تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون دولتی دانمارك با نمایش یك فیلم ضداسلامی بار دیگر به ساحت پیامبرمكرم اسلام(ص) تعرض كرد. تلویزیون دولتی دانمارك در یك اقدام وقیحانه و كاملا مشكوك، مسابقه جوانان یكی از احزاب حاكم این كشور را برای بدترین اهانت به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت به پیامبر اسلام در تلویزیون دولتی دانمارك

تلویزیون دولتی دانمارك با نمایش یك فیلم ضداسلامی بار دیگر به ساحت پیامبرمكرم اسلام(ص) تعرض كرد.

تلویزیون دولتی دانمارك در یك اقدام وقیحانه و كاملا مشكوك، مسابقه جوانان یكی از احزاب حاكم این كشور را برای بدترین اهانت به پیامبر اسلام به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا» به نقل از خبرگزاری رویتر، تلویزیون دولتی دانمارك موسوم به «تی وی2» روز جمعه فیلمی را پخش كرد كه در آن اعضای جوان حزب «مردم» دانمارك برای كشیدن اهانت آمیزترین تصاویر از پیامبر اسلام(ص)، مسابقه گذاشته بودند.

در این فیلم چند جوان مست در حال آوازخواندن و كشیدن كاریكاتور و تصاویر موهن از پیامبر اسلام(ص) هستند.

چهره این چند جوان در این فیلم مشخص نیست و طبق اعلام رسانه های دانمارك، این مسابقه در اوایل ماه اوت برگزار شده بود.

بنابر نوشته روزنامه دانماركی «نیهید ساوسن»، این تصاویر توهین آمیزتر از كاریكاتورهای اهانت آمیزی است كه سال گذشته در دانمارك منتشر شد.

در اولین واكنش نسبت به این اقدام موهن، رئیس كمیته اروپایی اسلامی «اورهوس» در گفت وگو با الجزیره اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش این بحران، دولت دانمارك باید رسماً تمام كسانی را كه این توهین را مرتكب شده اند، به یك انجمن اسلامی مستقل تحویل دهد تا حكم اسلامی در مورد آنها اجرا شود.

شبكه الجزیره نیز كه این خبر را پخش كرد، واكنش های ناكافی از سوی جهان اسلام در برابر اهانت سال گذشته غربی ها را دلیل گستاخی اهانت كنندگان عنوان كرد.

این شبكه همچنین با مرتبط دانستن این اهانت غیرقابل تحمل با سخنان پاپ گفت: پاپ در سخنرانی اخیر خود آرزوهای همه كسانی كه به همزیستی و گفت وگوی ادیان و تمدن ها می اندیشند به باد داد.

گفتنی است در سپتامبر سال گذشته نیز روزنامه دانماركی «ییلاندز پوستن» 12 كاریكاتور از حضرت محمد(ص) منتشر كرد كه این اقدام باعث اعتراض شدید مسلمانان در سرتاسر جهان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه «اخوان المسلمین مصر» نیز طی بیانیه ای این اقدام تلویزیون دولتی دانمارك را محكوم كرد.