تبیان، دستیار زندگی
با دقت در زیست و نوع زندگی و برخورد و مواجهه حلزون ها با طبیعت و عکس العمل آن ها و با تهیه یک حلزون و مطالعه و تحقیق بر روی آن به نتایج جالب و شنیدنی دست پیدا کردند. اگر مایل باشید که به نتایج به دست آمده توسط پژوهشگران فوق و اطلاعات ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

سمینارهای دانش آموزی

پژوهشگران جوان دبستان فرهنگ سعادت به مدیریت جناب آقای محمد حسین قاسم پور در سه بخش غرفه، سمینارهای علمی و مسابقات هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.

سمینارها

عنوان پژوهش آقایان محمد حسین سررشته، ماهان موسی زادگان و پارسا پورفرد کهن با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم سعیده شمس حلزون ها و زیست آن ها است.

به گفته این پژوهشگران :

با دقت در زیست و نوع زندگی و برخورد و مواجهه حلزون ها با طبیعت و عکس العمل آن ها و با تهیه یک حلزون و مطالعه و تحقیق روی آن به نتایج جالب و شنیدنی دست پیدا کردند.

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت، سمینارها

نتایج به دست آمده از این پروژه:

صدف در حلزون ها چه کاربردی دارد؟ حلزون ها در کجا زندگی می کنند؟ غذای آن ها گیاهان می باشد. انواعی از حلزون ها هستند که صدف ندارند. تاکنون سی هزار نوع از حلزون ها یافت شده است و عمر حلزون ها در طبیعت و فضای بسته را مورد بررسی قرار داده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عنوان پژوهش آقایان پویا لهبی، سورن اورجلو، امیررضا نصیری، پارسا رهبر، محمد مهدی پاشافر با راهنمایی سرکار خانم سعیده شمس در مورد  بررسی انواع دایناسورها است.

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت، سمینارها

به گفته این پژوهشگران:

دایناسورها در 65 میلیون سال پیش می زیستند، مایاسارا دوره ای بوده است که در آن دایناسورها منتقرض شده اند و در حال حاضر تمساح و سوسمار از خانواده ی دایناسورها می باشند. دانشمندان با بررسی از سنگواره های آن ها پی بردند که دایناسورها چگونه حرکت می کردند. دایناسورها یکی از خزندگان ماقبل تاریخ بودند و بعضی از آن ها گیاه خوار و بعضی گوشت خوار بوده اند.

نتایج به دست آمده از این پروژه:

دایناسورها در چه سالی می زیسته اند؟ غذای آن ها چه بوده و دلیل انقراضشان چه بوده است؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت (بخش غرفه ها)

گالری عکس دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی