تبیان، دستیار زندگی
انتقاد سعید جلیلی در نطق تلویزیونی از حرکت کند دولت و هفت خان ادارات: سرعت قطار دولت متناسب با خرجی که برای آن می شود نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلیلی:سرعت قطار دولت کم است


انتقاد سعید جلیلی در نطق تلویزیونی از حرکت کند دولت و هفت خان ادارات: سرعت قطار دولت متناسب با خرجی که برای آن می شود نیست


جلیلی

به گزارش تبیان به نقل از خبرآنلاین؛ یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سفرهای استانی در جای خود ارزشمند است و باید تداوم داشته باشد، اما کافی نیست؛ امروز باید سفرهای وزاتخانه ای نیز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی «با دوربین» که از شبکه اول سیما پخش شد با بیان اینکه باورم این است که آنچه موجب موفقیت اندیشه دینی و گفتمان انقلاب اسلامی می شود حضور مردم در تحقق این اندیشه است، گفت: هر قدر از این دو فاصله بگیریم ضعف ما بیشتر می شود.

وی ادامه داد:این سنت خداست که اگر این دو مولفه جمع شد، می‌توان به موفقیت رسید. البته با ادعا نتیجه کسب نمی‌شود بلکه باید عمل صالح در همه عرصه‌ها ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به مثابه یک ماشین یا قطار است که اولا باید به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند، خاطر نشان کرد: ضمن اینکه الان آن میزان که خرج این قطار می‌شود، سرعت مناسبی ندارد

جلیلی با بیان اینکه کسی که در مقام ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد باید این باور و تلاش را داشته باشد تا عمل صالح را متناسب با دستگاه‌های اجرایی ظهور بدهد، اظهار داشت: مهمترین وظیفه دولت و رئیس جمهور این است که فرصت را برای شکوفا شدن آحاد جامعه فراهم کند. اگر دولت بتواند تمام ظرفیت خود را به کار بگیرد تا استعدادهای آحاد جامعه، چه سخت افزاری و چه نرم‌افزاری شکوفا شوند، نتیجه آن ظرفیتی است که ده‌ها برابر ظرفیت‌هایی‌است که برخی فکر می‌کنند می‌توانند با سلاح هسته‌ای به دست بیاورند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت اگر بتواند دو وظیفه اصلی را انجام دهد موفقیت‌های بسیار بزرگی کسب می‌شود. اول جلوگیری از معطل ماندن ظرفیت‌ها و دوم جلوگیری از منحرف شدن ظرفیت‌ها.

جلیلی با اشاره به مشکلات مردم در زمان سر و کار داشتن با حوزه اداری کشور، گفت: متاسفانه الان بعضا مردمی که سروکارشان با مسائل اداری است، احساس نگرانی‌ می‌کنند که چگونه از هفت‌ خوان رد شوند. این موانع نه تنها نباید باشد بلکه ساختار اجرایی باید ظرفیت‌ها را شکوفاتر و فعال‌تر کند.

جلیلی با اشاره به سفرهای استانی آن را پاسخ هوشمندانه‌ای برای افزایش سرعت قطار دانست و گفت:سفرهای استانی در جای خود ارزشمند است و باید تداوم داشته باشد اما کافی نیست. امروز باید سفرهای وزارتخانه‌ای نیز انجام شود

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به مثابه یک ماشین یا قطار است که اولا باید به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند، خاطر نشان کرد: ضمن اینکه الان آن میزان که خرج این قطار می‌شود، سرعت مناسبی ندارد.

جلیلی با اشاره به سفرهای استانی آن را پاسخ هوشمندانه‌ای برای افزایش سرعت قطار دانست و گفت:سفرهای استانی در جای خود ارزشمند است و باید تداوم داشته باشد اما کافی نیست. امروز باید سفرهای وزارتخانه‌ای نیز انجام شود.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان