تبیان، دستیار زندگی
تولید و پخش برنامه‌های مناظره‌ مربوط به نامزدهای انتخابات در تلویزیون، به قوت خود باقی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مناظره‌ کاندیداها به قوت خود باقی است


تولید و پخش برنامه‌های مناظره‌ مربوط به نامزدهای انتخابات در تلویزیون، به قوت خود باقی است.

مناظره

سید تقی سهرابی، مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی با ایسنا، با تایید خبر بالا، برگزار نشدن مناظره‌های انتخاباتی به دلیل تایید صلاحیت هشت نامزد انتخابات را نادرست خواند و توضیح بیشتر در این زمینه را به روز مراسم قرعه‌کشی نوبت حضور نامزدهای انتخابات در تلویزیون موکول کرد.

مراسم قرعه‌کشی و معرفی نامزدها برای حضور در مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون، روز جمعه (سوم خرداد ماه) با حضور نمایندگانشان در سازمان صداوسیما برگزار می‌شود.

مراسم قرعه‌کشی برای تعیین نوبت حضور نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون، ساعت 16 روز جمعه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) در حضور نمایندگان نامزدها و همچنین اصحاب مطبوعات، خبرگزاری‌های داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی و معرفی نامزدها برای حضور در مناظره‌های انتخاباتی تلویزیون، روز جمعه (سوم خرداد ماه) با حضور نمایندگانشان در سازمان صداوسیما برگزار می‌شود

این مراسم به شکل زنده از شبکه خبر پخش خواهد شد؛ ضمن اینکه سایر شبکه‌ها هم خبرها را به شکل زیرنویس اعلام می‌کنند.

جزئیات برنامه‌های کاندیداها در صدا و سیما

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد انتخابات رسانه ملی، نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امکان استفاده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی را برای ارائه برنامه ها و تبلیغ خود خواهند داشت. بر اساس تصمیمات ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در صدا و سیما هر یک از نامزدها فرصت دارند 420 دقیقه از طریق تلویزیون و 216 دقیقه از طریق رادیو با مردم سخن بگویند. طبق این برنامه‌ریزی هریک از نامزدها فرصت می‌یابند دو مستند سی دقیقه‌ای از شبکه یک برای معرفی خود پخش کنند.

حضور در بخش گفتگوی ویژه شبکه دو سیما به مدت 45 دقیقه و پاسخ به سوالات جوانان به مدت یک ساعت در شبکه سه سیما از دیگر امکانات تبلیغی نامزدها در رسانه ملی است.

نامزدها همچنین در نشستی تخصصی در شبکه چهار سیما با کارشناسان به مدت 45 دقیقه فرصت تبلیغ برنامه ها و دفاع از آن را دارند.

با توجه به اینکه تعداد نامزدهای احراز صلاحیت شده هشت نفر می باشد مناظره‌ها بصورت جمعی و با حضور مجری برگزار خواهد شد

پرسش و پاسخ با مخاطبان شبکه های جام جم به مدت یک ساعت نیز از فرصت هایی است که رسانه ملی در اختیار آنان قرار می دهد .

ستاد انتخابات صدا و سیما همچنین اعلام کرده بود مناظره های تلویزیونی نامزدها در صورتی که تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده به پنج نفر برسد بصورت انفرادی در تلویزیون خواهد بود اما اگر تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده به بیش از 5 نفر برسد این مناظره‌ها بصورت جمعی و با حضور مجری برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه تعداد نامزدهای احراز صلاحیت شده هشت نفر می باشد مناظره‌ها بصورت جمعی و با حضور مجری برگزار خواهد شد.

رییس سازمان صداوسیما نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در روز 25 اردیبهشت و در جمع خبرنگاران تاکید کرد در صورت برگزاری مناظره‌ها بین کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، این مناظرات حتما زنده خواهد بود و غیر زنده نیست.

فرآوری: عطاالله باباپور

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ایسنا/ مشرق