تبیان، دستیار زندگی
محمدباقر قالیباف، یکی از هشت کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در خرمشهر، رسما آغاز تبلیغات انتخاباتی خود را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قالیباف در خرمشهر استارت زد


محمدباقر قالیباف، یکی از هشت کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در خرمشهر، رسما آغاز تبلیغات انتخاباتی خود را اعلام کرد.

به گزارش تبیان به نقل از  ایسنا؛ قالیباف همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در این شهر تبلیغات رسمی انتخاباتی خود را با زیارت مزار شهدای شملچه آغاز کرد.

قالیباف

وی بعد از ورود خرمشهر شد و به زیارت مزار شهدای شملچه رفت و قرار است با حضور بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای آزادسازی خرمشهر، نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کند. وی همچنین با تعدادی از شیوخ و بزرگان خرمشهر نیز دیدار کرد.

قالیباف با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: امروز سالروز فتح خرمشهر است که برای همیشه نقطه عطفی در تاریخ سرزمین ایران اسلامی خواهد بود. توفیق بزرگی است که در چنین روزی برای حرکت در مسیر حماسه سیاسی تصمیم گرفته‌ام که آغاز رقابت انتخاباتی و تبلیغاتی‌ام را از این شهر مقدس و استان شهیدپرور شروع کنم.

شهردار تهران افزود: دلیل این کار نیز روشن و مشخص است؛ من یک بار به لطف خدا در سال 1340 در مشهد مقدس و در کنار مرقد شریف ثامن‌الحجج پا به دنیا گذاشتم، اما اعتقادم بر این است که از بُعد هویت شخصی و زندگی معنوی یک بار دیگر در سن 20 سالگی متولد شدم و هویت من از بُعد معنوی و مادی در سرزمین خوزستان و شهر شهیدپرور خرمشهر شکل گرفت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بارها و بارها در کنار عشایر عرب از ارتفاعات «الله‌اکبر» از آغاز جنگ تا روزهای پایانی جنگ جنگیدیم و با همه وجود، غیرت، شجاعت و دلبستگی آنها به اسلام و کشور را مشاهده کردم، از این رو دوباره در این استان برای تجدید بیعت با دوستان شهید، همسفران و مردم باوفای این استان حضور پیدا کردم که به فرموده امام خمینی(ره) دین خود را به انقلاب ادا کنم.

قالیباف ادامه داد: این مردم در دوران دفاع مقدس ایستادند، دفاع کردند و خون دادند. امروز هم همچون دوران دفاع مقدس هیچ کسی نباید با دیگری تفاوت داشته باشد، چراکه اسلام، انقلاب، قانون اساسی و اخلاق این اجازه را نمی‌دهد.

من یک بار به لطف خدا در سال 1340 در مشهد مقدس و در کنار مرقد شریف ثامن‌الحجج پا به دنیا گذاشتم، اما اعتقادم بر این است که از بُعد هویت شخصی و زندگی معنوی یک بار دیگر در سن 20 سالگی متولد شدم و هویت من از بُعد معنوی و مادی در سرزمین خوزستان و شهر شهیدپرور خرمشهر شکل گرفت

وی خطاب به بزرگان و شیوخ استان خوزستان افزود: اگر جنوب غرب ایران که اساس دارایی‌ها و منابع کشور است را بسازیم یعنی همه کشور را ساخته‌ایم. هر وقت به اینجا می‌آیم ‌جز غصه و ناراحتی چیزی باقی نمی‌ماند، اما ان‌شاءالله اینجا را به سرعت به رشد و نمو خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، قالیباف همچنین در جمع مردم بوشهر گفت: اگر تقدیر الهی و خواست مردم اینگونه باشد که در دولت آینده حضور داشته باشم، به کمک همه اقشار مردم و به فضل الهی بلافاصله آماده خواهم شد تا حماسه اقتصادی را همانند حرکت جهادی و اقدام منطبق بر عقلانیت و معنویت محقق کنم.

وی با بیان اینکه "یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی و برخواسته از آحاد مردم تشکیل خواهم داد"، اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی این بود که مردم در تصمیم‌گیری‌ها و اداره کشور ایفای نقش کنند، همانطور که مردم در دفاع مقدس ایفای نقش کردند. باید با همان روحیه جهادی و با دولت اجتماعی برخواسته از متن مردم، کشاورزان، صنعتگران، کارگران، نخبگان، همه گروه ها و اقوام و همچنین همه کسانی که با سلایق مختلف دل در گرو خدمت به مردم و تضمین آینده کشور دارند، با کمک یکدیگر این حماسه اقتصادی را رقم بزنیم و به مدیریت یکنواخت پایان دهیم.

قالیباف

شهردار تهران با بیان اینکه "امروز در تمام کشور در یک تضاد قرار گرفته‌ایم"، افزود: از یک طرف معتقدیم کشوری هستیم که منابع فراوانی دارد و از حیث نیروی انسانی نیز بسیار توانمند است، اما متأسفانه وقتی به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و زندگی مردم مراجعه می‌کنیم شاهد مشکلاتی هستیم. با همه تلاش‌هایی که دیگران در گذشته انجام داده‌اند این مشکلات وجود دارد. البته ما به همه آن ها خداقوت می گوییم، دست همه آن ها را می‌بوسیم و از همه آن ها تشکر می کنیم، اما با صدای رسا عرض می کنیم که تلاش های صادقانه آنها کفایت این مردم عظیم را نکرده است و شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز ما حاکی از عدم کفایت در کارهاست.

قالیباف با بیان اینکه "نیازمند یک مدیریت جدید هستیم و همچنین نیاز داریم تا مردم به صورت کاملا سازماندهی شده در صحنه حضور داشته و با تبلور عینی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ایفای نقش کنند"، ابراز عقیده شد: اگر این اتفاق نیفتد، شاهد همین وضعیت فعلی برای جوانان بیکار خواهیم بود. درست است که نرخ بیکاری را 14 الی 15 درصد اعلام می کنند اما واقعیت آن است که امروز نرخ بیکاری در قشر جوان ما بالاتر از 30 درصد است. همچنین در کنار این مسائل، بحث تورم و گرانی وجود دارد.

وی با اشاره به تدوین برنامه های استانی خود اظهار کرد: درباره همین استان بوشهر ما بسیار مطالعه و برنامه های استانی را با کمک نخبگان برای هر استان تنظیم کرده‌ایم. از این رو می دانم در حوزه مسائل رفاهی، درمانی، مسکن و غیره چه مشکلاتی وجود دارد. این در شرایطی است که مردم این استان، امروز بر منابع عظیم نفت و گاز کشور زندگی می کنند. این موارد چیزی جز مشکلات مدیریتی، نبود یک رویکرد درست و نداشتن ساختار صحیح در ساختار نظام اداری و اجرایی کشور چیز دیگری نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این وعده را به مردم داده‌ام که اگر ما پهنه جنوب غرب ایران را در اولویت توسعه و پیشرفت قرار دهیم، تنها به این معنی نیست که فقط به این استان‌ها توجه کرده‌ایم، بلکه معنی این حرف از جهت منطق علمی و کاری این است که کشور را ساخته‌ایم.از این رو در اولویت برنامه‌هایی که با کمک متخصصان و اندیشمندان هر استان تصویب شده، توسعه استان ها مورد توجه قرار گرفته است. حتما یکی از برنامه های من تمرکززدایی از تهران است تا اجازه دهیم ظرفیت‌های استانی برای استان خود تصمیم بگیرند. حتی شما شاهدید که مردم این استان در حاشیه بزرگترین بندر دریایی که نعمت الهی در آن وجود دارد و امکان رزق حلال در بستر آب فراهم است، از عدالت برخوردار نیستند.

وی با انتقاد از دوقطبی کردن استان بوشهر خاطرنشان کرد: از یک سو بخش مدرن به همراه صنعت نفت و گاز وجود دارد و از دیگر سو بخش سنتی و کشاورزی در این استان مشغول است. با این وجود بخش کشاورزی غریب افتاده است. امکانات فراوانی در این استان وجود دارد که برای کل کشور نعمت است، اما مردم خود استان محروم هستند و این از عدالت و مدیریت صحیح به دور است. نباید با این همه امکانات شاهد باشیم که مردم این خطه حتی برای مسائل درمانی خود به تهران و شیراز مراجعه کنند.

قالیباف

قالیباف افزود: در بحث مسائل اجتماعی همچون مسکن، اوقات فراغت، اعتیاد و ... با تجربه کاری که در سال های متوالی در بخش های مختلف داشته ام، همه باید تلاش کنیم تا مشکلات برطرف شود. زمانی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم و در روزهایی که در شهرداری تهران به مردم خدمت کردم، به این نکته آگاه بودم که با رویکرد مشخص، روحیه جهادی و مدیریت به دور از گرایش های سیاسی می توان به موفقیت رسید. آن چه ما را از موفقیت باز داشته است رفتارهای سیاست زده در حوزه مدیریت است و باید به این موضوع پایان دهیم.

شهردار تهران با تأکید بر حضور مردم در عرصه های اجرایی ادامه داد: با وجود یک دولت اجتماعی با رویکرد جهادی و برخواسته از متن مردم، باید اتفاقی بیفتد که اگر امروز کشاورزان به دولت نگاه کردند احساس کنند کشاورزی را در دولت می بینند. همچنین در حوزه های صنعت در اقشار مختلف و قومیت های متفاوت باید این اتفاق بیفتد که آن ها احساس کنند خود را در دولت می بینند، همان طور که در دفاع مقدس همه مردم خود را در عرصه دفاع دیدند، اما متأسفانه پس از دوران دفاع مقدس مردم خود را در حوزه اقتصاد و عرصه تصمیم گیری ندیدند. مردم در عرصه سیاسی فقط خود را در زمان رأی دادن دیدند، اما پس از آن که مردم رأی دادند دیگر کسی آنها را ندید و سیستمی نبود تا خواسته های آن ها را به درستی از دولت مطالبه کند. از این به بعد مردم بودند که به دنبال دولت می دویدند. ما باید با تشکیل دولت اجتماعی به معنای دولت برخواسته از همه اقشار، صنوف و تشکل های اجتماعی کاری کنیم تا این گروه ها تصمیم سازان و تصمیم گیران در عرصه مدیریت کشور باشند و به این ترتیب تحول جدی در کشور اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان اظهار کرد: بعد از خدا امید من به جوانان است که در بدنه دولت حضور داشته باشند. جوانان عزیز با غیرت و همت، آمادگی جسمی و روحی و همچنین ظرفیت های علمی بالایی که از آن برخوردار هستند، موتور محرکه این مجموعه عظیم به شمار می روند.

وی اضافه کرد: به همه جوانان این استان و همه جوانان کشور قول می دهم همچنان که سه دهه قبل این فرصت برای من به عنوان یک روستازاده که از هیچ پشتوانه ای برخوردار نبودم فراهم شد تا به برکت انقلاب اسلامی امروز خود را در معرض رأی مردم برای قوه مجریه بگذارم، این امید را برای تمامی جوانان کشور زنده کنم تا همه آنها احساس کنند که اگر ظرفیتی دارند، فرصت مناسب در اختیارشان قرار می‌گیرد. باید میدان را باز بگذاریم و جلوی رانت‌بازی، حزب‌گرایی و گروه‌گرایی را ببندیم تا هرکس بر اساس لیاقت، ظرفیت خود و میزان خدمت صادقانه به مردم، بتواند در هر جایگاهی در شهر، استان و کشور خود خدمت‌رسانی کند.

از شما خواهش می‌کنم گذشته بنده را مطالعه کنید چراکه تاکنون هرکجا توفیق خدمت داشتم به کمک ارواح طیبه شهدا و همت شما جوانان وعده‌ای ندادم که نتوانسته باشم به آن عمل کنم. امروز جمعیت حدود 12 میلیونی در تهران حضور دارد. آنها در طول هشت سال گذشته حرف ها و قول های من را شنیده اند اما حتی در یک مورد نیز خلف وعده نکرده ام

قالیباف خطاب به جمع حاضر گفت: از شما خواهش می‌کنم گذشته بنده را مطالعه کنید چراکه تاکنون هرکجا توفیق خدمت داشتم به کمک ارواح طیبه شهدا و همت شما جوانان وعده‌ای ندادم که نتوانسته باشم به آن عمل کنم. امروز جمعیت حدود 12 میلیونی در تهران حضور دارد. آنها در طول هشت سال گذشته حرف ها و قول های من را شنیده اند اما حتی در یک مورد نیز خلف وعده نکرده ام. روزی که توفیق خدمت در نیروی انتظامی را داشتم همه مردم اقدامات ما را دیدند. سعی کردیم به آنچه که وظیفه داریم انجام دهیم، هر چند که شان مردم ما بیش از اینهاست. امروز نیز با همان کارنامه به شما عرض می کنم که این ظرفیت را داریم تا بتوانیم ظرف دو سال آرامش و ثبات را در عرصه های مختلف مخصوصا در عرصه های اقتصادی که امروز کمر مردم را شکسته و به خانواده ها فشار آورده برگردانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به ویژگی‌های تاریخی استان بوشهر تصریح کرد: بدون شک هرکجا که تاریخ بوشهر را ورق بزنید این استان از دلاورخیزی، قناعت، صفا، صمیمیت، شجاعت و شهامت توأم با صبر و مقاومت لبریز است. این خطه همیشه خطه دلاورخیزی بوده و امیدوارم این مردم ولایت مدار در روزهای پیش رو، همانند همیشه تاریخ، لبیک دیگری به امام و رهبری بگویند و حماسه بزرگ سیاسی را رقم بزنند. این به دست مردمی است که همیشه نشان داده‌اند برای کشور، اسلام و انقلاب خود در صحنه هستند. امیدوارم به حول و قوه الهی بتوانیم حماسه سیاسی را به گونه‌ای رقم بزنیم تا برای دستیابی به پیشرفت و پایان دادن به نارسایی‌ها خون تازه‌ای به رگ‌های مدیریتی کشور وارد شود.

برای دادن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان