تبیان، دستیار زندگی
یم) روز دوازدهم نمایشگاه قرآن کریم که مصادف با اول هفته بود بازدیدکنندگان کمی نسبت به دیروز (جمعه) داشت ولی بازهم بخش عضویت روز شلوغی را سپری کرد و تعداد زیادی به عضویت در آمدند. از نکات دیگر صندوق قرعه کشی مستق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور مدیرعامل محترم موسسه در غرفه تبیان (گزارش روز دوازدهم نمایشگاه قرآن کریم)


روز دوازدهم نمایشگاه قرآن کریم که مصادف با اول هفته بود بازدیدکنندگان کمی نسبت به دیروز (جمعه) داشت ولی بازهم بخش عضویت روز شلوغی را سپری کرد و تعداد زیادی به عضویت در آمدند.

از نکات دیگر صندوق قرعه کشی مستقر است که به مرور زمان در حال پر شدن است و احتمالا تا روز قرعه کشی پر خواهد شد.

خودروی پراید (جایزه بزرگ تبیان) همچنان باعث کنجکاوی بازدیدکنندگان از نمایشگاه شده است به نحوی که اکثر بازدیدکنندگان با مراجعه به غرفه تبیان از نحوی شرکت در قرعه کشی تبیان سوال می کنند که همکارانمان در تبیان به راهنمایی این عزیزان می پردازند.

مهمانان :

حضور آقای دکتر طالب پور مدیرعامل محترم موسسه در غرفه تبیان بسیار جالب توجه بود. ایشان در بدو ورود ضمن خسته نباشید به همکاران مستقر در غرفه ، از نحوه بازدیدها و نظرات بازدیدکنندگان و کاربران سایت که توسط آقای بابایی مدیر روابط عمومی موسسه ارائه گردید ، مطلع شدند.

در ادامه آقای دکتر طالب پور بروشورهای جدید بخش های مختلف موسسه را که توسط روابط عمومی تهیه شده است ، را ملاحظه نمودند.


معرفی محصولات تبیان :

امروز به معرفی نرم افزار " داستان پیامبران" می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد :

- 5 عدد نرم افزار شامل انیمیشن درباره 5 پیامبر به نامهای :

حضرت نوح (ع) ، حضرت مسیح (ع) ، حضرت موسی (ع) ، حضرت یونس (ع) و حضرت داود (ع) و سرگرمیهای جذاب دیگر


اخباری از نمایشگاه قرآن کریم :

- به گزارش ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در این مسابقه که با محوریت برنامه های درسی قرآن مدارس برگزار می شود گروه قرآن و واحد IT دفتر تألیف کتب درسی همکاری می کنند.

بنا بر این گزارش شرکت کنندگان در این مسابقه باید در سه دقیقه به 5 سؤال پاسخ دهند و در پایان نیزبه 114 نفر از برندگان این مسابقه جوایزی اهدا می شود.

- نشست دانشجویی با موضوع رویت هلال ماه شوال شب گذشته 16 مهرماه، در بخش دانشگاهی كمیته‌های تخصصی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم برگزار شد.

«مهدی دانشیار» عضو تیم رصدی مركز نجوم شهرری، دراین نشست ضمن اشاره به اهمیت این علم از جنبه فقهی و علمی، رویت ماه را مسئله مهمی دانست.

وی با بیان اینكه ما شیعیان به رویت ماه اعتقاد داریم و پدیده مقارنه برای ما كافی نیست، به بررسی ماه از نظر قابل رویت بودن پرداخت و با معرفی مشخصه‌های زمانی، مكانی و ذاتی هلال ماه، به بررسی علمی این پدیده پرداخت.

در این جلسه اصطلاحاتی چون فاز(روشنایی )ماه، راست نگاه، چپ نگاه و بالا نگاه (ماه خجالتی) بودن ماه و نیز جهت دهان ماه (تقعر آن) كه همواره بسوی خورشید است، بررسی شد. همچنین در مورد سن ماه (جوان، میانسال و پیر) كه با توجه به مدت بین مقارنه و رویت محاسبه می‌شود، توضیحاتی ارائه شد.

در پایان این نشست نرم افزار «منزر» كه توسط فردی مالزیایی با همین نام نوشته شده؛ معرفی و به معرض تماشای عموم قرار گرفت. این نرم افزار با گرفتن مشخصات مكانی محل مورد نظر و نیز مشخصه‌های هلال ماه از جمله ارتفاع، فاز، سطح روشن، جدایی زاویه ماه و خورشید و سمت ماه در لحظه غروب خورشید را برای منطقه و زمان مورد نظر به فرد می‌دهد تا بتواند به درستی و در زمان و محل مناسب به رویت هلال ماه بپردازد.

روابط عمومی موسسه تبیان