تبیان، دستیار زندگی
برنامه­ های ما واقع بینانه خواهد بود، از وعده­ ها و شعارهای سطحی، عوام­ فریبانه و دست نیافتنی پرهیز خواهیم کرد. در نقد گذشته انصاف را رعایت خواهیم کرد، در کنار نقاط ضعف به نکات مثبت نیز اشاره خواهیم داشت.به اختلافات برای کسب رای دامن نخواهیم زد، تلاش خوا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منشور اخلاق انتخاباتی عارف

عارف


من، محمدرضا عارف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، به همراه همکاران ستاد انتخاباتی ‌ام، پیمان می‌ بندیم که در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به رعایت و نگاهبانی از اصول اخلاقی زیر پایبند باشیم:

به گزارش تبیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمدرضا عارف؛ ما پایبندی به این اصول  را یک پیروزی، فارغ از نتیجه انتخابات برای خود و ملت بزرگ ایران می‌دانیم و تلاش می‌کنیم تجربه و گفتمانی بر مبنای اخلاق، صداقت و عقلانیت را در انتخابات ترویج دهیم.

1- هدفمان اصلاح ‌طلبانه است؛ یعنی می‌خواهیم دولتی مستقر شود که ماموریتش "اصلاح مستمر" امور کشور در راستای"پیشرفت و توسعه پایدار"باشد. روش‌هایمان نیز اصلاح ‌طلبانه است؛ یعنی اقدامات و تصمیمات ما منجر به ایجاد گسست در سرمایه‌ های اجتماعی، ساختاری و مدیریتی کشور نخواهد شد.

2- رفتار درچارچوب قانون، گفتار بر مدار صداقت، تصمیم بر مبنای عقلانیت، سرلوحه تمام تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود.

3- میزان رای ملت است، برای محافظت از آرای مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و در پایان به انتخاب مردم با تمام وجود احترام خواهیم گذاشت.

4- منافع و امنیت ملی، ثبات کشور و آرامش مردم برای ما اهمیت ویژه ‌ای دارد، آن را فدای منافع کوتاه‌ مدت سیاسی خود و سایرین نخواهیم کرد.

برنامه‌ های ما واقع بینانه خواهد بود، از وعده‌ ها و شعارهای سطحی، عوام‌ فریبانه و دست نیافتنی پرهیز خواهیم کرد. در نقد گذشته انصاف را رعایت خواهیم کرد، در کنار نقاط ضعف به نکات مثبت نیز اشاره خواهیم داشت.به اختلافات برای کسب رای دامن نخواهیم زد، تلاش خواهیم کرد خود را از طریق برنامه‌ ها و توانایی‌ ها اثبات کنیم نه نفی دیگران

5- مرز بین نقد منصفانه و توهین و تخریب‌ را رعایت می‌کنیم. منافع سیاسی خود را بر آبرو و حیثیت افراد ترجیح نخواهیم داد، به هیچ وجه نسبت به تخریب شخصیت دیگران اقدام نخواهیم کرد.

6- تلاش ما شفافیت و صداقت با مردم است، ازفریب افکار عمومی برای افزایش آرای خودمان پرهیز و از تجملات و تبلیغات پرهزینه دوری خواهیم کرد.

7- برنامه‌ های ما واقع بینانه خواهد بود، از وعده‌ ها و شعارهای سطحی، عوام‌ فریبانه و دست نیافتنی پرهیز خواهیم کرد.

8- در نقد گذشته انصاف را رعایت خواهیم کرد، در کنار نقاط ضعف به نکات مثبت نیز اشاره خواهیم داشت.به اختلافات برای کسب رای دامن نخواهیم زد، تلاش خواهیم کرد خود را از طریق برنامه‌ ها و توانایی‌ ها اثبات کنیم نه نفی دیگران.

9- به حرمت استفاده از بیت المال در راستای منافع شخصی اعتقاد داریم، در فعالیت انتخاباتی از امکانات دولتی و عمومی به هیچ وجه استفاده نخواهیم کرد.

10- آمده ‌ایم تا با اخلاق، عقلانیت و شایسته سالاری، معیشت و منزلتی در شان ایرانیان رقم بزنیم. هر امری که رفاه و آبروی مردم را در کوتاه یا بلند مدت به خطر بیاندازد و خلاف اخلاق و عقلانیت باشد، از  گفتار و کردار ما دور خواهد بود.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان