تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دوم خرداد درس‌های زیادی برای آموختن دارد، گفت: مطئمنم دیگربار شیرینی حماسه دوم خرداد 76 با حماسه سیاسی امسال به کام ملت شریف ایران بازخواهد گشت. اگر امیدوار باشیم، صبور و مستحکم، دوم خرداد دیگری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عارف:دوم خردادی دیگر در راهست


کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دوم خرداد درس‌های زیادی برای آموختن دارد، گفت: مطئمنم دیگربار شیرینی حماسه دوم خرداد 76 با "حماسه سیاسی" امسال به کام ملت شریف ایران بازخواهد گشت. اگر امیدوار باشیم، صبور و مستحکم، دوم خرداد دیگری در راه است.


عارف

به گزارش تبیان به نقل از مهر؛ پایمحمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات به مناسبت سالگرد حماسه دوم خرداد در یادداشتی در سایت شخصی‌اش با عنوان" از حماسه دوم خرداد 76 تا حماسه خرداد 92" ضمن بازخوانی حماسه دوم خرداد 76 به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: حماسه سیاسی با حماسه انتخاب شایسته ترین فرد به سرانجام می رسد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

16سال از روزی که در تاریخ سیاسی 34 ساله نظام جمهوری اسلامی، با درایت رهبر معظم انقلاب و با حسن سلیقه ایشان "حماسه" نام گرفت، می‌گذرد. 16 سال پیش ملت فهیم ایران در دوم خرداد 76، با درک صحیح از شرایط کشور، به ویژه در عرصه بین‌الملل، دست به انتخاباتی زدند که الحق نامی برازنده‌تر از "حماسه" نمی‌توان بر آن نهاد. انتخاب رئیس جمهوری که نه تنها با توسعه سیاسی‌اش در طول 8 سال بر منزلت "ایران" و "ایرانی" در سراسر جهان افزود، بلکه با نگاه همه جانبه و فراگیرش در سایر عرصه‌ها، موجب پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشورداری شد.

دوم خرداد درس‌های زیادی برای آموختن دارد. آموختیم، اراده ملت بر هر اراده دیگری پیروز می‌شود. آموختیم رای مردم حرف اول و آخر را می‌زند و رمز عبور از شب‌های طولانی، امیدواری به فرداهای روشن است

در فرهنگ سیاسی، انتخاب واژه‌ها بیانگر نوع نگاه به رخدادهاست. نامگذاری امسال و انتخاب واژه "حماسه" در دو زمینه "سیاست" و " اقتصاد" ذهن هر عاشق ایران را مشغول به تحلیل و گمانه زنی می‌کند. اینکه چرا انتخابات این دوره به طور خاص به چشم یک "حماسه" نگریسته می‌شود می‌تواند دلایل فراوانی داشته باشد که مجال پرداختن به همه آن‌ها در این گفتار نیست. حماسه سیاسی منوط به شرایط مختلف است: حماسه حضور و نشاط مردم، و حماسه اخلاق‌مداری و قانون‌ گرایی مسوولان. حماسه سیاسی با حماسه انتخاب شایسته ترین فرد به سرانجام می رسد. فردی که با توجه به شرایط خاص کشور به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی بتواند کشور عزیزمان را در مسیر پیشرفت پایدار و همه جانبه قرار دهد.

دوم خرداد درس‌های زیادی برای آموختن دارد. آموختیم، اراده ملت بر هر اراده دیگری پیروز می‌شود. آموختیم رای مردم حرف اول و آخر را می‌زند و رمز عبور از شب‌های طولانی، امیدواری به فرداهای روشن است. مطئمنم دیگربار شیرینی حماسه دوم خرداد 76 با "حماسه سیاسی" امسال به کام ملت شریف ایران بازخواهد گشت. اگر امیدوار باشیم، صبور و مستحکم، دوم خرداد دیگری در راه است.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان