تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتابهایی برای گروه سنی کودک و نوجوان با عناوین: سال نو با آدمک زنده، جادوی اوز، دس دسی باباش میاد، شلغم غول پیکر، دیک ویتینگتون و پینوکیو.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال نو با آدمک زنده


معرفی کتابهایی برای گروه سنی کودک و نوجوان با عناوین: سال نو با آدمک زنده، جادوی اوز، دس دسی باباش میاد، شلغم غول پیکر، دیک ویتینگتون و پینوکیو.

«سال نو با آدمک زنده»

«سال نو با آدمک زنده»

هجدهمین عنوان از مجموعه کتاب‌های پارک وحشت، با عنوان «سال نو با آدمک» توسط نشر پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

«سال نو با آدمک زنده» تازه‌ترین جلد از مجموعه پارک وحشت است که انتشارات پیدایش منتشر می‌کند. پیدایش تا کنون 17 عنوان از این مجموعه را راهی بازار نشر کرده است. کتاب‌های مجموعه پارک وحشت نوشته آر.ال. استاین هستند که همگی توسط شهره نورصالحی ترجمه شده‌اند.

در این کتاب هم مانند دیگر عناوین مجموعه مذکور، باز هم پارک وحشت نه تفریح‌گاه که ترس‌گاه قهرمان‌های داستانش است. در این داستان ری گوردون که از ترساندن برادر کوچک‌ترش لذت می‌برد، در دام وحشتی می‌افتد که خودش آن را ساخته است.

آر.ال.استاین نویسنده معروف ژانر وحشت، تا به حال 19 جلد از کتاب‌های پارک وحشت را منتشر کرده است که 18 جلد آن در ایران توسط نشر پیدایش منتشر شده و جلد نوزدهم نیز مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند. رابرت لارنس استاین نویسنده آمریکایی و اهل اوهایوست. او در سال 1943 در شهر کلمبوس متولد شده است و نویسندگی را از 9 سالگی با نوشتن لطیفه و داستان‌های کوتاه برای همکلاسی‌هایش شروع کرده است. استاین تا امروز چند مجموعه پرطرفدار نوشته است اما هنوز «ترس و لرز» معروف‌ترین و پرخواننده‌ترین مجموعه اوست.

این کتاب با 188 صفحه، شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و قیمت 7 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

«جادوی اوز»

«جادوی اوز»

کتاب «جادوی اوز» نوشته «آر.ال.استاین»با ترجمه شهره نورصالحی از سری کتاب‌های مجموعه ترس و لرز انتشارات پیدایش منتشر شد.

«جادوی اوز » نام کتابی است از سری کتاب‌های مجموعه ترس و لرز که از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.

در بخشی از این كتاب آمده است:«ماركو هنوز كه هنوز است عاشق اوز، شخصیت شرور یك كتاب كارتونیِ قدیمی است كه قادر است دشمنانش را قیرْداغ كند. برای همین وقتی یك نسخه خیلی خیلی نادرِ یكی از كتاب‌های اوز را در مغازه چیلر پیدا می‌كند، از خوشحالی بال درمی‌آورد.

چند نفر دیگر هم به این كتاب كارتونی علاقه‌مندند. از آن تیپ آدم‌هایی كه دوست نداری با آن‌ها سروكار داشته باشی؛ مثل مردی كه خودش را به شكل اوز درآورده. اما اگر فقط لباسِ اوز را پوشیده، چرا هرجا می‌رود، پشت سرش ماده سیاه و چربی باقی می‌گذارد؟»

کتاب «جادوی اوز» 200 صفحه‌ای با شمارگان دو هزار و 500 نسخه با بهای هفت هزار و 500 تومان منتشر شد.

«دس دسی باباش می‌یاد»

«دس دسی باباش می‌یاد»

«دس دسی باباش می‌یاد»، مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه برای خردسالان است. این کتاب که از سوی نشر نظر منتشر شده را ثمینه باغچه‌بان، گردآوری و فرشید شفیعی تصویر کرده است.

هر کودک و نوجوانی همان‌قدر که نیازمند تعلیم و تربیت است به تفریح و بازی هم احتیاج دارد. کودکان در قالب بازی می‌توانند هنر با هم زیستن را بیاموزند و از بودن کنار هم لذت ببرند؛ بازی‌های سنتی این قابلیت را دارند که سه نسل را کنار یکدیگر بنشانند تا دیگر کمتر پدربزرگ مادربزرگ‌ها، احساس تنهایی کنند.

«دس دسی باباش می‌یاد»، مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه برای خردسالان است. بازی‌هایی که بخشی از فرهنگ ماست و طی سالیان دراز شینه به سینه منتقل شده؛ این بازی‌ها که در زندگی کودکان ایرانی، نقش فراوان داشته، داخل خانه‌ها و حیاط‌های شهر و روستا و در کوچه پس‌کوچه‌های این دیار، کودکان را سرگرم می‌کرده است.

«دس دسی باباش می‌یاد» را ثمینه باغچه‌بان، دختر جبار باغچه‌بان گردآوری و فرشید شفیعی تصویر کرده است. بازی‌هایی چون «نون بیار کباب ببر»، «کوزه بیار و آب ببر»، «گل بیار گلاب ببر»، «اتل متل توتوله» و ... با شیوه اجرای بازی‌ها در این کتاب آمده است.

این کتاب را واحد کودک و نوجوان نشر نظر (کتاب خروس) در 5000 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.

«شلغم غول پیکر»

«شلغم غول پیکر»

بازنویسی داستان «شلغم غول پیکر» نوشته نیکولا باکستر، چهارمین جلد از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا» با ترجمه علی کاشفی‌خوانساری منتشر شد.

«شلغم غول پیکر» عنوان کتابی از نیکولا باکستر است که با ترجمه علی کاشفی‌خوانساری از سوی انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

تصویرسازی این اثر را نیز پیتر استیونسون انجام داده است.این کتاب بازنویسی داستان «شلغم غول پیکر» است که با شکلی امروزی‌تر برای بچه‌ها منتشر شده. مخاطب اصلی این کتاب‌ها گروه سنی (ب) و (ج) هستند.

راوی این داستان سوم شخص دانای کل است. از نکات قوت کتاب می‌توان به تصویرگری آن اشاره کرد که می‌تواند برای مخاطبان کودک بسیار جذاب باشد.

این کتاب 31 صفحه‌ای با شمارگان یک هزار و 100 نسخه و به بهای یک هزار و 500 تومان وارد بازار شده است.

«دیک ویتینگتون»

«دیک ویتینگتون»

بازنویسی داستان مشهور «دیک ویتینگتون» نوشته رون راندال، سومین جلد از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا» با ترجمه علی کاشفی‌خوانساری منتشر شده است.

«دیک ویتینگتون» عنوان کتابی است که براساس داستانی از «رون راندال» با ترجمه علی کاشفی‌خوانساری از سوی انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

تصویرسازی این اثر را نیز «مارتین اچیسون» انجام داده است.

این کتاب بازنویسی داستان دیک ویتینگتون، با شکلی امروزی‌تر برای بچه‌هاست. مخاطب اصلی این کتاب‌ها گروه سنی (ب) و (ج) هستند.

راوی این داستان سوم شخص دانای کل است.

این کتاب 31 صفحه‌ای با شمارگان یک هزار و 100 نسخه و به بهای یک هزار و 500 تومان وارد بازار کتاب شده است.

«پینوکیو»

«پینوکیو»

بازنویسی داستان مشهور «پینوکیو»، پسر چوبی پدر ژپتو در کتابی با نام «پینوکیو» نوشته کارلو کلودی، دومین جلد از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی» دنیا با ترجمه علی کاشفی‌خوانساری منتشر شد.

«پینوکیو» عنوان کتابی است که براساس داستانی از کارلو کلودی به قلم لیندا جنینگز بازنویسی شده و با ترجمه علی کاشفی‌خوانساری از سوی انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است.

تصویرسازی این اثر را نیز پیتر استیونسون انجام داده است.

این کتاب بازنویسی داستان مشهور پینوکیو، پسر چوبی پدر ژپتوست که با شکلی امروزی‌تر برای بچه‌ها منتشر شده. مخاطب اصلی این کتاب‌ها گروه سنی (ب) و (ج) هستند. راوی این داستان سوم شخص دانای کل است.

این کتاب 31 صفحه‌ای با شمارگان یک هزار و 100 نسخه و به بهای یک هزار و 500 تومان وارد بازار شده است.

فرآوری: رویا فهیم

بخش کتاب وکتابخوانی تبیان


منابع: خبرگزاری کتاب ایران، خبرگزاری مهر