تبیان، دستیار زندگی
جبهه پایداری جبهه سیاسی است که در سال 90 تعدادی از اصولگرایان و برخی از اعضای پیشین دولت احمدی نژاد تشکیل دادند. جبهه پایداری از اسامی و عناوینی است که این روز های حساس ایران و ایرانی بیشتر به چشم می خورد و به گوش می رسد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده جبهه پایداری و حضور سعید جلیلی


جبهه پایداری جبهه سیاسی است که در سال 90 تعدادی از اصولگرایان و برخی از اعضای پیشین دولت احمدی نژاد تشکیل دادند. جبهه پایداری از اسامی و عناوینی است که این روز های حساس ایران و ایرانی بیشتر به چشم می خورد و به گوش می رسد.
جلیلی

یکی از علتهایش قطعاٌ حضور جلیلی و انصراف دکتر باقری لنکرانی و حمایت وی به عنوان یکی از خوش نام ترین وزیران دولت حاضر می باشد. انصراف وی و حمایت از جلیلی برای لنکرانی که حدود یک ماه است برنامه های انتخاباتی خود را مهندسی می کند و با سعه صدر با تخریب های کوچک و بزرگ دست و پنجه نرم می کند، کار کوچکی نیست. آنچه که در این زمان اندک برای هر مصلحت اندیش سیاسی دارای اولویت به نظر می رسد ایجاد یک گفتمان واحد و ضرورت ایجاد یک ائتلاف بهینه است تا سبد رای را پر بارترو سنگین تر کند واین همان چیزی است که در تصمیم لنکرانی موج میزند و آینده انتخابات و جبهه پایداری را تحت تاثیر می گذارد. چرا که این زمان ، زمان تصمیم گیری های فردی و بی توجهی به مصالح کشور نیست.

حداد عادل هم که اکنون در ائتلاف  سه نفره که در چارچوب اصولگرایان می گنجد قرار دارد ، تفکری بر همین مبنا دارد. وی در دانشگاه امیر کبیر بر جلوگیری از تکثر کاندیدا خصوصا در میان اصولگرایان تاکید کرده و گفته قصد دیدار با جلیلی دارد. این دیدار قطعا تاثیرات مهمی را در پی داشته ووزنه سبد رای جبهه پایداری را تغییر خواهد داد.

ایشان در ادامه  به این امر اذعان داشته  که اگر آرا جلیلی بالا رود فرقی میان خودمان و او از نظر ائتلاف قائل نیستیم . این امر نشان دهنده نگاه به واقع ائتلافی همراه با مصلحت اندیشی و بینش سیاسی است. وی با تاکید بر این امر که مهم نیست من یا ولایتی و قالیباف انتخاب شویم، می گوید:" فلسفه ائتلاف ایجاب می کند که اگر رای کسی بالا رود به آن توجه کنیم."

اکنون این سعید جلیلی است که با کنار رفتن لنکرانی  و نیم نگاه حداد عادل، به عنوان پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی که در چارچوب خط مشی جبهه پایداری است؛ مطرح می شود. و نگاه حامیان جبهه پایداری و تا حدی اصولگرا ها را به خود معطوف کرده است.

اکنون این سعید جلیلی است که با کنار رفتن لنکرانی  و نیم نگاه حداد عادل، به عنوان پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی که در چارچوب خط مشی جبهه پایداری است؛ مطرح می شود. و نگاه حامیان جبهه پایداری و تا حدی اصولگرا ها را به خود معطوف کرده است

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی است جزو همان دقیقه نودی های ثبت نا می وزارت کشور. در آخرین روز ثبت نام  به وزارت کشور رفت  و حالا به عنوان بکی از کاندیدا های مطرح در 24 خرداد است. بی انصافی نیست ایشان را کاندیدایی غیر مترقبه بدانیم. کسی که بی سروصدا تر و دیر تر از خیلی ها آمد و لی این طور به نظر می رسد که در حال جلو افتادن است. خیلی ها او را چهره حزبی نمی دانند و این شاید ناشی از عضویتش در وزارت امور خارجه باشد که اینگونه ایجاب می کند.

جلیلی

وی تحصیلکرده دانشگاه امام صادق تامقطع دکتری علوم سیاسی  است و حمایت یکپارچه از گفتمان انقلاب اسلامی در بر نامه هایش به چشم می خوردبه نطر وی این امر باعث پیشرفت وتعالی کشور خواهد شد.. در ظاهرو منش ایشان روحیه مقاوم  در عین متانت و آرامش دیده می شود.در مورد آرمان های انقلابی او همین بس که وی به عنوان نیروی بسیجی در جبهه های جنگ حضور داشته ودر راه دفاع  جانباز نیز شده است ؛ بنابراین تردیدی نیست که در حمایت وی نیرو های انقلابی ، ولایی و جبهه رفته ها در راس قرار گیرند. و این همراستا با برنامه های جبهه پایداری در جهت ترویج آموزه های قرآنی و سبک زندگی اسلامی  و فرهنگ ولایی است.

دکتر جلیلی از رویش های عرصه دیپلماسی کشور است واداره متعهدانه پرونده هسته ای در سوابقشان به چشم می خورد.سوابق مدریتیش اندک  است  و بر توان اجراییش قضاوت کردن دشوار؛ اما از نکات مثبت ایشان ارتباط علمی با دانشگاه و تدریس در دانشگاه است که مسلما در آگاهی بر مسائل و مشکلات مردمی از جمله جوانان در عرصه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر است و میتواند ایشان را در اجرای طرح های عمرانی در روستا و شهر، طرح های کشاورزی ، طرح های توسعه ای، ایجاد شبکه های جامع اقتصادی و اجتماعی و در نهایت خدمت رسانی به مردم فعال و موثر کند که البته قابل ذکر است که امور مطرح شده از برنامه های جبهه پایداری برای دولت یازدهم است.

بنابر آنچه گفته شد حضور ناگهانی جلیلی در انتخابات همراه با رویکرد ایشان ،اگر هضم ائتلافی را هم به دنبال داشته باشد که در توجه لفظی بر خی کاندیداها که مطرح شد دیده می شود،در آینده جبهه پایداری و البته انتخابات 24 خرداد تاثیرات غیر قابل انکاری خواهد داشت.

در نهایت ذکر یک نکته خالی از لطف نیست که بر گرفته از سخنان حجه الاسلام و المسلمین قرائتی است ؛در تبلیغات کانداداها باید دقت کرد که آنچه از خود و لیاقت های خود می گویند واقعی باشد نه خیالی. بنابراین  در منش، بینش، سوابق و تجربه هر یک از کاندیدا باید دقت نطر داشت.

هرآنچه هستم بگو           هرآنچه نیستم نگو

محبوبه شهرابی

بخش سیاست تبیان