تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی سنگنوردی ایران عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برات‌زاده، بهترین بهترین‌ها

ایران قهرمان سنگنوردی آسیا شد


تیم ملی سنگنوردی ایران عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.


سنگنوردی

به نقل از مهر،با پایان گرفتن مسابقات قهرمانی سنگنوردی آسیا رده‌بندی تیمی این مسابقات اعلام شد که تیم کشورمان در بخش تیمی توانست بالاتر از سایر کشورهای شرکت کننده در این مسابقات در مکان نخست قرار گیرد. تیم ملی ایران با 1021 امتیاز جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم‌های ملی چین و قزاقستان با امتیاز برابر 692 مشترکاً دوم شدند.

همچنین علی برات‌زاده از ایران به عنوان بهترین بهترین‌های این دوره از مسابقات برگزیده شد. این ورزشکار در این دوره از رقابتها یکی از آماده‌ترین سنگ‌نوردانی بود که در رشته‌های مختلف با توانمندی قابل توجهی ظاهر شد و در رده‌بندی نهایی به دلیل دریافت 2 مدال طلا در رشته‌های بولدرینگ و سرطناب، بالاتر از رقیبان خارجی خود، به کسب عنوان نخست در بخش overall و طلای سوم نائل شود.

پس از علی برات‌زاده که با 251 امتیاز به این عنوان دست یافت، حمید رضا توزندجانی دیگر ورزشکار کشورمان نیز با امتیاز  202 در جایگاه دوم این بخش قرار گرفت و سنگنوردی از کره جنوبی با 197 امتیاز سوم شد.

در بخش بانوان هم الناز رکابی جایگاه دوم این بخش را با 208 امتیاز به خود اختصاص داد و سنگنوردان قزاقستان مقام‌های اول و سوم را کسب کردند.

فرناز اسماعیل‌زاده قهرمان سرعت آسیا شد

بانوی سنگ‌نورد ایرانی با سرعت خیره‌کننده خود توانست مدال طلای بخش سرعت مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا در بخش سرعت در پارک ملت تهران برگزار شد که طی آن فرناز اسماعیل‌زاده، بانوی سنگ‌نورد ایرانی در رقابتی دیدنی با دیگر حریفان آسیایی توانست به مقام نخست دست یابد و مدال طلای این بخش را از آن خود کند. این تنها مدال طلای بانوان ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بود.

نزدیک‌ترین رقیب اسماعیل‌زاده یک ورزشکار از کشور اندونزی بود که در نهایت به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کرد. سنگ‌نوردی از کشور قزاقستان هم روی سکوی سوم بخش بانوان ایستاد.

اما در بخش مردان هم ایران یک مدال دیگر در مسابقات سرعت به دست آورد. رضا علیپور که رقابت خوبی با نماینده چین برای کسب مدال طلا داشت در نهایت عنوان نخست را به رقیب خود واگذار کرد تا خود در رده دوم قرار گیرد. نماینده کشور اندونزی هم در این ماده به مدال برنز رسید.

بخش ورزشی تبیان