تبیان، دستیار زندگی
«سرم خیلی شلوغه»، «كلی كار ریخته رو سرم» ، «حالا هرموقع وقت داشتم»... این ها جملاتی هستند كه ما بارها و بارها از والدینمان به خصوص پدرانمان شنیده ایم و ناراحت شده ایم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج با آقای كار


«سرم خیلی شلوغه»، «كلی كار ریخته رو سرم» ، «حالا هرموقع وقت داشتم»... این ها جملاتی هستند كه ما بارها و بارها از والدینمان به خصوص پدرانمان شنیده ایم و ناراحت شده ایم.

ازدواج با آقای كار

همیشه شغل هایی وجود دارند که در آنها افراد مجبورند زمان زیادی را خارج از خانه و به دور از خانواده بگذرانند. گاهی این مشاغل به قدری افراد را در خود غرق می كند كه فرد دیگر خود و نیازهایش را فراموش می کند چه برسد به همسر و فرزندان و خانواده.

از سوی دیگر هستند افرادی كه کار و فعالیتشان از هر چیز دیگری حتی خانواده شان بیشتر برایشان ارزش و اهمیت دارد و حاضرند همه چیز حتی خودشان را فدای كارشان كنند. این امر هم به دلیل عوامل متعددی چون رسیدن به جایگاه های بالاتر،‌ كسب درآمد بیشتر،‌ حس وفاداری بیش از اندازه به كار،‌ نگرش منفی زندگی همان كار است و .... در افراد حاصل می شود.

با این تفاسیر همه جوان ها به خصوص دختر خانم ها باید در انتخاب همسر مناسب خود به این امر نیز توجه كرده و فرد مقابل را از نظر داشتن دیدگاه های این چنینی ارزیابی کنند. زندگی با این قبیل افراد که همیشه سر آنها خیلی شلوغ است و به کار و فعالیت های خارج از خانه بیشتر از خود خانه و خانواده اهمیت می دهند، بسیار سخت است و معایب بسیاری دارد. معمولا سهم همسر اینگونه افراد از زندگی تنهایی و بی كسی است. در این خانواده ها خبری از كانون گرم خانواده و آرامش وجود ندارد. در زندگی با این افراد همسر باید بپذیرد كه مسئولیت تمام زندگی و فرزندان به تنهایی بر دوش او خواهد بود. معمولا در این خانواده ها شاید فرزندان از لحاظ مالی هیچ مشكلی نداشته باشند اما از لحاظ عاطفی دچار خلاهای بسیاری می باشند.

اولویت های خود را بسنجید و ببینید از بین تفریح، کار، روابط دو نفره و مسایل روزمره زندگی کدام مورد برای شما اهمیت بیشتری دارد. در مقابل، همین ها را در طرف مقابلتان بررسی کنید و ببینید اولویت های او در زندگی چگونه است. هماهنگی و تناسب بین این اولویت ها می تواند مانع از اختلاف های بعدی شود.

توجه و ارزیابی نحوه تقسیم بندی و برنامه ریزی فرد مقابل برای زندگی جاری و آینده اش روشی مطمئن و مناسب جهت شناخت اینگونه افراد است. به همین دلیل سعی كنید كه در دوران آشنایی به رفتارها و برخوردهای فرد مقابل در این زمینه نیز توجه کنید.

باید توجه داشت كه فرد متعادل و مناسب شخصی است كه بتواند بین همه امور زندگی اش و به خصوص بین كار و مسئولیت های دیگرش تعادل را برقرار كرده و قادر باشد تمام مسئولیتهایش را به خوبی و درستی انجام دهد

فردی كه در دوران آشنایی و نامزدی كه جز به یادماندنی ترین روزهای زندگی هستند مدام خود را با كار سرگرم كرده و زمانی برای دیدار و شناسایی فرد مقابل خود نداشته باشد پس از ازدواج و به روال افتادن زندگی به همسر و فرزندانش توجهی نخواهد كرد و زمان چندانی از زندگی اش را به آنان اختصاص نخواهد داد. البته لازم به ذكر است كه این حالت تنها برای مردان پیش نمی آید چه بسیار زنان شاغلی كه آنقدر خود را درگیر كار و فعالیتهای خارج از خانه كرده اند كه دیگر فرصتی برای خود و خانواده شان باقی نمی ماند.

باید توجه داشت كه فرد متعادل و مناسب شخصی است كه بتواند بین همه امور زندگی اش و به خصوص بین كار و مسئولیت های دیگرش تعادل را برقرار كرده و قادر باشد تمام مسئولیتهایش را به خوبی و درستی انجام دهد. در این حالت می توان این فرد را فردی متعهد و مسئولیت پذیر نیز نامید.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.