تبیان، دستیار زندگی
اگر بدانید که سیاست‌های یك شرکت برای افزایش حقوق چیست و در چه زمان‌هایی می‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید، آن وقت می‌توانید بهتر در نزد رئیستان برای افزایش حقوق خود، استدلال کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه کنیم تا بیشتر حقوق بگیریم؟!

اینجا، حقوق شما را زیاد می‌كنند!


اگر بدانید که سیاست‌های یك شرکت برای افزایش حقوق چیست و در چه زمان‌هایی می‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید، آن وقت می‌توانید بهتر در نزد رئیس تان برای افزایش حقوق خود، استدلال کنید.


شما می‌دانید كه چه کسی گفته است: پول علف خرس نیست؟! این روزها با این هزینه‌های سرسام‌آور، ارزش پولی که درمی‌آورید، گاهی از علف خرس در این ضرب‌المثل هم کمتر است! تا چشم بر هم می‌زنید، همه حقوق تان تمام شده است و کلی باید دو دو تا چهار تا کنید، تا سر و ته دخل و خرج تان جفت و جور شود.

احتمالاً اولین راه‌حلی که می‌شود به آن فکر کرد، افزایش حقوق است. باید راه‌حلی پیدا کنید که رئیس تان با افزایش حقوق شما موافقت کند. پس اگر دنبال راه‌حلی هستید، این راهنما را از دست ندهید.

1. موفقیت، شانس‌تان را بیشتر می‌کند

درخواست افزایش حقوق را بعد از به دست آوردن یک موفقیت خوب در محل کارتان مطرح کنید. لازم نیست مغرور و از خود راضی باشید، اما این یک روش امتحان شده است که درخواست افزایش حقوق، بعد از اینکه شما کاری استثنایی در محل کارتان انجام داده‌اید، مورد قبول قرار می‌گیرد. با رئیس تان رودربایستی نداشته باشید. به او بگویید که موفقیت شما، تنها آغاز فرصت‌های زیادی است که شما می‌توانید برای محل كارتان ایجاد کنید.

2. استعدادتان را نشان دهید

اگر فکر می‌کنید که مستحق افزایش حقوق هستید، باید این را ثابت کنید. لازم نیست از خودتان تعریف کنید، فقط نشان دهید که سرمایه ارزشمندی برای شرکت هستید. همیشه و به ویژه در زمانی كه شخص دیگری نیست، شما برای انجام کارها حاضر باشید.

3. صریح باشید

دنبال دوز و کلک با رئیس تان نباشید. دقیقاً به رئیس تان بگویید چه می‌خواهید و چرا چنین چیزی را در چنین زمانی می‌خواهید. صداقت بهترین سیاست است و باعث می‌شود كه شخصیت تان را هم دوست‌داشتنی‌تر کند.

اگر فکر می‌کنید که مستحق افزایش حقوق هستید، باید این را ثابت کنید. لازم نیست از خودتان تعریف کنید، فقط نشان دهید که سرمایه ارزشمندی برای شرکت هستید.

4. درباره وضعیت مالی محل کارتان تحقیق کنید

اگر بدانید که سیاست‌های شرکت برای افزایش حقوق چیست و در چه زمان‌هایی می‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید، آن وقت می‌توانید بهتر نزد رئیس تان برای افزایش حقوق استدلال کنید. وقتی با اطلاع باشید و بدانید چه می‌گویید، احتمال دست خالی برگشتن کمتر خواهد بود.

5. برای شنیدن «نه» خود را حاضر کنید

اگر همه کارهایی که لازم بود را انجام دادید و بازهم نه شنیدید، آن وقت است كه دیگر کار از دست شما بیرون آمده است. با این حال، به جای اینکه ناامیدانه برگردید، از رئیس تان بپرسید که آیا به جای افزایش حقوق، می‌تواند چیز دیگری مثلاً تعطیلات اضافه یا اضافه کار یا مزایا را به شما بدهد، اما حواس تان باشد كه زیاد از حد، حریص و طمع‌كار جلوه نکنید. سعی کنید كه همواره لبخند بر چهره‌تان باشد، حتی اگر اتفاق‌هایی افتاد که شما دوست نداشتید.

مجله ایده‌آل


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: heaven_h

برگرفته از انجمن: مدیریت

مطالب مرتبط:

برای شما که مدیر هستید!

اصول گفتگوی صحیح با رئیس

اصول کاریابی را در تبیان بخوانید!

هفت عادت برتر مدیران کسب و کار

راهکارهایی برای شادابی در محل کار

رفتار با کارکنان بحران زده!