تبیان، دستیار زندگی
اضافه کردن آدرس سایتهای دیگر در وبلاگ، علاوه بر اینکه باعث رضایت خوانندگان می‌شود، در افزایش رتبه وبلاگ شما در موتورهای جستجو نیز تاثیر زیادی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آداب تبادل لینك در وبلاگ نویسی


اضافه کردن آدرس سایتهای دیگر در وبلاگ، علاوه بر اینکه باعث رضایت خوانندگان می‌شود، در افزایش رتبه وبلاگ شما در موتورهای جستجو نیز تاثیر زیادی دارد. اما این عمل آدابی دارد که از شما دعوت می‌کنیم تا پس از مطالعه توصیه‌های زیر به آن‌ها عمل نمایید.


وبلاگ

تبادل لینک را به آن‌ها خبر دهید

قبل از قرار دادن لینک دیگران در وبلاگ خود، این مورد را به آن‌ها اطلاع دهید.

از لینک‌های مرتبط بهره بگیرید

از لینک‌هایی استفاده کنید که خوانندگان شما را به سایت‌های مرتبط با موضوع وبلاگ شما ارجاع دهند. به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما در زمینه توریسم است، بیشتر از لینک سایت‌هایی استفاده کنید که اطلاعاتی را درباره شهرها و مناطق مختلف آن در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد، یا اینکه لیست رستوران‌ها و مناطق تفریحی را قرار دهید.

اگر فروشنده عطر هستید، سعی کنید از لینک‌های مرتبط با عطر استفاده کنید. مثلا سایت‌هایی را لیست کنید که درباره عطرهای مختلف اطلاعاتی را ارائه می‌کنند. حال اگر یک وبلاگ سیاسی دارید، معلوم است که درج وبلاگ‌های سیاسی، سایت‌های خبری مرتبط و حتی خبرگزاری‌ها، وبلاگ شما را به یک مرجع کامل تبدیل می‌کند.

لینک‌ها در معرض دید بازدیدکنندگان باشد

لیست لینک‌های خود را جایی قرار دهید که بازدیدکنندگان شما بتوانند در زمانی معقول و مناسب، این لیست را پیدا کنند. به نظر عجیب است که سایتی به شما بگوید که لینک شما را در سایتش قرار داده و از شما بخواهد شما هم لینک آن‌ها را در سایتتان قرار دهید، اما زمانی‌که به سایت آن‌ها مراجعه می‌کنید، نتوانید لینک سایت خود را ببینید.

حداکثر 50 لینک درهر صفحه

در صفحه لینک‌ها، حداکثر 50 لینک قرار دهید. اگر سایت شما دارای بیش از 50 لینک در هر صفحه باشد، موتورهای جستجو (به عنوان مثال گوگل) به سایت شما برای لینک‌های آن امتیازی نمی‌دهند و اینگونه صفحات را در نظر نمی‌گیرند. اگر می‌خواهید تعداد زیادی لینک در وبلاگتان داشته باشید آن‌ها را در صفحه‌های گوناگون با عناوین مناسب قرار دهید. دسته‌بندی کردن لینک‌ها به بازدیدکنندگان وبلاگ شما کمک می‌کند که آدرس‌های لیست شده را بهتر پیدا کنند.

به یاد داشته باشید که اضافه کردن لینک دیگران در وبلاگ، می‌تواند باعث افزایش رتبه وبلاگ شما در موتورهای جستجو شود.

دسته بندی موضوعی لینک‌ها

اگر به هر دلیلی تمایل دارید که وب سایت‌ها و یا وبلاگ‌های غیرمرتبط را لینک دهید، حتماً در بخشی مجزا و با دسته بندی مناسب، به این کار بپردازید.

محتوای پیام شما کوتاه باشد

به صاحبان سایت یا وبلاگ، پیامی کوتاه راجع به اینکه شما لینک آن‌ها را در وبلاگ قرار داده‌اید، ارسال کنید. لزومی ندارد مطلبی طولانی درباره محتوای وبلاگ بنویسید. اجازه دهید كه توضیحات لازم درباره شما و محتوای وبلاگتان را در قسمت معرفی وبلاگتان ببینند.

زمان درج لینک را اعلام کنید

اگر به کسی می گویید که تصمیم دارید آن‌ها را در بخش لینک‌های سایتتان معرفی کنید، یا به آن‌ها آدرس دقیق مکان لینک آن‌ها را بدهید و یا اینکه مشخص کنید که در چه زمانی، شما این لینک را اضافه خواهید کرد.

همیشه این زمان‌ها را به یاد داشته باشید. البته همانطور که قبلاً ذکر شد، بهتر است قبل از اینکه به آن‌ها اعلام کنید، لینکشان را در سایت قرار دهید. اما گاهی مواقع به دلیل بالا بودن حجم کار، نیاز است که قبل از اضافه کردن لینک، این موضوع به اطلاع کاربر برسد و از او نظر خواهی شود. در این موارد بایستی زمان ارائه لینک را حتماً ذکر کنید.

وبلاگ

لینک‌ها را هرگز حذف نکنید

به یاد داشته باشید که مجموعه لینک‌های شما بک منبع پر ارزش است که بایستی همیشه آن‌ها را در وبلاگ خود داشته باشید. هیچ‌گاه پس از اینکه لینک یک سایت را اضافه کردید و به دارندگان آن سایت این موضوع را اطلاع دادید، لینک آن‌ها را به دلیل اینکه بازدیدکننده‌ای ندارند، حذف نکنید.

به یاد داشته باشید که اضافه کردن لینک دیگران در وبلاگ، می‌تواند باعث افزایش رتبه وبلاگ شما در موتورهای جستجو شود.

از لینک به هر سایت یا وبلاگی خودداری کنید

لینک‌های وبلاگ شما نشانی از علایق سیاسی، اجتماعی و ... و در یک کلام، نشان دهنده شخصیت شماست، از لینک کردن وبلاگ‌هایی که با منش و سبک رفتاری و زندگی و تفکرات شما هم‌خوانی ندارند و همچنین از لینک کردن وبلاگ‌هایی که خلاف عرف، قانون و نظام حاکم در جامعه سخن می‌گویند، خودداری کنید.

لینک‌های به روز داشته باشید

برخی از وبلاگ‌ها پس از مدتی تغییر آدرس می‌دهند و یا به صورت رسمی، تعطیلی خود را اعلام می‌کنند و یا صفحه‌ای که به آن لینک داده‌اید را از روی وب برمی‌دارند. در همه حالات، نگه داشتن آدرس لینک این وبلاگ‌ها و وب سایت‌ها باعث سردرگمی و ناراحتی بازدیدکنندگانتان می‌شود، پس هر چند وقت یک بار، لینک‌هایتان را بررسی نمایید.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از: تبلاگ نیوز

مطالب مرتبط:

سامانه تبلاگ

آموزشگاه تبلاگ (ویژه نامه) 

مخصوص همه تبیانی ها(ویژه نامه تبلاگ) 

روز جهانی وبلاگ مبارک(ویژه نامه کاربری)