تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران روزهای نگران کننده ای را پشت سر می گذارد و ما باید به اسم حمایت چشمان خود را بر روی واقعیت ها ببندیم!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی فوتبال در روزهای نگران کننده

به اسم حمایت چشم ها باید بسته شود!


تیم ملی فوتبال ایران در دیداری که از سوی کی روش تفریحی خوانده شد به عمان باخت. قطر در دیدار تدارکاتی خود به پیروزی رسید. اسمی بازیکنان ایران برای مقابله با قطر اعلام شد که در آن اثری از رحمتی و عقیلی نیست.


همه این ها باعث می شود تا باور کنیم این تیم در روزهایی به شدت نگران کننده به سر می برد. روزهایی که شاید باعث شود تا تیم ملی ایران حتی پلی آف جام جهانی را هم از دست بدهد. با این اوصاف چون همیشه در این روزها ما باید دست از انتقاد برداریم و به اسم حمایت! چشمان خود را ببندیم و واقعیت ها را نبینیم. خدای ناکرده پس از شکست نیز کی روش دنبال کار خود می رود. بر سر دریافت دستمزد کارش به شکایت و شکایت کشی می کشد و مسئولان ما خیلی کار کنند کمیته شکست تشریفاتی و سرکاری تشکیل می دهند. این سناریو به نظر شما خیلی تکراری نشده است؟

تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای برگزاری سه دیدار حساس مقدماتی جام جهانی آماده می کند، در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی عمان تن به شکست داد. این شکست در حالی رقم خورد که کارلوس کی روش بدون بازیکنان لژیونر و استقلالی ها به مصاف عمان رفته بود. معلوم نیست به خاطر این بازی چرا باید ما این همه در خصوص پایان لیگ به تیم های خود فشار می آوردیم. شاگردان کارلوس کی روش در این بازی 3 بر یک برابر عمان شکست خوردند. در این بازی که روز چهارشنبه گذشته در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط آغاز شد تیم میزبان در نیمه اول با دو گل مقابل تیم ملی ایران به برتری دست یافت. گل اول عمان را عبدالعزیز المقبلی در دقیقه 20 به ثمر رساند. این بازیکن که در باشگاه التعاون عربستان بازی می‌کند با یک شوت سرضرب به زیبایی دروازه رحمان احمدی را از گوشه چپ محوطه جریمه باز کرد. دومین گل میزبان هم با یک شوت سرکش از فاصله 25 متری به دست آمد. این بار عبدالسلام مخینی با یک ضربه مهار نشدنی رحمان احمدی را تسلیم کرد تا در پایان نیمه نخست نتیجه‌ای رقم بخورد که خود عمانی‌ها هم که در غیاب چند بازیکن اصلی خود به میدان آمده بودند، انتظار آن را نداشته باشند.

به نظر من ما مسلط بر بازی بودیم ولی متاسفانه آنها با دو حمله به دو گل رسیدند

با شروع نیمه دوم شاگردان کارلوس کی روش برای جبران گل های خورده تلاش زیادی از خود نشان دادند اما در دقیقه 60 روی یک ارسال بلند دیگر دروازه خود را باز شده دیدند. در حالی که تعویض های کی روش هم نتوانسته بود در روند بازی تیم ملی ایران تغییر ایجاد کند محسن مسلمان یکی از این تعویض ها در دقیقه 92 روی یک ضربه ایستگاهی موفق شد تنها گل ایران را به ثمر برساند.

کی‌روش:برای ما بیدار باش بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست مقابل عمان در بازی دوستانه گفت این بازی می تواند برای ایران در حکم یک بیدارباش باشد. کی روش در خصوص نتیجه این دیدار گفت: قبول این نتیجه برای ما سخت بود. در مقاطعی که تیم حریف گل می زد، توانست بازی را به نفع خودش برگرداند و این دو گل برخلاف جهت بازی به ثمر رسید و دو گل استثنایی بود. این گل‎ها زمان‌هایی به ثمر رسید که به نظر من ما مسلط بر بازی بودیم ولی متاسفانه آنها با دو حمله به دو گل رسیدند. سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: مسلما من از نتیجه راضی نیستم و این شکست سنگین برای بازیکنان و تیممان بود.

آغاز مرحله دوم اردو ازفردا

تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست سه بر یک مقابل تیم ملی عمان صبح پنجشنبه وارد ایران شد. پس از ورود تیم ملی به ایران کارلوس کی‌روش، به بازیکنان ملی پوش تا روز یکشنبه استراحت داد بنابراین اردوی تیم ملی از روز یکشنبه آغاز می شود و قرار است در فاز دوم این اردو بازیکنان ملی پوش استقلال و لژیونرها هم حضور داشته باشند.

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال اعلام شد

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اسامی 25 بازیکن را برای شرکت در اردوی امارات و دیدار مقابل قطر اعلام کرد. این اسامی در حالی اعلام شده که خبری از دانیال داوری، دروازه بانی که قرار بود جای خالی مهدی رحمتی را پر کند نیست. در این میان چند بازیکن جدید از جمله دو مدافع از استقلال و پرسپولیس در بین دعوت شدگان به چشم می خورد.

این فهرست در شرایطی اعلام شده که نام دانیال داوری دروازه بان ایرانی الاصل مد نظر کی روش در بین آنها دیده نمی شود.

 اسامی بازیکنان : رحمان احمدی، سوشا مکانی، علیرضا حقیقی، خسرو حیدری، حسین ماهینی، محمدرضا خانزاده، پژمان منتظری، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، سیدهاشم بیک زاده، جواد نکونام، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، محمد نوری، مجتبی جباری، قاسم حدادی فر، غلامرضا رضایی، رضا قوچان نژاد، محمدرضا خلعتبری، محسن مسلمان، مسعود شجاعی، مهرداد اولادی، فرزاد حاتمی. بنا بر اعلام کادر فنی تیم ملی، بازیکنان دعوت شده باید روز شنبه و راس ساعت 15 خود را در هتل آزادی معرفی کنند. این فهرست در شرایطی اعلام شده که نام دانیال داوری دروازه بان ایرانی الاصل مد نظر کی روش در بین آنها دیده نمی شود.

قطر پیروز شد

تیم ملی فوتبال قطر در حالی در یک بازی تدارکاتی مقابل تیم لتونی به پیروزی رسید که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران این مسابقه را از نزدیک زیر نظر گرفت. تیم ملی فوتبال قطر که خود را برای دیدار با ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی آماده می‌کند، در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف لتونی رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست بدهد. ابراهیم ماجد (35)، ماجد محمد (56) و جارالله المری (80) برای تیم قطر و گورجیس (22) برای لیتوانی در این بازی گل زدند. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در ورزشگاه این مسابقه را از نزدیک تماشا کرد تا شناخت بیشتری از تیم قطر پیدا کند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر روز چهاردهم خردادماه در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی در دوحه به مصاف هم خواهند رفت

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر روز چهاردهم خردادماه در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی در دوحه به مصاف هم خواهند رفت. این اولین دیدار تدارکاتی قطر قبل از رویارویی با ایران است. قطر روز هشتم خرداد در دیداری دیگر به مصاف آذربایجان خواهد رفت.

ایران

کی‌روش:بازی دشواری پیش‌‌رو داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیمش کار دشواری مقابل قطر در هفته هشتم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا پیش‌رو خواهد داشت. حضور کارلوس کی‌روش در ورزشگاه جاسم بن حمد برای تماشای دیدار تیم‌های ملی قطر و لتونی بازتاب زیادی در سایت‌های عربی داشت. کی‌روش برای شناخت بیشتر از تیم قطر قبل از دیدار با ایران به دوحه رفته بود تا این تیم را از نزدیک زیر نظر بگیرد.کی‌روش در حاشیه این مسابقه درباره بازی ایران با قطر اظهار داشت: این مسابقه برای ما سخت و حیاتی خواهد بود. قطر و ایران 7 امتیازی هستند و برای صعود به جام جهانی رقابت نزدیکی دارند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان