تبیان، دستیار زندگی
تخت آماری خاطره انگیز پنجاه و چهارمین دربی سنتی پایتخت فوتبال ایران در حالی برگزار می شود كه هیچ یك از دو تیم در فصل فوتبال 81-82 قهرمان نمی شوند. با این حال این دیدار همیشه جاذبه و حساسیت های خاص خودش را دارد. بالطبع آماره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همگام با دربی پایتخت

آماری خاطره انگیز

پنجاه و چهارمین دربی سنتی پایتخت فوتبال ایران در حالی برگزار می شود كه هیچ یك از دو تیم در فصل فوتبال 81-82 قهرمان نمی شوند.

با این حال این دیدار همیشه جاذبه و حساسیت های خاص خودش را دارد. بالطبع آمارهای این بازی هم جالب توجه است:

دو تیم از آغاز تا كنون53 بار مقابل یكدیگر به میدان رفته اند. حاصل آن 17 پیروزی برای استقلال و 14 پیروزی برای پرسپولیس است. ضمن اینكه 22 بار نتیجه مسابقه این دو تیم مساوی بوده است.

نكته جالب توجه آن است كه 3 بار استقلالی ها با رای فدراسیون فوتبال به پیروزی سه بر صفر دست یافته اند.

علی پروین، بیشترین حضور

علی پروین با انجام 18 مسابقه در بازی سنتی پایتخت در میان سرخ پوشان ركورد دار است و بعد از وی افشین پیروانی با 15 بازی در جای دوم و بهروز رهبری فرد با 14 بازی در مكان سوم قرار دارد.

این ركورد در استقلال در اختیار " كارو حق وردیان" و " صادق ورمزیار" با 15 بازی قرار دارد.

مهدی هاشمی نسب با 4 گل به استقلال و یك گل به پیروزی، شاهرخ بیانی با 2 گل به استقلال و یك گل به پرسپولیس و غلام رضا فتح الله آبادی با یك گل بر هر دو تیم، 3 بازیكنی هستند كه با حضور در دو تیم استقلال و پیروزی به هر دو تیم گل زده اند.

بازیكنان دو طرفه

16 بازیكن سابقه حضور در هر دو تیم را دارند. معروف ترین آنها عبارتند از: داریوش مصطفوی، پرویز قلیچ خانی، جواد الله وردی، منصور رشیدی، شاهرخ بیانی، غلامرضا فتح الله آبادی، مجیدنامجو مطلق، احمدرضا عابد زاده، علی اكبریان، بهزاد داداش زاده، مهدی هاشمی نسب.