تبیان، دستیار زندگی
در حالی كه مهم‌ترین اتفاق وزنه‌برداری ایران حضور حسین رضازاده در مسابقات جهانی و كسب چهارمین عنوان قهرمانی خود است اما، هنوز حواشی چه در كاروان ایران در سانتادومین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 همراه برای رضازاده!

رییس فدراسیون وزنه‌برداری: همه با هم برمی‌گردیم!


در حالی كه مهم‌ترین اتفاق وزنه‌برداری ایران حضور حسین رضازاده در مسابقات جهانی و كسب چهارمین عنوان قهرمانی خود است اما، هنوز حواشی چه در كاروان ایران در سانتادومینگو و چه در جامعه‌ی ورزشی در تهران كماكان داغ‌تر از متن است.

ابتدا موضوع دوپینگ وزنه‌برداران ایرانی مطرح شد، پس از آن نیز تیم ایران از حضور در مسابقات جهانی منع شد، نه وزنه‌بردار دو سال محروم شدند و فدراسیون ایران چهارصد هزار دلار جریمه شد. در كنار این اخبار ناگوار شاهد اخباری از جمله تغییر و تحولات احتمالی فدراسیون هستیم و از بین همه‌ی این اخبار حاشیه‌ای نیز این روزها موضوع تیم همراه ایران در دومینیكن به یكی از جذاب‌ترین موضوعات تبدیل شده است.

به غیر از حسین رضازاده اكنون ده نفر دیگر نیز از ایران به سانتادومینگو رفته‌اند. در این میان تعدادی از مسوولان فدراسیون از جمله رییس، دبیر، مربی و سرپرست تیم ملی، پزشك فدراسیون و مسوول روابط عمومی به همراه تعدادی خبرنگار و پزشك كنترل دوپینگ حضور دارند كه می‌توان به صورت اساسی حضور هر كدام از این افراد را در سانتادومینگو بررسی كرد.

در بین نفرات اعزامی به غیر از رضازاده برخی از مسوولان فدراسیون از جمله رییس برای دفاع از موضوع محرومیت ایران به سانتادومینگو سفر كرده‌اند. مربی تیم نیز باید در كنار رضازاده در مسابقات حضور می‌یافت. چند نفر نیز با دعوت مستقیم رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری و با هزینه‌ی این فدراسیون به مسابقات جهانی رفته‌اند. اما، نكته‌ی بسیار مهم این است كه تعداد دیگری از این افراد نه تنها به میل شخصی خود بلكه با درخواست مسوولان فدراسیون به این مسابقات اعزام شده‌اند.

كیومرث هاشمی،‌ رییس مركز توسعه‌ی ورزش قهرمانی طی نامه‌ای به فدراسیون وزنه‌برداری از مرادی خواسته تا هر چه زودتر همراهان تیم به كشور بازگردند. علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا در سانتادومینگو اظهار كرد: «من نیز با هاشمی صحبت كردم. او عقیده داشت كه همراهان تیم زودتر به ایران بازگردند. البته دلیل این مساله نیز حضور چند تن از افرادی است كه به گمان ایشان در این جا كاری نداشتند. به هر حال ما با نخستین پرواز و در اسرع وقت به تهران بازخواهیم گشت. این اولین پرواز نیز پس از مسابقه‌ی امروز رضازاده خواهد بود و همه به ایران بازمی‌گردیم.»

این درحالی است كه به صورت طبیعی و برنامه‌ریزی شده زمان بازگشت تیم ایران به تهران از ابتدا ساعتی پس از مسابقه‌ی رضازاده اعلام شده بود.