تبیان، دستیار زندگی
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع انتخابات و حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: بنده تا آخر راه، محکم هستم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولایتی:تا آخر راه انتخابات هستم


کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع انتخابات و حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: بنده تا آخر راه، محکم هستم.


ولایتی

به گزارش تبیان به نقل از مهر؛ علی اکبر ولایتی در سخنرانی در حسینیه دزیانیهای گرگان افزود: بنده تا آخر و محکم هستم و انشاء الله با حمایت و همت مردم می توانیم یک دولت قوی تشکیل دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، موضوع انتخابات یک مصرع از این حماسه سیاسی است.

شعار سالجاری همه سو نگرانه و جامع است

ولایتی گفت: شعار سالجاری از سوی مقام معظم رهبری، جامع و همه سو نگرانه انتخاب شده و معنای آن اینست که با توجه به شرایطی در کشور و صحنه بین المللی وجود دارد، معظم له به این نتیجه رسیدند که امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هفته دیگر انتخابات در کشور برگزار می شود، یادآور شد: انتخابات کنونی نسبت به گذشته متفاوت است، زیرا شرایط کشور در منطقه و بین الملل با گذشته متفاوت است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخی برنامه هایش و با اشاره به مشکلات کارخانه داران و صنایع گفت: باید کارخانه داران و تولید صنایع، در بحث بیمه، مالیات و ... تنفس دهیم تا بتوانند تجدید حیاتی داشته باشند و بتوانند به تعهداتشان عمل کنند.

وی اظهار داشت: بعد از اجرای برنامه 100 روزه و فوری، می توانیم بسمت برنامه پنج ساله که بر اساس رهنمودها و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است، بروم و آن را اجرا کنیم.

انتخابات کنونی نسبت به گذشته متفاوت است، زیرا شرایط کشور در منطقه و بین الملل با گذشته متفاوت است

وی عنوان کرد: باید ایده ای را اجرا کنیم که درمان در کشور رایگان باشد و اگر بیمه درست شود، مردم دیگر نباید هزینه درمان را از جیب پرداخت کنند و اکنون حدود 65 تا 70 درصد هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شود و این ناشی از آن است که بیمه ها درست نیست.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یادآو رشد: بر اساس ماده 32 و 38 قانون برنامه پنجم، بیمه سلامت ایرانیان و برای افراد بیکار نیز بیمه بیکاری و بیمه جامع و کامل باید تعریف شود و مثل اکنون نباشد که بیشتر هزینه های درمان از جیب مردم می رود.

ولایتی گفت: 10 درصد بحث هدفمندی یارانه ها مربوط به سلامت است و 30 درصد مربوط به صنایع است که اجرا نشده و اگر 10 درصد یارانه سلامت پرداخت شود، حتی اگر کسی که پول نداشته باشد و دولت در پرداخت بیمه به وی کمک کند، طی برنامه پنجم پولی که از جیب مردم بابت سلامت پرداخت می شود، کاهش می یابد.

ولایتی

برنامه درمان رایگان عملی می شود

ولایتی گفت: سعی می کنیم در صورت تشکیل دولت، در چهار سال آینده، سهم مردم در هزینه درمان را کم کنیم و اگر مسئله بیمه درست شود، ماده 32 و 38 برنامه پنجم و اختصاص 10 درصد یارانه سلامت می توان برنامه درمان رایگان را تا پایان برنامه عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هزینه زندگی مردم بالا رفته است، گفت: بخشی بخاطر تورم است و بخشی از این تورم به دلیل تحریمهاست و باید رابطه با کشورهای دیگر را درست کنیم.

ولایتی باتاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت یادآورشد: همچنین با داشتن حق بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای می توانیم به سمت کاهش تحریمها برویم و روابط را با دیگر کشورها که خیلی ها بی جهت کند شده است را درست کنیم.

بیمه محصولات صادراتی

ولایتی یادآور شد: بیمه محصولات صادراتی نیز از دیگر برنامه هاست تا پول یک تاجر برای صادرات محصولات تجاری در آنسوی مرزها سوخت نشود.

گلستان نگینی بر انگشتری ایران

ولایتی درباره استان گلستان گفت: گلستان همانند نگینی بر انگشتری ایران می درخشد و مفاخر بسیاری مانند میرداماد، فخرالدین اسعد گرگان، ملاصدار، میرفندرسکی از جمله مفاخر استان به شمار می روند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع انتخابات و حماسه سیاسی اشاره کرد و گفت: بنده تا آخر راه، محکم هستم

وی گفت: در حوزه پزشکی سید اسماعیل جرجانی در گلستان وجود دارد و بوسهل مسیحی، صاحب علم طب و الهام دهنده شیخ الرئیس در تالیف قانون بوده است.

وی گفت: گلستان افتخار زیادی برای ایران و اسلام دارد و مختومقلی فراغی از عرفای این خطه است که بسیار با عظمت است.

گلستان نمونه اعلای وحدت اسلامی است

ولایتی یادآور شد: گلستان نمونه اعلای وحدت اسلامی بین شیعه و سنی است و آنچه که در شش اجلاس بیداری اسلامی دنبال می کردیم، اتحاد اسلامی و جهان اسلام بود که بهترین نوع وحدت را در گلستان شاهد هستیم.

وی یادآور شد:  وحدت موجود در گلستان می تواند الگویی باشد برای دیگر مناطق و کشورهای اسلامی که شیعه و سنی می توانند با پرهیز از موارد تفرقه آمیز در جهت اعتلای جهان اسلام پیش روند.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کیند

بخش سیاست تبیان