تبیان، دستیار زندگی
با گذشت حدود یك ماه از فرمایشات رهبر حكیم انقلاب اسلامی در حرم حضرت امام رضا علیه‌السلام كه در آن، رژیم غاصب صهیونیستی را پس از تهدیدهای چند ماه اخیر سران این رژیم، به شدت تهدید كردند، غاصبان قدس شریف تاكنون دیگر اشاره‌ای به تهاجم نظامی به ایران نكرده‌اند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سکوت صهیونیستی!


با گذشت زمانی چند از فرمایشات رهبر حكیم انقلاب اسلامی در حرم حضرت امام رضا علیه‌السلام كه در آن، رژیم غاصب صهیونیستی را پس از تهدیدهای چند ماه اخیر سران این رژیم، به شدت تهدید كردند، غاصبان قدس شریف تاكنون دیگر اشاره‌ای به تهاجم نظامی به ایران نكرده‌اند و این از استفاده صحیح حضرت معظم‌له از استراتژی‌ای كه چندی پیش عنوان فرموده بودند، یعنی «تهدید در برابر تهدید» حكایت دارد.

در آغازین روز سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا المرتضی علیه آلاف التحیه و الثناء فرمایشات مبسوطی ایراد فرمودند.

صهیونیست

حضرت معظم‌له در بخشی از فرمایشات‌شان به لفاظی‌های جنگ‌طلبانه سران رژیم جعلی صهیونیستی اشاره فرمودند و تاکید کردند: « رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست كه در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید. گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی، ما را تهدید هم می‌كنند؛ تهدید به حمله‌ نظامی می‌كنند؛ اما به‌نظرم خودشان هم می‌دانند، و اگر نمیدانند، بدانند اگر غلطی از آنها سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاك یكسان خواهد كرد».

1- حضرت امام خمینی قدس سره‌الشریف، در آغاز نهضت اسلامی در سال‌های 42 و 43، حتی پیش از آنکه تکلیف رژیم محمدرضا را روشن فرمایند، موضع خود در قبال اسرائیل غاصب را کاملا شفاف بیان فرمودند. حضرت معظم‌له یکی از وظایف هر مسلمان دنیا و بویژه ایرانیان مسلمان را تلاش برای آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌های اشغالگر دانستند و یکی از آرمان‌های اصلی نهضت را این تلاش برشمردند.

رژیم پهلوی از اساس یکی از حامیان اشغالگران قدس شریف بود.

از این رو كه روابط بسیار نزدیک با این رژیم نه فقط در دوران پهلوی دوم برقرار بود؛ بلکه سیدضیاء‌الدین طباطبایی عامل کودتای سیاه سوم اسفند 1299 که زمینه‌ساز برآمدن رضاخان میرپنج بر تخت سلطنت بود، یکی از کسانی بود که با همکاری یهودیان اشغالگر فلسطین، در استقرار قوم یهود در سرزمین مقدس مسلمانان دنیا یاریگر آنها بود و سیدضیاء نقشی غیرقابل انکار در تشکیل دولت نامشروع صهیونیست در فلسطین داشت.

2- حکومت پهلوی دوم در میان کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا(خاورمیانه) نزدیک‌ترین و محکم‌ترین روابط را با دولت صهیونیستی داشت؛ به طوری‌که به‌رغم آنکه در آن زمان هیچ یک از کشورهای اسلامی حاضر به برقراری پایین‌ترین سطح روابط با اشغالگران قدس شریف نبود، ایران در سطح سفیر با این رژیم روابط داشت و قراردادهای بزرگ بسیاری از جمله معاهدات نفتی پرسود برای اسرائیلی‌ها بین تهران و تل‌آویو منعقد شده بود.

رژیم صهیونیستی در قواره و اندازه‌ای نیست كه در صف دشمنان ملت ایران به چشم بیاید

3- در زمان جنگ اعراب و اسرائیل که کشورهای عربی برای یکسره کردن کار رژیم اشغالگر صهیونیستی، به این رژیم حمله كردند و همچنین شیرهای نفت خود را بستند و حامیان اسرائیل غاصب را که شدیدا به نفت محتاج بودند از طلای سیاه محروم کرده و صادرات نفت به این کشورها را متوقف کرده بودند، رژیم خائن پهلوی با باز نگه داشتن چاه‌های نفت و تداوم صادرات نفت به حامیان این رژیم و حتی افزایش صادرات برای جبران کمبود نفت آنها، ضربه‌ای شدید و بسیار خیانت‌بار به آرمان مظلومان فلسطین وارد کرد و با دادن تنفس مصنوعی به اسرائیل غاصب، کاری کرد که تلاش اعراب برای هدم و نابودی دولت صهیونیستی با شکست مواجه شود.

4- با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از نخستین کارهایی که با دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی انجام شد،

سفارت صهیونیست

و واگذاری ساختمان سفارت به گروه‌های فلسطینی مبارز با این رژیم بود. حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌ علیه با اخراج دیپلمات‌های صهیونیست، بار دیگر بر سازش‌ناپذیری انقلاب اسلامی ملت ایران با اسرائیل غاصب صحه گذاشتند. ایشان هم‌چنین با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس»، تمام مسلمانان دنیا را به تلاش بیشتر برای آزادی قدس شریف، دعوت کردند.

5- با گذشت بیش از 3 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران پیشرفت‌های فراوانی را شاهد بوده است. پیشرفت‌های علمی، فضایی، فناوری، پزشکی، نظامی، دارویی، ابررایانه‌ای، نانو و... روز به روز بیش‌تر ایران را به عنوان کشوری موفق در میان کشورهای دنیا معرفی کرده است. در این میان یکی از نشانه‌های تکنولوژی در ایران که بیش‌تر در جهانیان بازتاب داشته، پیوستن ایران به باشگاه 10 کشور دارای فناوری هسته‌ای بوده است. از یک دهه پیش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با فشار کشورهایی که دشمنی‌شان با انقلاب اسلامی و ایران مشهود و غیرقابل انکار است، با تشکیل پرونده برای برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، اتهام نظامی بودن و قصد ایران برای ساخت سلاح‌های اتمی کشتار جمعی را به جمهوری اسلامی وارد کرد. از آن پس ایران، با همکاری بسیار نزدیک با آژانس اتمی تلاش کرد این اتهام را رفع کند و با راه دادن بازرسان آژانس و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود، آژانس را متقاعد کرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، کاملا صلح‌آمیز است اما دشمنان ملت ایران نه تنها پرونده ایران را در آژانس مختومه نکردند بلکه با بی‌شرمی تمام و بدون آن که کوچک‌ترین مورد مشکوکی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران موجود باشد، پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دادند و با تصویب سه قطعنامه ظالمانه، خواستار توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران و در حقیقت توقف پیشرفت‌های جمهوری اسلامی شدند.

حضرت معظم‌له یکی از وظایف هر مسلمان دنیا و بویژه ایرانیان مسلمان را تلاش برای آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌های اشغالگر دانستند و یکی از آرمان‌های اصلی نهضت را این تلاش برشمردند

با پایمردی و پافشاری جمهوری اسلامی بر حق ملت ایران، آمریکا و سپس اسرائیل غاصب، جمهوری اسلامی را به تهاجم نظامی تهدید کردند اما از این تهدیدها نیز طرفی نیستند. پس از مدتی آمریکا دست از تهدید نظامی ایران برداشت اما رژیم صهیونیستی در حالی که در اندازه‌ای نیست که بتواند حتی گروه کوچک چند هزار نفره‌ای مانند حماس را شکست دهد چه برسد به گروه قدرتمند حزب‌الله لبنان، به تهدید‌های خود علیه سپاه و ارتش قدرتمند ایران اسلامی ادامه داد؛ همان کشوری که حزب‌الله و حماس را حمایت می‌کند.

لفاظی‌های تهدیدآمیز اسرائیل غاصب حتی به سازمان ملل هم کشیده شد و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر دولت صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل به کشیدن نقاشی(!) متوسل شد اما ایران بدون توجه به این اقدامات صهیونیست‌ها به پیشرفت خود ادامه داد.

اما وقتی صهیونیست‌ها پا را از گلیم خود درازتر كردند و به تهدید قدرتی بسیار بزرگ مانند ایران اسلامی ادامه دادند، رهبر بزرگوار انقلاب، آنچنان مشتی بر دهان این رژیم بی‌مقدار وارد فرمودند كه با گذشت نزدیك به یك ماه از تهدید به با خاك یكسان كردن تل‌آویو و حیفا، كوچك‌ترین عكس‌العملی و سخنی از سوی صهیونیست‌های غاصب به گوش نمی‌رسد!

محمدمهدی تقوی

بخش سیاست تبیان