تبیان، دستیار زندگی
دومین مدال طلای كشتی فرنگی جهان بر سینه‌ی سوریان حمید سوریان به مدال طلای وزن 55 كیلوگرم كشتی فرنگی جهان دست یافت. در روز نخست مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان در گوانگ ژو چین و در فینال وزن 55 كیلوگرم، حمید سوریان به مصاف ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمید سوریان به تاریخ كشتی پیوست

دومین مدال طلای كشتی فرنگی جهان بر سینه‌ی سوریان


حمید سوریان به مدال طلای وزن 55 كیلوگرم كشتی فرنگی جهان دست یافت.

در روز نخست مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان در گوانگ ژو چین و در فینال وزن 55 كیلوگرم، حمید سوریان به مصاف روشن بایرام‌اف از آذربایجان رفت كه سوریان در دو تایم متوالی به پیروزی رسید تا با كسب دومین مدال طلای جهان به تاریخ كشتی فرنگی ایران بپیوندد، چراكه تنها فرنگی‌كار ایرانی است كه صاحب دو مدال طلای جهان می‌شود.

سوریان در تایم اول، پس از طی شدن یك دقیقه، سوریان در خاك بایرام‌اف نشست كه به حریف خود امتیاز نداد تا یك بر صفر پیش افتد. سوریان زمانی كه حریف را در خاك در اختیار داشت, دو امتیاز گرفت تا تایم اول را سه بر صفر پیروز شود. سوریان در تایم دوم نیز به حریف خود امتیاز نداد و در خاك از حریف خود امتیاز گرفت تا با پیروزی در این مسابقه مدال طلای رقابت‌های جهانی بوداپست را تكرار كند.

اما در روز دوم مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان تا پایان دور سوم ، تنها داود عابدین‌زاده بدون شكست مانده است.

امروز در وزن 74 كیلوگرم داود عابدین‌زاده، قهرمان امسال آسیا پس از استراحت در دور اول موفق شد در دو تایم با نتایج 5 بر صفر و 2 بر یك آلبرتو ركوئرو از اسپانیا را شكست دهد و در دور سوم نیز 3 بر یك و دو بر صفر برابر محمد باب الفتح كشتی‌گیر ایرانی‌الاصل سوئدی به برتری برسد. عابدین‌زاده برای راه‌یابی به مرحله‌ی نیمه نهایی باید با كونستانتین اشنایدر آلمانی مسابقه دهد. اشنایدر كه در بوداپست سوم شد، برای رسیدن به این مرحله از سد میخایلوویچ از بلاروس گذشت. میخایلوویچ هم در دور اول وارترس سامورگاچف مدافع عنوان قهرمانی وزن 74 كیلوگرم از روسیه را شكست داد تا شگفتی‌ساز شود.

در وزن 84 كیلوگرم، سامان طهماسبی پس از پیروزی 8 بر یك (5 - صفر و 3 - یك) مقابل آریاس از دومینیكن، به مصاف كیم جانگ ساب، قهرمان دو سال اخیر آسیا از كره‌ی جنوبی رفت كه با پیروزی سه بر صفر و دو بر دو مقابل این رقیب صاحب‌نام شگفتی‌ساز شد.

البته طهماسبی در مصاف با نظمی آولوجا نفر سوم رقابت‌های جهانی بوداپست از تركیه بی‌تجربگی كرد تا در زمان اجرای فن ضربه شود و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. طهماسبی در صورت پیروزی رقیب ترك خود در دور بعد، برای كسب مدال برنز مبارزه می‌كند؛اما, در وزن 96 كیلوگرم رضا فرضی‌زاده ضعیف ظاهر شد و در همان دور اول 3 بر یك و یك بر یك مقابل كالویان دینچف از بلغارستان شكست خورد تا با توجه به شكست این كشتی‌گیر بلغاری مقابل رقیب استونی، از دور رقابت‌ها حذف شود.