تبیان، دستیار زندگی
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر ملت بصورت 55 میلیونی پای صندوق بیایند و به دولتی رای دهند که با تورم مبارزه کند، ملت پیروز می‌شود نه شخص.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غرضی:دولت ضد تورم پیروزی ملت


یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر ملت بصورت 55 میلیونی پای صندوق بیایند و به دولتی رای دهند که با تورم مبارزه کند، ملت پیروز می‌شود نه شخص.


غرضی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ سیدمحمد غرضی  در جمع نمازگزاران مسجد پیامبر اعظم (ص) سعادت‌آباد خاطرنشان کرد: نسل ما تا به امروز سه کار مهم انجام داده است؛ انقلاب کرده و به پیروزی رسیده، با دشمن جنگیده و او را از خاک کشور بیرون رانده و سازندگی کرده است.

وی ادامه داد: در دنیا کمتر اتفاق می‌افتد که یک نسل ظرف بیست - سی سال همه این کارها را انجام داده باشد. این کارها جز با رهبری امام، اسلام و قرآن امکان‌پذیر نبوده است.

غرضی با بیان اینکه "جامعه‌ای که تا به امروز دستاوردهای عظیمی داشته است، همواره دشمن دارد"، افزود: نمی‌توان این همه دستاوردهای بزرگ داشت و بدون دشمن ماند. آمریکایی‌ها که پس از انقلاب از ایران اخراج شدند به فکر برگشت بودند، جنگ را به راه‌ انداختند و پس از هشت سال شکست دوم را تحمل کردند. ما در جنگ مقاومت کردیم و دشمن را از خاک کشور بیرون راندیم و این پیروزی بزرگی است، چراکه در دویست سال گذشته هرگاه دشمن به کشور حمله کرده بخشی از خاکمان را گرفته است ولی نسل ما توانست از خاک این کشور حفاظت کنند.

وزیر اسبق پست و تلگراف و تلفن ادامه داد: آمریکا سپس با خود گفت می‌رویم و ایران را محاصره می‌کنیم و بر همین اساس به افغانستان و عراق حمله کرد. آنها در حال حاضر در سوریه نیز در حال زورآزمایی هستند و من اسم این کار را تعامل ایران و آمریکا می‌نانم، چراکه ما مذاکره نمی‌کنیم بلکه در میدان عمل با آمریکا تعامل داریم.

وی در ادامه به تغییر تدریجی ارزش پول ملی ایران از دوره ناصرالدین‌شاه تا حال حاضر اشاره کرد و کاهش ارزش پول کشور را دلیلی برای تورم عنوان کرد

غرضی با بیان اینکه آمریکایی‌های در این انتخابات برای ایران دندان تیز کرده‌اند، اظهار کرد: بخاطر اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده است در این انتخابات آمریکا دندان خود را تیز کرده است. بر اثر بی‌توجهی دولتهای گذشته، تورم، کشور را زیر چتر خودش کشیده است و آمریکا نیز فکر می‌کند حال که در کشور تورم وجود دارد بهترین زمان است که ضربه وارد کند و با انقلاب درگیر شود.

وی در ادامه به تغییر تدریجی ارزش پول ملی ایران از دوره ناصرالدین‌شاه تا حال حاضر اشاره کرد و کاهش ارزش پول کشور را دلیلی برای تورم عنوان کرد.

غرضی

غرضی در برابر پرسش یکی از حاضران مبنی بر اینکه "راهکار شما برای مبارزه با تورم چیست؟" پاسخ داد: اگر ملت بصورت 55 میلیونی پای صندوق بیایند و به دولتی رای دهند که با تورم مبارزه کند، ملت پیروز می‌شود نه شخص، چراکه همه آنها از دست ملت ساخته است و از دست دولتهای که پایگاه اجتماعی ضعیفی دارند ساخته نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مدعی شد: ما در 12 فروردین 58، 98.2 درصد رای داشتیم که امروز به زیر 40 درصد رسیده است. این کاهش آرا به دلیل عملکرد دولت‌هاست و ما باید به رای صددرصد برگردیم.

وی با تاکید بر لزوم مهار تورم گفت‌: راهکار مقابله با تورم این است که دولت مطابق با درآمدهایش هزینه کند نه بیشتر از آن و این در شرایطی است که دولت‌ها با چاپ اسکناس برای خود اعتبار می‌خرند و سپس این اعتبارشان از بین می‌رود.

غرضی با بیان اینکه "من به دنبال رای میلیونی نیستم"، تاکید کرد: برای من کفایت می‌کند که صد یا هزار نفر هم همراه شوند، چراکه بعدها با همراهی این افراد جلوی بقیه دولت‌هایی که بخواهند متورم باشند، می‌ایستم. برنامه من بر اساس ظرفیت اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه "روش اداره کشورها فرق کرده است"، اظهار کرد: در دنیا روش‌هایی که منجر به تورم می‌شود، حذف شده است و امروزه هرگاه بخواهند دولتها را مورد سنجش قرار دهند نمی‌گویند که در این دولت چند کیلومتر راه ساخته شده است بلکه می‌گویند دولت چگونه توانسته تورم را کنترل کند و در این دولت چقدر اشتغال‌زایی انجام شده است.

غرضی در برابر پرسش یکی از حاضران مبنی بر اینکه "راهکار شما برای مبارزه با تورم چیست؟" پاسخ داد: اگر ملت بصورت 55 میلیونی پای صندوق بیایند و به دولتی رای دهند که با تورم مبارزه کند، ملت پیروز می‌شود نه شخص، چراکه همه آنها از دست ملت ساخته است و از دست دولتهای که پایگاه اجتماعی ضعیفی دارند ساخته نیست

در ادامه، یکی از حاضران با اشاره به صحبت‌های ابتدایی غرضی پرسید "آیا سازندگی که به آن اشاره کرده‌اید، منظور سازندگی دولت هاشمی است؟" که غرضی پاسخ داد: اگر این سازندگی را به دولت هاشمی منحصر کنیم بی‌وفایی است، چراکه سازندگی بلافاصله بعد از انقلاب آغاز شد. من خودم تمام کارهایی را که در وزارت نفت انجام دادم نه تنها در تحریم‌ها بلکه در زمان جنگ بوده است.

وزیر نفت کشورمان دوران جنگ ادامه داد: با سیاست‌های اقتصادی دولت‌های موسوی،‌ هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد به طور قطع مخالفم. درست است که با آنها کار می‌کردم ولی این همکاری در شرایطی بوده که هیچ بودجه‌ای از آنها نگرفته‌ام.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان