تبیان، دستیار زندگی
با برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، 8 تیم برتر این رقابت‌ها مشخص شدند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال در میان هشت تیم برتر آسیا


تیم فوتبال استقلال که در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها با تیم الشباب امارات دیدار کرده بود در نهایت با برتری مجموع 4 بر 2 در دو دیدار رفت و برگشت به جمع 8 تیم برتر آسیا رسید تا در مرحله بعدی منتظر دیگر حریف آسیایی خود باشد.


استقلال

استقلال ایران(0) صفر- الشباب امارات(0)صفر

داور: تان های با کمک مویوکسین و ژئونگ یونگ

اخطار: جواد نکونام(30)، امیرحسین صادقی(35) و خسرو حیدری(70) از استقلال و حسن صفار(58)،علی حمدان(74)و علی محمود(78) از الشباب

تماشاگر: حدود 20 هزار نفر

ورزشگاه آزادی تهران-چهارشنبه 1/3/92 - ساعت 21

*استقلال: مهدی رحمتی(3)، پژمان منتظری(3)، حنیف عمران زاده(3)، امیر حسین صادقی(3)، هاشم بیک زاده(3)، خسرو حیدری(3)، مجتبی جباری(3)، جواد نکونام(3)، ساموئل(3)، سیاوش اکبرپور(3) و فرهاد مجیدی(3) کاپیتان(71- فرزاد حاتمی)(2)

سرمربی: امیر قلعه نویی

*الشباب: سالم حمادی(3)، ولید عباس(3)، عزیزبیک حیدروف(3)، لوئیز آلوس(3)، ادگار داسیلوا(3)، داود البلوشی(2)(68- ساند علی)(2)، علی محمود(2)(83- عیسی شیروک)(2)، حسن صفار(3)، عصام بن سالمین(3)، علی حمدان(3) و راشد حسن(2)(59- مانی محمد)(2)

سرمربی: مارکوس کاسترو

نگاه کلی: استقلال پس از پیروزی ارزشمند 4-2 در دیدار رفت این بار در خانه اش با احتیاط فراوان به تساوی رسید و جواز صعود به مرحله یک هشتم را به دست آورد. آبی ها در شروع کار حمله از جناح راست را مد نظر داشتند و الشباب با تجمع یارانش در این منطقه و چاشنی خشونت راه میزبان را بست. اماراتی ها با دل بستن به قدرت آلوس و داسیلوا به ارسال های مستقیم رو آوردند که هوشیاری مدافعان استقلال این حربه را بی اثر کرد. نیمه اول با آرامش دو تیم چنگی به دل نزد. در نیمه دوم دو تیم بدون تغییر کار را ادمه دادند و در دقایقی خشونت اوج گرفت تا مثلا جدیت به رخ کشیده شود! استقلال بی انگیزه بود و الشباب توان نداشت تا تساوی بدون گل رقم بخورد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 تاریخ (دو تاریخ برای دیدار رفت و دو تاریخ برای برگشت) را مشخص کرده است. فینال این دوره از مسابقات در مرحله رفت در تاریخ 3 یا 4 آبان 92 و در مرحله برگشت در تاریخ 17 یا 18 آبان 92 برگزار می‌شود.

لحظات حساس: در دقیقه 10 ارسال خوب حیدری و ضربه سر اکبر پور بی ثمر ماند. در دقایق 19 و 20 دو حمله استقلال با ضربه های ساموئل و پاس عرضی بیک زاده راهی به دروازه مهمان نیافت. در دقیقه 44 ضربه آلوس به تیر دروازه خورد و بلافاصله ضربه حیدروف از کنار تیر عمودی دروازه استقلال گذشت. در دقیقه 57 ارسال حیدری و ضربه سر نکونام اولین خطر نیمه دوم بود. در دقایق 61 و 63 اکبرپور و نکونام دروازه مهمان را تهدید کردند. در دقیقه 70 دو ضربه کاشته خطرناک از سوی دو تیم یخ بازی را آب کرد. در این بین داور گل حنیف عمران زاده را مردود اعلام کرد.

حادثه ویژه: در حالی که استقلال برای بردن بی تاب نبود الشباب با داشتن تنها دو بازیکن موثر زورش به آبی ها نرسید تا گلی به ثمر نرسد.

بهترین بازیکن میدان: اگرچه مجیدی بهترین بازیکن میدان معرفی شد اما این بازی بازیکن موثر نداشت.

استقلال

نتایج کامل مرحله یک هشتم نهایی

با برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، 8 تیم برتر این رقابت‌ها مشخص شدند.نتایج کامل دیدارهای برگشت مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

سه‌شنبه 31 اردیبهشت:

الشباب عربستان 3 - الغرافه قطر صفر (مجموع 5 بر یک به سود الشباب)

الاهلی عربستان 2 - الجیش قطر صفر (مجموع 3 بر یک به سود الاهلی)

بنیادکار ازبکستان صفر - بوریرام یونایتد تایلند صفر (مجموع 2 بر یک به سود بوریرام)

اف سی سئول کره‌جنوبی 3 - بیجینگ گوان چین یک (مجموع 3 بر یک به سود اف سی سئول)

چهارشنبه اول خرداد:

گوانگژو چین 3 - سنترال کوئست استرالیا صفر (مجموع 5 بر یک به سود گوانگژو)

کاشیوا ریسول ژاپن 3 - چونبوک موتورز کره‌جنوبی 2 (مجموع 5 بر 2 به سود کاشیوا ریسول)

لخویا قطر 2 - الهلال عربستان 2 (مجموع 3 بر 2 به سود لخویا)

استقلال ایران صفر - الشباب امارات صفر (مجموع 4 بر 2 به سود استقلال)

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها 30 خرداد ماه امسال در مقر کنفدراسیون فوتبال‌ آسیا در کوالالامپور برگزار می‌شود تا 8 تیم حاضر در این مرحله با رقیبان خود آشنا شوند.

*برنامه رقابت‌های یک چهارم نهایی تا فینال:

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ برگزاری رقابت‌های مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال را به شرح زیر اعلام کرد:

مرحله یک چهارم نهایی:

دور رفت در تاریخ 30 مرداد 92 و در دور برگشت در تاریخ 27 شهریور 92 برگزار می‌شود.

مرحله نیمه نهایی:

دور رفت در تاریخ 3 مهر 92 و دور برگشت در 10 مهر 92 برگزار خواهد شد.

فینال:

کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 تاریخ (دو تاریخ برای دیدار رفت و دو تاریخ برای برگشت) را مشخص کرده است. فینال این دوره از مسابقات در مرحله رفت در تاریخ 3 یا 4 آبان 92 و در مرحله برگشت در تاریخ 17 یا 18 آبان 92 برگزار می‌شود.

بهمن اسدی
بخش ورزشی تبیان