تبیان، دستیار زندگی
مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 9 هزار و 605 نفر در این استان در مراسم معنوی اعتكاف ایام‌البیض شركت كردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

9605 نفر در خراسان شمالی معتكف شدند

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا

مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 9 هزار و 605 نفر در این استان در مراسم معنوی اعتكاف ایام‌البیض شركت كردند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا، مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با بیان اینكه نام‌نویسی اینترنتی از داوطلبان شركت در مراسم اعتكاف از ساعت هشت صبح دوشنبه، 23 اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود و تا آخرین ساعات روز پنجشنبه، دوم خرداد ادامه داشت، گفت: در این مدت در مجموع 9 هزار و 605 نفر برای شركت در مراسم معنوی اعتكاف نام‌نویسی كردند.

وی اظهار كرد: از این تعداد ثبت‌ نام كننده، 7710 نفر بانو و 1895 نفر آقا هستند كه در 75 مسجد روستایی و 30 مسجد شهری معتكف شده‌اند. 1720 نفر در بجنورد، 2987 نفر در اسفراین، 1000 نفر در شیروان، 1443 نفر در مانه و سملقان، 740 نفر در گرمه، 531 نفر در جاجرم، 456 نفر در فاروج، 238 نفر در سنخواست و 230 نفر در راز و جرگلان معتكف شده‌اند، علاوه بر مساجد ذكر شده 260 نفر نیز در مساجد دانشگاه علوم پزشكی و دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد معتكف شده‌اند.

روحانی‌نیا همچنین از اعزام 150 روحانی و مبلغ دینی بانو و آقا از حوزه‌های علمیه قم، مشهد و حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برای برگزاری مراسم اعتكاف امسال در مساجد این استان خبر داد.

وی اضافه كرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم سخنرانی دینی، تشكیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری كلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، توزیع جزوه‌های بایدها و نبایدهای اعتكاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه‌های معرفت، برگزاری دعا و مسابقه كتابخوانی و ... از جمله برنامه‌های مراسم اعتكاف سال جاری محسوب می‌شود.

مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینكه بیشتر ثبت‌ نام كنندگان از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی تبیان به نشانی www.tebyan-bojnurd و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در تمامی شهرستان‌های استان اقدام به ثبت‌ نام كرده بودند، گفت: با توجه به اینكه ثبت‌ نام از معتكفان برای اولین بار به‌صورت اینترنتی انجام شد در فرآیند ثبت‌ نام نواقصی وجود داشت كه با بررسی نقاط ضعف و قوت كلی این سامانه را برای سال‌های آینده تقویت خواهیم كرد.

تنظیم: هومن بهلولی