تبیان، دستیار زندگی
یند با پایان برنامه رادیویی «روی خط جوانی» سردبیر این برنامه از تولید برنامه‌ای جدید با همان عوامل قبلی خبر داد. مهدی زری‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رادیو، با نامشخص خواندن زمان پخش این برنامه، خاطرنشان كرد: به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عوامل «روی خط جوانی» با برنامه‌ ای دیگر می‌آیند

با پایان برنامه رادیویی «روی خط جوانی» سردبیر این برنامه از تولید برنامه‌ای جدید با همان عوامل قبلی خبر داد.

مهدی زری‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس رادیو، با نامشخص خواندن زمان پخش این برنامه، خاطرنشان كرد: به احتمال قوی مراحل تولید شامل ضبط آهنگ‌ها، آنونس‌ها، تیزرها و گزارش‌ها بیش از یك ماه به طول می‌انجامد و بنابراین با پایان ماه مبارك رمضان امكان پخش این برنامه وجود ندارد.

وی با اعلام این كه تا كنون نامی جدید انتخاب نشده است، درباره ساختار این برنامه گفت: مساله اصلی من در برنامه‌ها زبان است و هنوز مردد هستم كه آیا در برنامه بعدی از زبان طنز استفاده كنم یا خیر.

به اعتقاد زری‌باف، استفاده از زبان طنز هم اینك در بسیاری از برنامه‌های رادیویی رواج پیدا كرده است كه درحقیقت كپی‌كاری است.

سردبیر «روی خط جوانی»‌ در ادامه اظهار كرد: گروهی كه قرار است با هم ادامه‌ی كار دهیم، سه سال است كه سه برنامه را تولید كرده‌ایم و حال زمان آن است كه گروه فضایی جدید را با زبان جدید و تعییر اندك تجربه كنند.

به گفته‌ی مهدی زری‌باف، نقد مسائل اجتماعی و سیاسی در برنامه جدید نیز با رویكردی متفاوت ادامه می‌یابد و وجه اجتماعی آن پررنگ‌تر خواهد بود.

این سردبیر و نویسنده با انتقاد از نحوه‌ی به كارگیری زبان طنز در برخی برنامه‌های رادیویی، تصریح كرد: در حال حاضر در بسیاری از برنامه‌ها از زبان طنز به صورت نادرست استفاده می‌شود و برنامه‌سازان گمان می‌كنند كه مشكلات اجتماعی را با زبان طنز بیان می‌كنند. این در حالیست كه در اغلب مواقع زبان طنز تنها مطرح است و خود مبحث روی هوا می‌ماند و به دل مخاطب نمی‌نشیند. باید تكلیف این كه یك طنز اجتماعی تولید می‌شود یا یك نقد اجتماعی را روی آنتن مشخص كنیم.

مهدی زری‌باف در پایان یكی از دلایل این معضل را دستمزدهای پایین نویسندگان برشمرد و افزود:حقوق نویسندگان در رادیو نزدیك به خنده‌دار است. برآوردهای پایین باعث می‌شود تا نویسندگان دل به كار ندهند و طنزهایی سطحی و كاریكاتور گونه به روی آنتن بروند.


لینک:

«روی خط جوانی» مورد علاقه شنوندگان

یك مانتوی خوب باید چه رنگی باشد؟!