تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای 5 میلیون نفر در دولتم کسب و کار خانگی ایجاد کرده ، بانک مردم درست می کنم و به مردم وام می‌دهم که سودش را دولت می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضایی:اقتصاد یک ستونی را ده ستونی می کنم


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای 5 میلیون نفر در دولتم کسب و کار خانگی ایجاد کرده ، بانک مردم درست می کنم و به مردم وام می‌دهم که سودش را دولت می دهد.


به گزارش تبیان به نقل از مهر؛  محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه با دوربین شبکه یک سیما با شعار یا ابوالفضل صحبت خود را آغاز کرد و گفت: می خواهم بیانم را از یک حادثه شروع کنم. حادثه  تکان دهنده ای که اخیرا دیده ام.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماه گذشته به 250 شهرستان و 40 دانشگاه رفته ام و در بین دانشجویان، اساتید، کارگران، کشاورزان، فرهنگیان و روستائیان بوده ام، بیان کرد: حادثه تکان دهنده ای که برایم رخ داد صحبت های پدر سه شهید بود که می گفت 5 فرزند دارم و هر 5 تای آنها بیکارند. 600 هزار تومان از بنیاد شهید می گیرم، 10 میلیون خرج کرده ام، 2 تا از فرزندانم لیسانس و 3 تای آنها فوق لیسانس هستند. این حادثه من را تکان داد آیا باید زندگی مردم من این طور باشد؟

محسن رضایی تصریح کرد: حتما این وضعیت شایسته ملت بزرگ ایران نیست و باید تغییر کند.

رضایی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پای صحبت معلمان و کشاورزان در حال کشت نشسته ام اظهار داشت: وضعیت فقر و گرانی مخصوصا با تحریم های اخیر خوب نیست و فساد و تبعیض در اداره کشور از حد معمول خود تجاوز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا مقداری از فساد و تبعیض وجود دارد بیان کرد: این وضعیت در ایران تشدید شده و در اداره کشور ورود پیدا کرده و اداره کشور را با مشکل مواجه کرده است.

محسن رضایی تصریح کرد: مسئله دیگر کم عرضه شدن پول ملی ما است. پول ملی یکی از نمادهای هویت ملی کشور است و در حال حاضر در حال سقوط است و می خواهند آن را ساقط کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من پیش از ارائه راه حل باید موضع سیاسی خود را روشن کنم گفت: من هم با سیاه نمایی مخالفم و هم با کسانی که مردم را خواب می کنند . واقعیت این است که در 30 سال گذشته در بعد اقتصادی ضعیف شده ایم اما توانسته ایم قدرت ، سیاست و امنیت را درست کنیم. امروز ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه است اما در تهیه گوشت و مرغ مانده ایم.

وی افزود: به جای سیاه نمایی باید واقع بین باشیم و عدم توازنی که بوجود آمده را باید کم کنیم. هدف ما روشن است عدم توازن وجود دارد و باید با حفظ قدرت و در شرایطی که کسی حق تجاوز به ایران را ندارد اقتصاد ، فرهنگ هنر  و جایگاه بین المللی خود را درست کنیم.

رضایی گفت: دید من کاملا روشن است ملتی که به خواب برود نمی تواند از توانایی هایش استفاده کند. من کسانی را که دغدغه ها را تبدیل به یاس می کنند قبول ندارم و واقع بینی را انتخاب کرده ام.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر به مشکلات اعتراف نکنیم راه حلی برای آنها نخواهیم داشت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به چند مشکل اساسی که باید حل شود اشاره و افزود: اولین مسئله این است که  سفره دولت و مردم از هم جداست. دولت یک سفره و مردم سفره دیگری دارند. دولت نفت را می فروشد به کارمندان خود می دهد و سد و پل می سازد. مردم کشاورزی و کارهای دیگر می کنند و پول در می آورند ما این سفره ها را یکی می کنیم تا دولت از مشکلات مردم با خبر شود.

وی افزود: مسئله دیگر این است که مردم باید به اداره کشور باز گردند. ما چه آسیبی از حضور مردم در انقلاب دیدیم و چرا نباید اقتصاد و فرهنگ را بدست مردم بدهیم. دولت باید نقش اصلی خود را ایفا کند.

رضایی تصریح کرد: مسئله دیگر این است که دوران سعی و خطا در کشور ما تمام شده است دیگر نمی توانیم یک دولت دیگر بیاوریم و سعی و خطا کنیم اینجا آزمایشگاه نیست اخطار می کنم که همه فعالان سیاسی و دوستداران کشور و مردم عزیز بدانند به دوران سعی و خطا پایان دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: به جای اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و وحدت کلمه را اجرا کنیم از هم جدا شده ایم. ما نگران وحدت نیستیم چرا که رهبری و قانون داریم و باید تلاش کنیم  همه با هم باشیم نه اینکه همه با من باشند.

رضایی با بیان این که اقتصاد ما یک ستون بیشتر ندارد، تصریح کرد: ما اقتصاد ایران را بر 10 ستنو بنا خواهیم کرد. 10 شهرک کشاورزی و 3 شهرک سلامت درست می کنم تا تنها متکی به نفت نباشیم. معدن ایران را از خام فروشی بیرون می آوریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل حضورش در صحنه انتخابات گفت: قریب به 20 سال است که من و عده ای از فرزندان امام دغدغه هایی را داشته ایم و این امر موجب تحرکاتی شده است. با هر سه دولت همکاری کردیم و همه غم خود را گذاشتیم تا سیاست ها را روشن کنیم که آنها را خدمت رهبری ارائه کردیم و ایشان راهنمایی و اصلاح فرمودند و به دولت های گذشته ابلاغ شد اما دستاوردهای کمی داشت.

رضایی تصریح کرد: اگر به بسیاری از سیاست گذاری ها عمل می شد اکنون خیلی جلوتر بودیم. با شعار دادن نمی شود کشور را اداره کرد باید وارد عمل شد. بعضی ها می گویند که بنده بار دوم و سوم است که وارد  این صحنه می شوم باید بگویم ما هشدارهایی را دادیم اگر عمل می شد دلیلی نداشت که به صحنه بیایم. در انتخابات قبل نکاتی را در خصوص گرانی ها و غیره گفتیم که عمل نشد. همین الان هم به هشدارهای ما عمل نمی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص راهکارهایی که در نظر گرفته است ادامه داد: اولین مسئله این است که دولت باید عوض شود. در 24 سال گذشته سه دولت بر سر کار آمده اند و با وجود آنکه از نظر افکار  با یکدیگر تفاوت داشتند رشد اقتصادی ایران در هر سه دولت حدود 4 درصد بود و در هر سه دولت تورم و گرانی داشتیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچگاه کسی را تخریب نکرده ام و اکنون نیز شخص خاصی مد نظرم نیست اظهار داشت: بنده در خصوص وضع موجود صحبت می کنم که باید در این باره یک فکر اساسی کنیم وگرنه رفتن یک تیم و آمدن تیم دیگر فایده ای ندارد.

وی گفت: باید دولت را هم در ساختار و هم کارکرد نوسازی کنیم . رفتار و مدیریت دولت باید عوض شود رفتار دولتی ها با مردم خوب نیست و ساختار دولت ساختار پادگانی است که رضاشاه در تهران ایجاد کرده و همه اختیارات را در این شهر جمع کرده است.

رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کارکرد دولت مسئله دیگری است که باید تغییر کند اظهار داشت: دولت نباید خود را رقیب مردم بداند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مسئله سوم مدیریت است. مدیریت در هر کشوری چند سطح مانند اجرایی یعنی همان کاری که شهرداری ها می کنند دارد. در دولت من اختیارات وسیعی به شهرداری ها و شورای شهر داده خواهد شد. از مردم می خواهم در انتخابات شوراها شرکت کنند چرا که ما بسیاری از اختیارات از جمله آب و برق را به شوراها خواهیم داد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مدیریت بین سطح اجرای و راهبردی هماهنگ نیست. شهرستانها در بعد امنیت تظاهرات و مسائل سیاسی صاحب دارند اما در بعد اقتصاد کشور در سطح استانها و شهرستانها صاحب وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با نشان دادن عکسی از منطقه آقاجری افزود: در یکی از شهرها خانواده ای را دیدم که در محلی کمتر از 40 متر زندگی می کرد. اگر ما اختیارات اقتصاد ، صنعت و تجارت را به مردم بدهیم و خود مردم صاحب اداره کشور شوند مشکلات این طور نمی شد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر مدیریت راهبردی کشور است. در یکی از دوره های گذشته زمانی که خطر تحریم وجود نداشت درهای نطنز را بستند. این چه تشخیصی است که در اداره کشور می دهیم جایی که باید با تمام قدرت حرکت کنیم به جلو نمی رویم و جایی که نباید ، ماجراجویی می کنیم.

وی تاکید کرد: ما به دولت مرکزی مدیریت راهبردی داده و کارهای اجرایی را به سطح استانها می بریم تا قوه مجریه به این سمت که تصمیمات دولتی داشته باشد و بتواند مسائل بین المللی و تعاملات را حل کند برود این نوسازی در دولت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرهنگ نیز باید متحول شود چرا سران قوا نمی توانند با هم زندگی کنند باید فرهنگ زندگی را در سیاست درست کنیم که به جامعه برسد. وقتی دولتمردان نمی توانند با هم زندگی کنند چطور انتظار داریم زمانی که در کف خیابان تصادف می شود مردم یکدیگر را نکشند.

رضایی افزود: یک سطح عملیاتی داریم که در کشور ما نیست و ایالت اقتصادی وجود ندارد و شهرهای ما در اقتصاد بی صاحب هستند. اما در بعد سیاسی و امنیتی و انتخاباتی صاحب دارند. مدیریت راهبردی اهمیت زیادی دارد و در یکی از همین دوره ها و زمانی که خطر تحریم وجود نداشت درهای نطنز را بستند و زمانی که تهدیدها جدی بود آنها را جدی نگرفتند و جایی که باید با تمام قدرت جلو برویم نمی رویم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه باید اخلاق را به دولت بازگردانیم بیان کرد: در دولت من مشورت به دولت باز خواهد گشت.

وی به برنامه های اقتصادی اش نیز اشاره کرد و ادامه داد:  اولین مسئله تحول در کشاورزی است. امنیت غذا باید طوری باشد که هر خانواده تا 5 سال آینده از نان و گوشت خود مطمئن باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای تغییر کشاورزی از روند سنتی به پیشرفته یارانه سبز می دهیم اظهار داشت: بیمه و تامین اجتماعی زائران و کشاورزان را رسیدگی خواهیم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه صنعت و کشاورزی 50 درصد کشور را شامل می شود اظهار داشت: مشکلات این بخش را حل می کنیم.

وی افزود: برای 5 میلیون خانوار از بانوان و دانشجویان و ... کسب و کار خانگی ایجاد می کنیم و وسایلی در اختیار آنها می گذاریم که مانند سنگاپور ، تایوان ، چین و کشورهای دیگر که بسیاری از ال سی دی ها را در خانه ها می سازند این کار در کشور ما انجام شود. بانک مردم درست می کنیم که به مردم وام می دهد و سود آن را دولت پرداخت می کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: 65 هزار تومان مرحله دوم ضد تورمی می شود . سکه های داغ را تبدیل به سکه های خنک می کنیم که باعث تولید و کشاورزی می شود و بخشی از یارانه ها با این اقدام به اشتغال مردان و زنانی تعلق می گیرد که اکنون یارانه می گیرند اما بیکار هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئله دیگر نوسازی صنایع ایران است. کسب و کارها را تقویت می کنیم و هر کسب و کاری که توانست ظرف سه سال دستگاههایش را نوسازی کند مالیات پرداخت نخواهد کرد تا کالاهای ایرانی رقابت پذیر شوند.

محسن رضایی

وی گفت: اقتصاد ما یک ستون بیشتر ندارد. ساختمان 77 طبقه ای را در نظر بگیرد که تنها یک ستون دارد و فرد قلدری مانند آمریکا آن را تکان دهد معلوم است که اثاثیه هم بیرون می ریزد. ما این اقتصاد را 10 ستونه می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: 10 شهرک کشاورزی و سه شهرک سلامت درست می کنم شهرهای توریستی ایجاد می کنم و معدن ایران را از حالت خام فروشی خارج خواهم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سیاست خارجی نیز گفت: سیاست خارجی 34 سال تجربه گران قیمتی داده است و باید از افراط و تفریط بیرون بیاید.

وی افزود:  آمریکایی ها در مذاکرات وقت کشی می کنند نیات خود را  با الفاظ ظاهر پسند مخفی کرده اند ما آمریکا را در سر دوراهی قرار می دهیم باید مشخص کند فهرست مذاکرات چیست و برای شرایط ایران چه دارد. آمریکا باید تعهد دهد که اگر مذاکرات شکست خورد حق حمله به ایران را ندارد و اگر می خواهد وارد براندازی جمهوری اسلامی شود باید با صراحت بیان کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سر دو راهی قرار دادن آمریکا باعث می شود از وقت کشی جلوگیری کنیم من قوی ترین دیپلمات های ایران را بکار خواهم گرفت. مسئله هسته ای را حل کرده و از این مانع جلو می رویم.

رضایی افزود: به مقاومت منطقی و عقلایی معتقدم. ما با یک دست ایستادگی و با دست دیگر پیشرفت می کنیم. کسانی که ایستادگی را منهای پیشرفت فرهنگ و اقتصاد دنبال می کنند به نتیجه نخواهند رسید و کسانی که فرهنگ و اقتصاد را دنبال و ایستادگی نمی کنند به پرتگاه می رسند.

وی تاکید کرد: اولین کاری که خواهم کرد این است که اتحادیه آسیایی جنوب غربی را بین سران منطقه ایجاد می کنم این اتفاق در اروپا و آسیا نیز افتاده و باعث پیشرفت می شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با ملت ایران، کشاورزان، بانوان ، کارگران و بازنشستگان عهد می بندم که حق آنها را باز گردانم و امیدوارم بتوانم همان عهدی را که رسول خدا با جوانمردان مکه بستند به عنوان دنباله رو ایشان با ملت عزیز ایران ببندم که حق آنها را از ناحیه حکومت ، دولت، جامعه و خودشان بازگردانم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی توانم از شوق دلم، صحبت کنم. نمی دانم چه سری است که شروع انتخابات و تبلیغات مصادف با 3 خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و میلاد علی ابن ابیطالب و همچنین همزمان با نامگذاری سال حماسه سیاسی از سوی رهبری شده است. ما عملیات خرمشهر را با رمز علی ابن ابیطالب آغاز کردیم و 31 سال بعد سالروز آن همزمان با تولد حضرت علی (ع) شده است. آیا این نشان نمی دهد که باید امیدوار باشیم.

رضایی تاکید کرد: باید نسل چهارم انقلاب را به صحنه بیاوریم که مشکلات را حل کند . انرژی جوانان را وارد صحنه کنیم و نشان دهیم همان طور که ملت ایران در سیاست و امنیت شکست ناپذیر است در اقتصاد نیز شکست ناپذیر است.

ارسال نظر

نام کامل: ایمیل: وبسایت: نظر شما: عدد امنیتی: نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان