تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: انتظار از یک مدیر نظریه‌پردازی نیست و مردم به چنین مدیری نیاز ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم به مدیر نظریه پرداز احتیاجی ندارند


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد شدید از تورم و گرانی بی‌منطق در کشور گفت: این گرانی‌ها را حاصل سوء مدیریت می‌دانم و قول می‌دهم در عرض دو سال این مشکل را برطرف کنم، سیستم اداری کشور ما فسیل شده و از پا درآمده است و باید به روز شود.

به گزارش تبیان به نقل از مشرق؛ محمدباقر قالیباف در جمع مردم استان یزد در مسجد حضیره با انتقاد از سبک حرف زدن مدیران با مردم اظهار داشت: سبک صحبت یک مدیر باید متفاوت باشد و مدیر اجازه ندارد در موضع خطابه و نصیحت با مردم صحبت کند.

قالیباف

وی افزود: مردم از مدیر کشور خود توقع نظریه پردازی ندارند بلکه می‌خواهند جنس حرف مدیر از جنس دغدغه مردم باشد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر شرایط اقتصادی برای ما دشوار است و دیگر در کشور کسی نیست که آسیب این گرانی‌ها را ندیده باشد، افزود: مردم اگر با گرانی با منطق مواجه باشند آنرا تحمل می‌کنند اما معتقدند این گرانی‌ها بی‌منطق و به دنبال سوء مدیریت‌ها در کشور حاکم شده است.

وی عنوان کرد: وقتی حرف از نفت و گاز است، خود را دومین کشور دنیا می‌دانیم و در حوزه معادن، نیروی انسانی، منابع طبیعی و ... نیز همین وضعیت را داریم اما باید دید مشکل کار کجاست.

وی ادامه داد: چالش کشور ما امروز این است که با سوء تدبیر در جامعه مواجه هستیم زیرا اگر حداقل تدبیرها وجود داشت، می‌توانستیم به راحتی سختی‌ها را پشت سر بگذاریم اما با این شرایط گذر از سختی‌ها به نگرانی تبدیل شده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قبل از اینکه تحریم‌ها ما را دچار چالش کند سوء تدبیرها ما را دچار چالش کرده و اگر به آن توجه نکنیم، علاوه بر دنیا، دینمان نیز به خطر می‌افتد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حماسه سیاسی که در روز 24 خرداد روبه‌روی ما است، نقطه عطفی است برای انقلاب اسلامی و مردم بدانند که دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم.

وی ادامه داد: اکنون بعد از 30 سال نباید به گونه‌ای تصمیم بگیریم که دو سال بعد از تصمیمی که گرفتیم و رأیی که دادیم پشیمان شویم.

قالیباف ادامه داد: امروز همه افرادی که خود را در معرض انتخاب گذاشته‌اند می‌شناسیم و نقطه مهم حماسه سیاسی بعد از مشارکت حداکثری، انتخاب درست و به دور از احساسات است.

من کمترین حضور را در طول دوران شهرداری‌ام در تلویزیون داشتم زیرا نیازی احساس نکردم و صدا و دغدغه مردم را می‌شنیدم و دغدغه‌های آنها را با کارهایم برطرف کردم زیرا معتقدم اگر دغدغه مردم را نداشته باشیم، مردم هرچقدر فریاد بزنند صدا نمی‌رسد

قالیباف تصریح کرد: امروز باید باور کنیم که با حرف و شعار نمی‌شود کشور را اداره کرد و کشور اکنون نیازمند عقلانیت و حرکت عقلانیت بر بستر معنویت است، باید واقع‌بین باشیم و بدانیم آنچه در دست ما است اداره یک کشور است، بر همین اساس کارنامه افراد حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: من کمترین حضور را در طول دوران شهرداری‌ام در تلویزیون داشتم زیرا نیازی احساس نکردم و صدا و دغدغه مردم را می‌شنیدم و دغدغه‌های آنها را با کارهایم برطرف کردم زیرا معتقدم اگر دغدغه مردم را نداشته باشیم، مردم هرچقدر فریاد بزنند صدا نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: امروز داشتن برنامه مهم است اما مهمتر از برنامه، کارنامه مهم است زیرا برنامه نیز باید ضمانت داشته باشد و معتقدم ضمانت اجرای برنامه، کارنامه و توانایی افراد در انجام امور اداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: سیستم اداری کشور ما فسیل شده، قدیمی است و از پا درآمده است و این سیستم باید به روز شود زیرا بخشی از مسائل فساد مالی به سیستم از بین رفته اداری که از چندین دهه پیش وارث آنیم برمی‌گردد.

قالیباف

وی تصریح کرد: اگر توفیق خدمت پیدا کنم این تغییر را بعد از 60 سال ایجاد می‌کنم چنانچه قبلاً نیز قول دادم و عمل کردم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: در دهه اول انقلاب این فرصت در اختیار من و امثال بنده که آن زمان بیست ساله بودیم قرار گرفت که خود را نشان دهیم اما در دهه چهارم انقلاب بخاطر رفتارهای غلط این فرصت از جوانان گرفته شد و معتقدیم اکنون فرصت‌ها عادلانه در اختیار همه نیست.

وی ادامه داد: ظرف دو سال حتماً موضوع گرانی، تورم و بی‌ثباتی در عرصه اقتصادی را سامان خواهیم داد و قول می‌دهم مردم فصل به فصل تغییرات و نظم در امور اقتصادی را احساس کنند.

وی تصریح کرد: این حرف را با استناد به برنامه‌ریزی که هم در سطح ملی و هم در سطح استانی انجام شده می‌زنم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات یزد، اظهار داشت: می‌دانم که آب، چالش جدّی استان است و باید منابع پایدار برای آب استان ایجاد شود.

وی همچنین حمل و نقل و خدمات آموزشی را از مهمترین برنامه‌هایی عنوان کرد که برای استان یزد مطالعات آن انجام شده و گفت: در صورت توفیق خدمت به مردم، این دو بخش را نیز به بهترین نحو ممکن ساماندهی خواهیم کرد.

محمدباقر قالیباف در ادامه سفر یکروزه خود به یزد در دیدار با مردم یزد اظهار داشت: دغدغه یک مدیر باید حل و فصل مشکلات مردمی باشد و بس و مردم انتظار دارند تا از سخنان و عملکرد یک مدیر احساس کنند دغدغه‌های خودشان را از خود او می‌شنوند.

وی مردم را ولی نعمتان در جامعه خواند و ادامه داد: کفران نعمت باعث می‌شود تا خدا آن نعمت را از ما بگیرد و به نوعی باعث نابودی دنیای مردم آخرت آنها باشیم.

ظرف دو سال حتماً موضوع گرانی، تورم و بی‌ثباتی در عرصه اقتصادی را سامان خواهیم داد و قول می‌دهم مردم فصل به فصل تغییرات و نظم در امور اقتصادی را احساس کنند

قالیباف با برشمردن ویژگی‌های مردم یزد افزود: تدین، امانت‌داری، مومن بودن و شهیدپروری از ویژگی‌های مردمی است که با سختکوشی و تلاش همواره انسان‌هایی پرکار، صبور و زحمتکش هستند که در یزد زندگی می‌کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و همرزمان خود در این استان بیان داشت: در جمع مردم جوانانی را می‌بینم که امید و آینده کشور هستند و مرا به یاد دوستان شهیدی انداختند که ماه‌ها و روزها در کنار هم بودیم؛ مثل شهید جعفرزاده و شهید آقابابایی، دوستانی که هر کدامشان مایه افتخار من هستند.

شهردار تهران با گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب و مرحوم آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مایه افتخار و امید است که با وجود همه سختی‌ها در سایه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنیم اما از شکرگذاری این نعمت بزرگ ناتوان و عاجزیم.

وی در ادامه این دیدار مردمی با تنی چند از جانبازان قطع نخاعی در بین مردم دیدار و گفت‌وگو کرد و مشکلات و مسائل درمانی آن‌ها را جویا شد.

قالیباف در دیدار با جانبازان از نحوه رسیدگی به تأمین داروهای موردنیاز جانبازان و اعزام آنان به خارج از کشور آگاه شد.

وی همچنین درباره آخرین روند اجرایی شدن قانون جدید رسیدگی به وضعیت آزادگان و جانبازان در فضایی صمیمانه با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان