تبیان، دستیار زندگی
شما می‌توانید برای تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام محمد تقی(ع)، از کارت تبریک زیبای طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز فرخنده را به دیگران، تبریک و تهنیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت تبریك میلاد امام محمد تقی (ع)

موسم ولادت دریای جــود و احسان اســـت

هـــزار جان گرامی، فــدای جــود جــواد

دل شکسته خود بسـته‌ام به بود جواد

هماره می‌رســـد از کائنات و مخلوقـــات

ندای ذکـــــر و ثنا و مـــدح و درود جواد

همه خلایق عالم، غریق نعمت اوســت

چرا که نیست حدودی برای جـود جواد

وصی حجت هشتم، ســلاله‌ی زهـــــرا

خـــــدای حی توانا بـــود شهـــود جواد

شب تولد دریای جــود و احسان اســـت

رسـد به گوش سماواتیان، سرود جواد

این جشن میلاد فرخنده را از اینجا و با ارسال یک کارت تبریک زیبا به دوستان خود تبریک بگویید.

حضرت امام جواد (ع) می‌فرمایند: سه خصلت است كه دوستی را جلب می‌کند: انصاف، همراهی و همدلی در هنگام سختی و ناملایمات، پاک دلی و خیرخواهی نسبت به دیگران. (مسندالامام الجواد، ص 248)

اول نامه به رسم همه؛ حمداً لک یا رب تعالی و تبارک و تقدس؛ که تویی صاحب هر نعمت و شوکت، و تویی فوق جلالت؛ که همین بس به ثنایت؛ که خدایی و درود تو بر آنان؛ که برای تو عزیزند؛ محمد، علی و فاطمه و آل مطهر؛ که امامند و همانند که نورند و سلامند، همگی مکرمت و فیض وجودند، شهیدند و شهودند که شایسته‌ترینند و گل سرسبد عصمت و دین‌اند، پناه همه‌ی اهل زمین‌اند، چراغ‌اند و ضیاءاند و ولاءاند و امین‌اند، سرشان آب حیات است و نشستن به در خانه‌شان راه نجات است و سخن گفتن از آن‌ها حسنات است، سلام و صلوات است که شایسته‌ی آن‌هاست.

این نه مدح است، که یک قطره ز دریاست، و هر واژه تولاست، دلم در گرو مهر امامی است که عشقش همه دنیاست، جواد است و جگرگوشه‌ی زهراست، نهمین رهبر دل‌هاست، در آیینه‌ی توحید دلاراست، چه نوری است خدا را، علم در محضر او پاکی و ایمان و عمل، جوهر او، عصمت و دین، مادر او، جود و سخا و کرم و لطف و صفا، کوثر او، جان رضا، نور خدا، واسطه‌ی فیض و عطا، پاک و مبارک پسری، که حق داد رضا را.

نام و خلقش نبوی، سیره‌ی او مصطفوی، نسل و تبارش علوی، رایحه‌ی باغ ولایت، نفس صبح هدایت، آفتابی که درخشیده به دامان پدر، سلسله‌ی شمس و قمر، وارث علم ازلی، بضعه‌ی زهرا و علی، من چه بگویم که مقامش به تصور نرسد، عقل فروماند و مبهوت شود، مو به مو، نکته به نکته، غزل معرفتش ورد زبان‌هاست، حذر و امن و امان‌هاست، آب و آیینه عطایش، همه جان‌ها به فدایش، سینه‌ها صحن و سرایش، مرغ جان بال گشاید به هوایش...

جعفر رسول زاده

امام جواد (ع) فرموده‌اند:
چگونه ضایع می‌شود کسی که خدا عهده‌دار و سرپرست اوست، چگونه فرار می‌کند کسی که خدا جوینده اوست، و کسی که توجهش به غیر خدا جلب گردد، خداوند او را به همان شخص واگذار نماید. (مسند الامام الجواد، ص 243)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام محمد تقی(ع)، از کارت تبریک زیبای طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و این روز فرخنده را به دوستان و آشنایان خود تبریک و تهنیت بگویید.

این کارت تبریک زیبا را از بخش کارت پستال و با جمله‌هایی که دوست دارید، برای دوستان خود بفرستید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

کارت تبریک میلاد امام محمد تقی (ع) - سال 91

مقالات کارت پستال‌های باشگاه کاربران

صفحه اصلی ارسال کارت پستال رایگان

سه نمونه از کارت پستال‌های باشگاه کاربران:

كارت تبریك ولادت امام محمد باقر(ع)

كارت تبریك میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)

كارت تبریك ولادت حضرت زینب(س)