تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار محمد باقر قالیباف گفت : یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رای سردار سلیمانی به قالیباف؟


امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار محمد باقر قالیباف گفت : یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم.


ایت الله جعفری

به گزارش تبیان به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف با حضور در دفتر آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با وی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله جعفری در این دیدار ضمن خیرمقدم به قالیباف گفت: هرکس این مسئولیت بزرگ را به عهده بگیرد، باید چند موضوع را رعایت کند. نخست آنکه وعده‌های توخالی داده نشود. یکی از آقایان گفته بود ظرف سه ماه مشکلات اقتصادی حل می‌کنم و من نیز از این سخن تعجب کردم، قطعا مردم هم می‌فهمند این وعده دروغ است. ظرف سه ماه نمی‌توان معجزه کرد، بلکه باید به تدریج مشکلات را بررسی کرد. همچنین در روایات آمده که چند موضوع باعث زوال دولت‌ها می‌شوند. اول رها کردن مسایل اهم و مهم ، به این معنا که به جای پرداختن اهم به مهم بپردازیم و به جای پرداختن به مهم مسایل دیگری را در نظر داشته باشیم.  موضوع دوم آن است که افراد نالایق را روی کار بیاوریم. همچنین حضرت علی(ع) فرمودند: من نسبت به فقر نمی‌ترسم، از سوءتدبیر می‌ترسیم.

وی افزود: کابینه شما باید بر این اساس و مبنا تشکیل شود؛ خطی فکر کردن غلط است. آدم لایق هم در میان اصولگرایان و هم در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد، اگر بگوییم حتما اصولگرایان در کابینه باشند غلط است. آدم لایق در همه گروه‌ها وجود دارد.

وی افزود: در این استان نیز حاج قاسم سلیمانی محبوبیت خاصی دارد. یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت: قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم.

امام جمعه کرمان یادآور شد: ما اکثر ویژگی‌ها را در شما می‌بینیم؛ شما دارای استعداد بالا بوده، برادر شهید و پاسدار هستید. اینچنین شخصیت‌هایی مثل سردار کرمی، حاج قاسم سلیمانی، سردار سیف‌اللهی، مهندس مهاجری و... در این استان حامی شما هستند، اگر انشاالله این اتفاق افتاد و پیروزی به دست آوردید، انشاالله یک دولت کارآمد مردمی و ولایت مدار تشکیل شود.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار محمد باقر قالیباف گفت : یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه باید ولایت در رأس امور باشد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بنا نداریم در انتخابات اسمی را مطرح کنیم. ایشان تاکید کردند برخی افراد درباره کاندیداتوری پیش من آمدند و من گفتم خودتان می‌دانید؛ اگر کسی گفت که مقام معظم رهبری به من فرموده‌اند کاندیدا شو، این غلط است. عده‌ای هم به عنوان طرفداری از کسی که رد صلاحیت شده، جوسازی می‌کنند. اگر درست فکر کنیم این موضوع ریشه‌دار است. نخست آنکه در سال 88 فتنه بزرگی در کشور رخ داد، بنده به همراه آیت‌الله علم‌الهدی نیز در زمینه موضع‌گیری درباره فتنه جزو نفرات اول بودیم، از این رو من دوست قدیمی سی ساله‌ام را برای حفظ نظام رنجاندم. میرحسین موسوی پیش از پایان انتخابات اعلام کرد من برنده هستم. مقام معظم رهبری سه بار پذیرفتند که صندوق‌ها بازشماری شود اما او قبول نکرد و گفت جز به ابطال انتخابات به چیز دیگری قانع نیستم. موسوی پیش از انتخابات نزد من آمد، به او گفتم یک دعا برای شما می‌کنم، امیدوارم هرچه خیر و صلاح شماست پیش آید، اما او به گونه‌ای دیگری رفتار کرد.

قالیباف

وی در ادامه خطاب به قالیباف گفت: ویژگی‌هایی که در شما می‌بینیم باید به درستی برای مردم تفهیم شود. مردم باید این را بدانند که استعداد شما بالاست، برادر شهید هستید، پاسدار هستید، مورد حمایت بزرگانی چون حاج قاسم سلیمانی، سردار کرمی، سردار سیف‌اللهی، مهندس مهاجری و... هستید.

آیت‌الله جعفری تاکید کرد: همانطور که سایر نامزدها مواضع و برنامه‌های خود را از تلویزیون اعلام کردند شما نیز همانند آنها حقیقت را اعلام کنید، به خداوند توکل کنید و علاوه بر رفع بیکاری و اشتغال، روی مساله احیای ارزش‌ها و ولایت‌مداری تمرکز کنید. همه درباره مسایل اقتصادی و رفع بیکاری سخن می‌گویند و این کار آسانی نخواهد بود، اما همه ما می‌دانیم، نمی‌توان سه ماهه این تورم را برطرف کرد، انشاالله امیدواریم شما همان فرد منتخبی که مورد توقع و انتظار ملت است، باشید و انشاالله انتخاب شوید تا ما برای عرض تبریک بیاییم.

در ادامه این دیدار محمدباقر  قالیباف نیز گفت: از زمان جنگ با شما آشنا شدیم و همواره از دوران دفاع مقدس تاکنون ذکر خیر،  صراحت، اخلاص، نظم و درایت حضرتعالی زبانزد بوده است. چه در زمان جنگ و چه پس از آن. بارها با سردار قاسم سلیمانی ذکر خیرتان شده و ما جزو ارادتمندان قلبی شما هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز کشور مشکلات، معضلات و پیچیدگی‌های بسیاری دارد. اما از دیگر سو، امکانات قابل توجهی نیز در کشور ما وجود دارد. تجربه مدیریتی به من می‌گوید آنچه امروز کشور از آن رنج می‌برد همان کلام امیرالمومنین(ع) است که فرمود: من از فقر نمی‌ترسم، از سوءتدبیر می‌ترسم. چرا که سوءتدبیر، فقر می‌آورد. امروز با این همه امکانات و منابع مادی که در کشور وجود دارد، نباید شاهد چنین مشکلاتی باشیم.

وی افزود: در عرصه مدیریت باید توجه بیشتری صورت گیرد. مدیریت در کشور ما همانند یک مدیریت معمولی که در سایر کشورها دیده می‌شود، نیست. ما کشور اسلامی به شمار می‌رویم و بر این اساس نیز نیازمند روحیه جهادی برای کار هستیم. در کشور عده‌ای بر این باور هستند که نمی‌توان با روحیه جهادی، همچون دوران دفاع مقدس کار کرد، اما ما با همین روحیه جهادی پیش رفتیم. در شهر تهران پروژه بزرگراه امام علی(ع) حدود 40 سال بر زمین مانده و دوازده هزار خانه در مسیر این اتوبان قرار داشت؛ همه می‌گفتند این کار قابل انجام نیست، اما این پروژه با فرهنگ ایثار و جهاد ظرف  22 ماه و در محروم‌ترین نقطه شهر انجام شده است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز کشور مشکلات، معضلات و پیچیدگی‌های بسیاری دارد. اما از دیگر سو، امکانات قابل توجهی نیز در کشور ما وجود دارد. تجربه مدیریتی به من می‌گوید آنچه امروز کشور از آن رنج می‌برد همان کلام امیرالمومنین(ع) است که فرمود: من از فقر نمی‌ترسم، از سوءتدبیر می‌ترسم. چرا که سوءتدبیر، فقر می‌آورد. امروز با این همه امکانات و منابع مادی که در کشور وجود دارد، نباید شاهد چنین مشکلاتی باشیم

قالیباف تاکید کرد: پس از دوران دفاع مقدس دو قشر به کشور کم‌لطفی کردند. یک قشر که روحیه جهادی را از جامعه گرفتند و یک قشر که لفاظی کردند. به این معنا که این حرف‌ها را زدند اما کار نکردند. سوءتدبیر بین دو لبه قیچی لفاظی و فاصله گرفتن از روحیه جهادی قرار گرفت، در غیراین صورت به سرعت کارها قابل انجام است. البته من براساس مطالعاتی که انجام داده‌ام و همچنین با توجه به سابقه کار اجرایی به مردم قول داده‌ام که در طول دو سال آرامش و ثبات را به جامعه برمی‌گردانیم. وضعیت ما همچون مریضی است که همه می‌دانیم باید جراحی شود، اما امکان جراحی کردن وجود ندارد. ابتدا باید شرایط این مریض را کنترل کنیم و سپس دست به جراحی بزنیم. اقتصاد را ظرف دو سال به کنترل درآوردن یعنی آنکه اقتصاد را انعطاف پذیر کنیم و به ثبات برسانیم، مردم احساس کنند ثباتی در وضعیت اقتصادی و نرخ کالاهای اساسی وجود دارد. این ظرفیت در کشور ما وجود دارد و به آینده نیز امیدوار هستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان تاکید کرد: اگر تقدیر الهی شد و مردم حماسه سیاسی را اینگونه رقم زدند که ما توفیق خدمت در دولت را پیدا کنیم باید با کار و تلاش جبران این محبت‌ها را داشته باشیم و حماسه اقتصادی را محقق کنیم. نباید مردم را از انتخاب خود پشیمان کنیم.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان