تبیان، دستیار زندگی
استقلال پس از قهرمانی در لیگ برتر و صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا روزهای سختی را سپری می کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاهی که فتح الله زاده برای دیگران کند!


تیم فوتبال استقلال با قهرمانی در لیگ برتر و صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا سال خوشی را پشت سر گذاشت. با این حال امیر قلعه نویی از عملکرد برخی هواداران ایت تیم به شدت گله مند است.


علاوه بر این استقلال از لحاظ مالی هم روزهای نه چندان خوشی سپری می کند. به نظر می رسد چاهی که فتح الله زاده برای دیگرا کند حالا با عمق بیشتری پیش روی خودش قرار دارد. فتح الله زاده زمانی با پرداخت های بالا توانست سطح پرداخت ها در لیگ را به شدت بالا ببرد اما حالا در مقابله با برخی از تیم ها بدجوری کم آورده است. نوع پرداخت های متفاوت در استقلال باعث شده تا صدای همه در آید.

استقلال

از نکونام گرفته تا حنیف عمران زاده که از دست باشگاه به شدت ناراحت هستند. استقلال جز این با حاشیه ای روبرو نیست. امیر قلعه نویی آن قدر استقلال را دوست دارد که با کمبودهایش بسازد و بقیه بازیکنان هم می دانند که در این تیم به بلوغ تاکتیکی لازم رسیده اند. اگر دست همتی بلند شود و ترکیب استقلال زیاد دست نخورد شاید فوتبال ما به آرزوی بزرگش یعنی رسیدن به جام لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا نایل شود.

فردا روز سرنوشت

فردا اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گرد هم می‌آیند تا تصمیم نهایی را برای فصل آینده لیگ برتر اتخاذ کنند. جلسه ویژه هیات مدیره باشگاه استقلال برای تعیین تکلیف این تیم در فصل آتی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فردا برگزار می‌شود. قرار است در این نشست گزارش عملکرد مدیریت باشگاه در فصل گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته شود. هیات مدیره استقلال در این جلسه بودجه فصل جدید را مورد بررسی قرار می‌دهد و درباره مدیریت باشگاه هم تصمیم‌گیری خواهد کرد. همچنین لیست بازیکنان مورد نظر قلعه‌نویی برای فصل بعد هم در اختیار هیات مدیره قرار می‌گیرد تا پیرامون هزینه‌های خریدهای جدید آبی‌ها بحث و بررسی‌های لازم انجام گیرد. فتح الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال که این روزها شایعات زیادی در خصوص کناره‌گیری وی به گوش می‌رسد امروز از باکو به تهران بر می‌گردد و در نشست فردا حضور خواهد داشت.

امیر قلعه‌نویی: پرسپولیس با دایی قدرتمند می شود

استقلال

امیر قلعه‌نویی گفت: بودجه این فصل تمام معادلات‌مان را به هم ریخت. هرچند سه سال از تیم دور بودم و شرایط این تیم کمی متفاوت‌تر از گذشته بود اما حاکم بودن صداقت کاری در تیم نگذاشت سکته‌های مالی که در کار ایجاد شد، به تیم ضربه بزند.او که پول قراردادش را نگرفته ادامه داد: بازیکنانم هم 5 ماه یک ریال هم نگرفتند اما به خاطر مردم تلاش کردند. خدا شاهد است برخی از همکارانم روزی 8 ساعت کار می‌کردند و بعضی از آنها تا ساعت 21 یا 22 در کمپ می‌ماندند و با تماس همسرانشان، به آنها می‌گفتم بروند زیرا مربی نیستم که به یک ساعت تمرین کردن تیم قانع شوم. با توجه به نیروی انسانی زیاد و استعدادهای نابی که در ایران وجود دارد، اگر دقت و برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم، می‌توانیم بین 10 تیم برتر دنیا قرار بگیریم، این حرف را بر اساس تجربه 32 ساله و از ته قلبم می‌گویم.من در مراسم اهدای جام‌های قبلی هم حضور پیدا نمی‌کردم زیرا خوشحالی مردم، بزرگ‌ترین جامی است که قلعه‌نویی می‌گیرد. هرچند آن روز اعتراضم به این مسئله بود که فرهنگی غلط بر فوتبال ما حاکم نشود.این هنرمندی و اوج مدیریت مجموعه ما بود که یک سال این بغض که اعتراض بازیکنان بود، را نگه داشتیم. البته آنها تاحدودی حق داشته و در مواردی هم حق ندارند. آن روز که با آنها قرارداد بستند، دلار 1200 تومان بود و الان 3600 تومان. آنها روی این پول برنامه‌ریزی کرده‌اند اما هنوز مبالغ قراردادشان را دریافت نکرده‌اند. واقعا چرا برای این دو باشگاه که افتخارات ملی هستند، کاری صورت نمی‌گیرد. زمانی در بازی والیبال دو تیم استقلال و پرسپولیس 15 هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند، پس چه اشکالی دارد استقلال و پرسپولیس در رشته‌های هندبال، کشتی و ... فعالیت کنند و تبدیل به باشگاهی واقعی شوند.

متاسفانه استقلال و پرسپولیس مثل گوشت قربانی شده‌اند و از این دو باشگاه برای تبلیغات خوشان استفاده می‌کنند. به شما قول می‌دهم هیچوقت استقلال و پرسپولیس واگذار نمی‌شوند

متاسفانه استقلال و پرسپولیس مثل گوشت قربانی شده‌اند و از این دو باشگاه برای تبلیغات خوشان استفاده می‌کنند. به شما قول می‌دهم هیچوقت استقلال و پرسپولیس واگذار نمی‌شوند اما می‌توان ردیف بودجه‌ای را برای آنها تعیین کرد.درحالیکه تیم الشباب برای جذب دو بازیکنش حدود 9 میلیون دلار هزینه می‌کند، ما در کمپ استقلال رختکن و اتاق نداشتیم و نصف حواس‌مان این بود که یک وقت هواداران از روی تیرآهن نیفتند.وی با تاکید بر اینکه با تمام وجود و به عشق مردم دوست دارد در استقلال بماند، خاطرنشان کرد: مسائل مالی خود من مهم نیست اما باید خواسته‌های اولیه باشگاه ردیف شود. به محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان این مسائل گفتم و امیدوارم ایشان نگاه ویژه‌ای به استقلال داشته باشد زیرا باید شهریورماه در مسابقات مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا به میدان برویم و دیدارهایی که بسیار مهم است.سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس هم گفت: دایی از مفاخر و اعتبار فوتبال ماست که باید از چنین نفراتی حمایت کنیم. حضور دایی باعث می‌شود پرسپولیس قدرتمندتر شود.

مذاکرات شروع شده است

معاون ورزشی باشگاه استقلال با بیان این که مذاکرات با بازیکنان این تیم برای تمدید قرارداد آغاز شده است، گفت: هواداران نگران رحمتی و دیگر ستاره‌های استقلال نباشند چرا که قول می‌دهم این بازیکنان فصل بعد هم در استقلال خواهند ماند.وضعیت تیم آنقدرها هم که می‌گویند بحرانی نیست.

استقلال

درست است که مشکلاتی داریم ولی مشکلات حل می‌شود. با بازیکنان این فصل تیم تماس تلفنی برقرار کردیم و مذاکراتمان برای تمدید قرارداد شروع شده است. تا آخر هفته هم با بقیه بازیکنان در این باره گفتگو خواهیم کرد.صحبت‌های خوبی با رحمتی داشتم که خودش تاکید کرد با وجود این که پیشنهاد خیلی خوبی دارد ولی اولویتش استقلال است. رحمتی به شمال رفته و در بازگشت به تهران با او مذاکره خواهیم کرد. ضمن این که مذاکراتی را هم با برخی نفرات جدید شروع کرده‌ایم. جواد از بازیکنان ملی ماست. کلی با هم صحبت کردیم. خودش گفت که تمایل به ماندن دارد و اخبار مربوط به پیشنهادهای خارجی او صحت ندارد. نکونام تلفنی با فتح الله زاده در باکو صحبت کرده بود. او باید اول فصل بعد مبلغی را به اوساسونا بدهد و برای همین نگران بود. جواد بازیکن ارزشمندی است که تجربه‌اش در جمعه هشت تیم برتر آسیا به سود ما خواهد بود. باید با فتح الله‌زاده صحبت کنم. تا این لحظه حرفی از تغییرات مدیریتی در باشگاه پیش نیامده است. به نظرم در صورت ایجاد تغییرات استقلال ضرر خواهد کرد و امیدوارم دکتر عباسی حمایت هایش را از تیم ادامه بدهد. با این حال باید عنوان کنم در صورت انتخاب مدیرعامل جدید دست وی را برای انتخاب معاونین باشگاه باز می‌گذارم.

لیست قلعه‌نویی

سرمربی تیم فوتبال استقلال فهرست بازیکنان مورد نظر خود را برای فصل بعدی لیگ برتر و لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در اختیار مسئولان این باشگاه قرار داد.

امیر قلعه نویی نام 5 بازیکن جدید را در اختیار باشگاه قرار داد تا مذاکرات لازم با آنها انجام گیرد

وی در نشستی که با حضور معاونان باشگاه استقلال برگزار کرد لیست بازیکنان مورد نظرش را در اختیار آنها قرار داد. در لیست قلعه‌نویی بر حفظ بازیکنان کنونی تیم تاکید شده است. وی همچنین نام 5 بازیکن جدید را در اختیار باشگاه قرار داد تا مذاکرات لازم با آنها انجام گیرد. از بین بازیکنان خارجی استقلال تنها ساموئل مورد تایید قلعه‌نویی قرار گرفته و سرمربی تیم بر حفظ این بازیکن تاکید کرده است ولی آرزه دیگر جایی در بین آبی‌ها نخواهد داشت.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان