تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان با پیروزی برابر دورتموند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دورتمند زانو زد


تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان با پیروزی برابر دورتموند عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد. این پنجمین قهرمانی مونیخی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بود که در یک فینال تمام آلمانی بدست آمد.


بایرن - دورتمند

در ابتدای نیمه اول دورتموند و از دقیقه 25 به بعد بایرنی‌ها نبض بازی را در دست گرفتند و هر دو با وجود خلق چندین موقعیت،‌ به تساوی بدون گل دست یافتند.

در نیمه دوم بایرن که ابتدای نیمه اول تحت تاثیر حملات زردپوشان قرار گرفت، کنترل اوضاع را در دست گرفت و پس از چند حمله عاقبت در دقیقه 60 با ضربه ماندزوکیچ دروازه وایدن‌فلر، سنگربان و کاپیتان حریف را فرو ریخت.

پس از این گل مونیخی‌ها حتی می‌توانستند توسط آرین روبن به گل دوم برسند اما در دقیقه 68 به خاطر اشتباه دانته و خطا روی رویس، از روی نقطه پنالتی توسط گون‌دوگان به گل تساوی رسید.

بایرن - دورتمند

در ادامه پس از آنکه شاگردان هاینکس صاحب چند موقعیت گل شدند، در دقیقه 89 آرین روبن پس از گذر از قلب دفاع دورتموند، وایدن فلر را مغلوب کرد و گل برتری تیمش را پس از هدر دادن چند موقعیت عاقبت به ثمر رساند.

به این ترتیب مونیخی‌ها پس از ناکامی در فینال سال 2010 مقابل اینترمیلان و 2012 برابر چلسی توانستند پس از قهرمانی سال 2001 یکبار دیگر جام قهرمانی را از آن خود کنند و پس از 12 سال بار دیگر مقام قهرمانی را از آن خود کنند.

کلوپ: نشان دادیم شایسته حضور در فینال بودیم

یورگن کلوپ پس از باخت 2 بر یک در فینال لیگ قهرمانان اروپا از بایرن مونیخ در گفت‌وگو با گزارشگر شبکه تلویزیونی ز.د.اف اظهار داشت: در ابتدای بازی با ارائه بازی هجومی و طوفانی، در مسیر بسیار خوبی برای کسب نتیجه مقابل حریف دیرینه قرار گرفتیم اما در پایان اوضاع به سمت و سویی رفت که به سود بایرن تمام شد. آنها بازی را در لحظات پایانی به سود خود به اتمام رساندند.

بایرن - دورتمند

وی ادامه داد: به بایرنی‌ها بابت پیروزی مقابل ما تبریک می‌گویم. همه به آنچه ثبت شد، ‌احترام می‌گذاریم. آنها به هدفی که چند سال بود، داشتند، ‌عاقبت رسیدند. با این حال من برتری محسوسی از مونیخی‌ها در مقابل خود ندیدم. چون دورتموند نیز صاحب موقعیت‌های بسیار خوبی شد.

این مربی ادامه داد: از بازیکنانم صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. آنها با سزاواری به این بازی رسیدند و در فینال نیز با فوتبالی تماشایی، هواداران را به وجد آوردند. آنچه آنها ارائه کردند، آرزوی دست‌نیافتنی برای بسیاری است.

کلوپ اضافه کرد: ما با این بازی زیبا نشان دادیم چقدر برای حضور در فینال شایستگی داشتیم. این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است.

یوپ هاینکس: واقعا از کسب جام قهرمانی خوشحالم

یوپ هاینکس پس از پیروزی 2 بر یک در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بورسیادورتموند در ورزشگاه ومبلی اظهار داشت: به بازیکنان شکست خورده دورتموند دلداری دادم و گفتم ناراحتی‌شان را درک می‌کنم.واقعا از کسب جام قهرمانی خوشحالم. خوشحال از اینکه زحمات بسیار تیم، به ثمر نشست و بایرن موفق شد قهرمانی را از آن خود کند. وقتی داور سوت بازی را به صدا درآورد، در مواجه با بازیکنان دورتموندی که ناراحت بودند، سعی کردم به آنها دلداری دهم. چون واقعا می‌دانم عمق ناراحتی‌شان به خاطر شکست چقدر زیاد است.

مربی 68 ساله که در پایان فصل جای خود را به پپ گواردیولا خواهد داد،‌ افزود: در اوایل نیمه اول چندان خوب در بازی عمل نکردیم. در فاصله بین دو نیمه با بازیکنان حرف زدم و یکسری اشتباهات را گوشزد کردم. نتیجه این صحبت‌ها باعث شد تا برتری را در نیمه دوم از آن خود کنیم. ما می‌توانستیم در همان 20 دقیقه ابتدای 45 دقیقه دوم کار را تمام کنیم. اما گام به گام بازی بهتری ارائه کردیم و واقعا تیمی خوب شدیم.

 حسین محمدی

 بخش ورزشی تبیان