تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اینکه جمهوریت عمق پیدا کند باید در هر استانی انتخابات استانداری برگزاری کنیم و هر کس 60 یا 70 درصد آرای مردم را به دست آورد من به آن حکم استانداری می دهم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشت ارشاد هم جزو تورم است


کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اینکه جمهوریت عمق پیدا کند باید در هر استانی انتخابات استانداری برگزاری کنیم و هر کس 60 یا 70 درصد آرای مردم را به دست آورد من به آن حکم استانداری می دهم.


غرضی

به گزارش تبیان به نقل از مهر؛ سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری عصر در نشست خبری در آغاز سخنان خود گفت: زمانیکه در نوفل لوشاتو در خدمت حضرت امام بودیم از ایران شعار برابری، برادری، حکومت عدل علی به ما رسید. 2 یا 3 روزی این شعار در میان ما می چرخید و ما از این شعار خوشحال بودیم بعد از چند روز این شعار به نه شرقی و نه غربی فقط جمهوری اسلامی تغییر یافت که این شعار سینه تاریخ را شکافت.

غرضی با بیان اینکه این حرفها و شعارها ازآسمان می آید، افزود: دلیلم این است که عضوی از انقلاب بودم و در همه صحنه ها حضور داشتم و قبل از آن این کلمات را از کسی نشنیده بودم این حرفها از دل ملت ایران بیرون آمد. اکنون در این مقطع و موقعیتی  به سر می بریم  که به جایی رسیده ایم که 98 درصد آرا در مورد انقلاب مطلوب است اما در مورد دولتها این گونه نیست و مطلوب مردم نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این جمله که" دراین 32 سال انقلاب هر دولتی با عزت و احترام آمده با کم احترامی رفته است"، گفت: این 32 سال برای همه روشن است ابتدای همه دولتها با شیرنی و انتهای آن با تلخی است. تعبیر سیاسی این افت دولت نسبت به نظام حکومتی است.

همه می گفتند تایید صلاحیت نمی شوم

غرضی با اشاره به اینکه برای این که کشور اداره شود کاندیدا شدم ، افزود: همه می گفتند تایید صلاحیت نمی شوم، اما رفتم کاندیدا شدم و تایید صلاحیت نیز شدم.

وی با بیان اینکه خواهان جمهوریت و اسلامیت هستم، تصریح کرد: جمهوریت یعنی مردم در تصمیم گیری مشارکت کنند نه اینکه شما رای دهید دیگران تصمیم بگیرند. این فرق دمکراسی و مردم سالاری است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که تعمیق جمهوریت چگونه میسر می شود، گفت: دولت زمانی که می خواهد استاندار مشخص کند وزیر کشور یک نفر را انتخاب می کند و رئیس جمهور حکم او را می دهد. در این 32 سال 330 استاندار عوض شده یعنی هر سالی 10 نفر که شاید در طول سال به این میزان کت و شلوار هم عوض نکنیم متوسط عمر کاری هر استاندار 2.5 سال است و حتی بسیاری یک سال و نیم کار کرده اند.

غرضی در پایان پاسخ به این سوال که شما دردولت هاشمی فعالیت داشته اید چه انتقادی را به آن وارد می کنید، گفت: من با همه دولتها دعوا داشته ام چرا که معتقدم تورم ضد توسعه است، هاشمی، موسوی، خاتمی را هر کجا دیدم با آنها دعوا داشتم در دولت هاشمی توسعه  به همراه تورم بود که آبرویش را اصلاح طلبان به باد داده اند

وی با اشاره به اینکه برای آنکه عمر کاری استانداران زیاد شود باید مردم به آنها رای دهند گفت: برای اینکه جمهوریت عمق پیدا کند باید در هر استانی انتخابات برگزاری کنیم و هر کس 60 یا 70 درصد آرای مردم را به دست آورد من به آن حکم استانداری می دهم.

وی ادامه اداد: به علت این که 40 سال است که ایرانگردی می کنم و پست تصدی وزارت را بر عهده داشته آمده ام می بینم که بعضی از شهرها ظرف 30 سال گذشته هیچ تغییر نکرده اند. ثروت ملی، تخصص و اشتغال جوانان در این شهرها اتفاق نیفتاده است.

باید 30 تا 40 تهران داشته باشیم

غرضی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تعمیق جمهوریت در 30 سال آینده میسر می شود، افزود: باید 30 تا 40 تهران داشته باشیم. مردم در شهر خود مسوولین را انتخاب نکردند اگر مردم خودشان مسوولینشان را خودشان انتخاب کنند در محیط های کوچک بدهکاران خود را می شناسند  و از او مطالبات خود را در خواست می کنند.چرا که هیچ کس دستش به رئیس جمهور نمی رسد.

جزئیات هزینه کرد مالیاتها باید به اطلاع مردم برسد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باطرح  این سوال که چرا مردم مالیات نمی دهند گفت: چون نمی دانند محل مصرفش کجاست و فکر می کنند زمانی که مالیات دهند این پول در چاه بی سر افتاده است. باید مالیاتها را ثبت کنند و آن را به عرض عامه مردم برسانند.

غرضی

در ادامه غرضی با تاکید بر اینکه باید اسلامیت را توسعه دهیم یادآور شد: دولت متورم دولت مشروعی نیست با خیلی از بزرگان بحث داشته ایم که دولت متورم دستش در جیب خلق الله است. وقتی صبح با 5000 تومان می شود مرغ خرید اما عصر امکانش نیست، یعنی دست دولت در جیب فقرا است.

غرضی ادامه  داد: وقتی دولت مجبور به  چاپ اسکناس می شود جامعه متورم می شود و نتیجه آن اغنیا غنی تر و فقرا فقیرتر می شوند تولید نیز از بین می رود.

اگر ملت 55میلیون رای به من بدهد جلوی رانت خواری را می گیرم

وی با بیان اینکه در 100 سال گذشته کشور در تورم بوده است گفت: حالا من آمده ام و می گویم اگر ملت همت کند و 55 میلیون رای به من بدهد من قوت پیدا می کنم  و جلوی رانت خواریها را خواهم گرفت

غرضی در ادامه جلسه پاسخگوی سوالات حاضرین شد

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص شعار 55 میلیون رایش گفت: 55 میلیون را رای از رسانه ها گرفتم و این را از روی آمار نمی گویم.

بعید است رای درست و حسابی داشته باشم

غرضی در پاسخ به این سوال که برنامه دولت آینده شما چیست تصریح کرد: برنامه این است که  اگر رای درست و حسابی داشته باشم که البته بعید است، در دولتم از راه درآمدها هزینه می کنم. بنابر این یک عده طلبکار می شوند که به طلبکارها می گویم وقتی درآمدها از هزینه بیشتر شد طلب شما را می دهم. برای مبارزه با تورم به مردم و مجلس می گویم به اندازه درآمدم هزینه می کنم.

وی افزود: الان دولت چند برابر دارایش اسکناس چاپ می کند و به مردم می دهد. وضع اقتصاد ملت بد نیست ولی وضع اقتصاد دولت بد است و این ناشی از مدیریت غلط دولتهاست دولت من به جای خدمتگزاری پاسخگوی مردم است.

یکی از حاضران نظر غرضی را در خصوص  گشت ارشاد پرسید که او گفت: گشت ارشاد جزء تورم است، چون عده ایی خلاف می کنند و به عده ایی دیگر پول بدهیم تا جلوی خلاف را بگیرند.

هیچ کس را عوض نمی کنم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهور در پاسخ به این سوال که اگر رای آوردید تعاملتان با دیگر کاندیداها چگونه است و آیا از آنها در کابینه تان  آنها استفاده می کنید خاطر نشان کرد: عده ایی از من می پرسند کابینه ات را انتخاب کرده ای به آنها گفتم هنوز نه به دار است نه بار . در زمان من هرکس سرجایش بوده من با آنها تعامل کرده ام من هیچ کس را عوض نمی کنم منطق اداره کشور منطق تغییر آدمها نیست با تغییر فیزیکی مخالف اما موافق تغییر روش هستم.

وی در خصوص ستادهای انتخابیش گفت: اینکه ستاد تشکیل دهید و پول خرج کنید و یک عده را به همراه خود به این ور آن ور ببری و بعد آنها را در کابینه ات بکار بگیری شرعا و عرفا حرام است.

یکی از حاضران نظر غرضی را در خصوص  گشت ارشاد پرسید که او گفت: گشت ارشاد جزء تورم است، چون عده ایی خلاف می کنند و به عده ایی دیگر پول بدهیم تا جلوی خلاف را بگیرند

غرضی در خصوص آزادی بیان گفت: بیان آزاد است و پوشش جوانان هم آزاد . اگر بخواهید فرهنگ غرب را دنبال کنید چاقوی عده ایی را علیه خود تیز می کنید. ما به ازای حرکت فرهنگی نا متعارف عده زیادی را مشغول به کار کرده ایم من از جوانان می خواهم پول مفت را برای کسی تامین نکنند. وی افزود ما با یک حرکت بی ثمر هزینه  زیادی را به دولت تحمیل می کنیم آزادی بیان نسبت به دولت آزاد است.

دولت های خاتمی و احمدی نژاد کتک خوردند

غرضی در پاسخ به سوالی در خصوص تحریمهای نفتی و مساله هستی ایران خاطر نشان کرد: مساله هسته ای یک مساله فنی و سیاسی است، بیچاره دولت خاتمی یک کتک مفصل از آن خورد و دولت احمدی نژاد نیز کتک خورد. هرکس نیروگاهی را باز کند یا ببندد کتک می خورد آمریکاییها بد هستند باید کمی به آنها فشار بیاورم و آنها را مجبور به عقب نشینی کنیم.

غرضی در پایان پاسخ به این سوال که شما دردولت هاشمی فعالیت داشته اید چه انتقادی را به آن وارد می کنید، گفت: من با همه دولتها دعوا داشته ام چرا که معتقدم تورم ضد توسعه است، هاشمی، موسوی، خاتمی را هر کجا دیدم با آنها دعوا داشتم در دولت هاشمی توسعه  به همراه تورم بود که آبرویش را اصلاح طلبان به باد داده اند.

وی افزود: دعوا اکنون بر سر هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد نیست دعوا سر لحاف ملانصرالدین است 1200 میلیارد دلار پول از این کشور رفته و دارند می برند. غضنفر را بچسبید.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان