تبیان، دستیار زندگی
دکتر کیمیا‌گر، متخصص تغذیه گفت: نان، پنیر و گردو بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان در مدرسه است. وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به این که در سوسیس و کالباس مواد نگهدارنده وجود دارد، در درازمدت ایجاد سرطان می‌کند، پس بهتر است این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان


دکتر کیمیا‌گر، متخصص تغذیه گفت: نان، پنیر و گردو بهترین میان وعده برای دانش‌آموزان در مدرسه است.

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به این که در سوسیس و کالباس مواد نگهدارنده وجود دارد، در درازمدت ایجاد سرطان می‌کند، پس بهتر است این مواد غذایی کمتر در وعده غذایی دانش‌آموزان قرار گیرد.

دکتر کیمیاگر با اشاره به این که مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک باید در دوران مدرسه به حداقل برسد، تصریح کرد: این مواد خوراکی، فضای زیادی را در معده اشغال می‌کنند و با کاهش اشتها، فرصت استفاده از مواد مغذی مفید را از فرد می‌گیرند.

وی هم‌چنین ادامه داد:  آجیل  و تنقلاتی مانند نخودچی، کشمش، پسته و بادام باید جایگزین چیپس و پفک در میان وعده غذای دانش‌آموزان شود. این متخصص تغذیه با بیان این که خوردن صبحانه برای تمام دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه الزامیست افزود: نخوردن صبحانه سبب کاهش قدرت فراگیری درس و هم‌چنین کاهش تمرکز دانش‌آموز می‌شود.

وی با بیان این که صبحانه باید 30 درصد انرژی مورد نیاز روزانه ی یک فرد را تأمین کند، افزود: نان خالی با چای شیرین غذای مناسبی برای یک وعده غذایی نیست. در صبحانه بهتر است یکی از مواد لبنی  مانند پنیر، شیر و ماست چکیده وجود داشته باشد.

این متخصص تغذیه هم‌چنین به مادران توصیه کرد: درمیان وعده‌های غذایی کودکشان شیر، آب‌میوه، ساندویچ کوکو، تخم‌مرغ و خشکباری مانند نخودچی، کشمش، پسته و بادام را قرار دهند.


* مطالب مرتبط در این سایت :

نقش میان وعده ها در سلامت دانش آموزان

تغذیه دانش آموزان

مصرف صبحانه چه تاثیری در سلامت کودک دارد؟

چرا چیپس و پفک برای کودکان مضر است

تنقلات،عامل اصلی سوء تغذیه در کودکان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.