تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف الشباب امارات می رود که مسئولان این تیم برای ایجاد روحیه در بین بازیکنان خود حسابی دست به جیب شده اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال و رقابت با حریف میلیونی


تیم فوتبال استقلال نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حالی به مصاف الشباب امارات می رود که مسئولان این تیم برای ایجاد روحیه در بین بازیکنان خود حسابی دست به جیب شده اند. آبی های پایتخت که تنها نماینده ایران در این مسابقات هستند با پایان لیگ برتر هنوز مجبورند از استراحت فاصله بگیرند.


تیم فوتبال استقلال

خستگی بزرگترین مشکل کادر فنی استقلال است که باید بازیکنان را در این شرایط آماده نگه دارند و حتی انگیزه های بیشتری در بین یاران خود به وجود آورند. استقلال در شرایطی به مصاف حریف می رود که پس از قهرمانی در لیگ ایران زمزمه هایی مبنی بر جدایی قلعه نویی و چند بازیکنش به گوش می رسد که همه این ها می تواند در کیفیت تیم تاثیر گذار باشد.

با این حال وقتی قلعه نویی به دلیل باخت در بازی تشریفاتی مفابل داماش ناراحت می شود حتما در این دیدار به چیزی جز نتیجه گیری تیمش فکر نمی کند. با این نظریه می توان امیدوار بود که استقلال با همه توان به میدان برود. بدون تردید خلاء جام لیگ قهرمانان در بایگانی فوتبال ایران به شدت اساس می شود و رسیدن به این جام ارزش آن را دارد تا هم بازیکنان و هم همه عوامل ذیربط در این کار لحظه ای غفلت نداشته باشند. با هم خبرهای حاشیه ای سفر استقلال و لیگ قهرمانان آسیا را مرور می کنیم.

برنامه مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مراحل یک‌هشتم نهایی، یک‌چهارم نهایی، نیمه نهایی و دیدار فینال را به شرح زیر اعلام کرد:

مرحله یک هشتم نهایی(دور رفت):

 سه‌شنبه - 24/2/92

* بوریرام یونایتد تایلند - بنیادکار ازبکستان، ساعت 15:30، ورزشگاه بوریرام تایلند

* بیجینگ گوان چین- اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 16، ورزشگاه بیجینگ چین

* الغرافه قطر - الشباب عربستان، ساعت 20:15، ورزشگاه الغرافه قطر

* الجیش قطر - الاهلی عربستان، ساعت 20:30، ورزشگاه الریان قطر

چهارشنبه - 25/02/92

* سنترال کست مارینرز استرالیا - گوانگجو اورگراند چین، ساعت 14، ورزشگاه سنترال کست استرالیا

* جئونبوک موتوز کره‌جنوبی - کاشیواریسول ژاپن، ساعت 14:30، ورزشگاه جئونجو ورد کاپ کره‌جنوبی

* الشباب امارات - استقلال ایران، ساعت 20:10، ورزشگاه مکتوم بین رشید

* الهلال عربستان - لخویا قطر، ساعت 22:30، ورزشگاه شاهزاده بن فهد

مرحله یک هشتم (دور برگشت)

سه‌شنبه - 31/02/92

* اف‌سی سئول کره‌جنوبی - بیجینگ گوان چین ساعت 15، ورزشگاه سئول ورد کاپ

* بنیادکار ازبکستان - بوریرام یونایتد تایلند، ساعت 18:30، ورزشگاه بنیادکار

* الاهلی عربستان - الجیش قطر، ساعت 22:15، ورزشگاه شاه فهد عبدالعزیز

* الشباب عربستان - الغرافه قطر، ساعت 22:20، ورزشگاه بین المللی شاه فهد (ریاض)

چهارشنبه - 01/03/92

* کاشیواریسول ژاپن - جئونبوک موتوز کره‌جنوبی، ساعت 14:30، ورزشگاه هیتاچی کاشیوا

* گوانگجو اورگراند چین - سنترال کست مارینرز استرالیا، ساعت 16:30، ورزشگاه گوانگژو

* لخویا قطر  - الهلال عربستان، ساعت 20، ورزشگاه لخویا قطر

* استقلال ایران - الشباب امارات، ساعت 21، ورزشگاه آزادی تهران

کاروان 50 نفره استقلال دوشنبه شب وارد دوبی خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا ، نیشیمورای ژاپنی را برای قضاوت این دیدار انتخاب کرد. کمک‌های این داور بین‌المللی ژاپنی همه از ژاپن هستند. روزنامه‌ "الاتحاد" امارات نوشت که الشباب چهار بازیکن اصلی خود را به علت محرومیت در دیدار برابر استقلال در اختیار ندارد.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ برگزاری رقابتهای مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال را اعلام کرده است. بر این اساس دیدارهای دور رفت از مرحله یک‌چهارم این مسابقات 30 مردادماه سال 92 و مسابقات دور برگشت در تاریخ 27 شهریورماه 92 برگزار می‌شود. ضمن اینکه دور رفت از دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی در تاریخ 3 مهرماه سال 92 و دور برگشت در 10 مهرماه 92 برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد فینال این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و برخلاف سال‌های گذشته در یک ورزشگاه و به صورت تک بازی نخواهد بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار تاریخ(دو تاریخ برای رفت و دو تاریخ برای برگشت) را مشخص کرده است. فینال این دوره از مسابقات در مرحله رفت در تاریخ 3 یا 4 آبان 92 و در مرحله برگشت در تاریخ 17 یا 18 آبان 92 برگزار خواهد شد.

بیگ زاده و نکونام

استقلال و کاروان 50 نفره

کاروان 50 نفره استقلال دوشنبه شب وارد دوبی خواهد شد.  کنفدراسیون فوتبال آسیا ، نیشیمورای ژاپنی را برای قضاوت این دیدار انتخاب کرد. کمک‌های این داور بین‌المللی ژاپنی همه از ژاپن هستند. روزنامه‌ "الاتحاد" امارات نوشت که الشباب چهار بازیکن اصلی خود را به علت محرومیت در دیدار برابر استقلال در اختیار ندارد. محمد مرزوق در دیدار برابر پاختاکور با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد تا دیدار حساس برابر استقلال را از دست بدهد. ولید عباس، حسن ابراهیم و محمود قاسم هم کارت زرد دوم خود را در دیدار با نماینده ازبکستان دریافت کردند و آنها هم به این دیدار نرسیدند.

نظارت دو ایرانی

از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، امید جمالی و محمدرضا کسرایی به عنوان ناظران دو دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده اند. محمدرضا کسرایی، مسئول امور بین الملل سازمان لیگ روز چهارشنبه  25 خرداد به عنوان ناظر دیدار رفت تیم های سنترال کست مارینس استرالیا و گوانگجوی چین در استرالیا انتخاب شده است. ضمن اینکه دیدار برگشت این دو تیم را هم یک ایرانی نظارت خواهد کرد. امید جمالی، سرپرست کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال، نیز دیدار برگشت تیم های گوانگجوی چین و سنترال کست مارینس استرالیا را در کشور چین نظارت خواهد کرد. این بازی روز اول خرداد، در چین برگزار می شود

میرشاد ماجدی:با تمام قوا به میدان می رویم

سرپرست تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه این تیم برای بازی روز چهارشنبه در لیگ قهرمانان آسیا مصدوم و محرومی ندارد، گفت: الشباب تیم مرموزی است ولی ما هم با تمام قوا برابر این تیم به میدان خواهیم رفت. درحالی روزنامه منتسب به باشگاه استقلال خبر از مصدومیت فرهاد مجیدی داده، میرشاد ماجدی در گفتگویی اعلام کرد این بازیکن مصدوم نیست و اعلام کرد تیم استقلال برای دیدار رفت با الشباب امارات از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا بازیکن مصدومی ندارند. وی با اشاره به اینکه استقلال در این بازی بازیکن محرومی هم ندارد، اضافه کرد: طبق قوانین جدید برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تمام کارت‌های زرد در مرحله دوم پاک شده، به همین دلیل با تمام نفرات مقابل الشباب به میدان می‌رویم. سرپرست تیم فوتبال استقلال با اشاره به برنامه سفر استقلال خاطرنشان کرد: آخرین تمرین ما در ایران ساعت 11:30 صبح دوشنبه برگزار ‌شد و سپس ساعت 18:15 به امارات پرواز می‌کنیم. ساعت 20:50 سه‌شنبه هم آخرین تمرین پیش از بازی با الشباب را در زمین اصلی این تیم انجام خواهیم داد. وی در خصوص تیم الشباب یادآور شد: الشباب تیم مرموزی است. آنها در دیدار با صبای قم هم با سیاست خاصی بازی کردند و بازی عقب افتاده را در نهایت با پیروزی پشت سر گذاشتند. الشباب در مرحله دوم هم در عین ناباوری پاختاکور را شکست داد و جواز حضور در مرحله یک هشتم را کسب کرد. ماجدی در پایان تاکید کرد: ما با تمام قوا برابر الشباب به میدان می‌رویم. اگر بتوانیم آنجا کار را تمام کنیم، به نفع تیم ملی هم خواهد بود چون در این صورت می‌توانیم به بازیکنان ملی پوش بیشتر استراحت بدهیم.

سه بازیکن استقلال با مشکل خروج از کشور روبرو بودند که این قضیه حل شد. برای این سفر امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده و پژمان منتظری به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج بودند که این مسئله با تلاش مسئولان باشگاه حل شده و این بازیکنان فعلا برای خروج از کشور مشکلی ندارند.

کمک میلیونی اماراتی‌ها به الشباب

شورای ورزشی دبی در جلسه اخیر خود تصمیم گرفت دو میلیون درهم امارات به باشگاه الشباب که در آستانه رویارویی با استقلال است، کمک کند. پایگاه اتحاد الامارات العربیه وابسته به فدراسیون فوتبال امارات با اعلام این خبر تاکید کرد که این تصمیم به دلیل حمایت از باشگاه الشباب این کشور گرفته شده که به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و در بازی آینده خود به مصاف استقلال ایران می‌رود. پیش از این نیز و در آستانه ورود الشباب به لیگ قهرمانان آسیا، شورای ورزشی دبی یک میلیون درهم به این تیم کمک مالی کرده بود. همچنین در جلسه اخیر شورای ورزشی دبی، راه‌های تشویق هواداران و جلب آنها به ورزشگاه برای تشویق و حمایت تیم الشباب بررسی و از هواداران خواسته شد که این تیم را در مسابقه خود  مقابل استقلال ایران حمایت کنند.

نگرانی کادر فنی الشباب

الشباب امارات برای رویارویی با استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 4 بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد. کادر پزشکی الشباب اعلام کردند که شرایط بازیکنان این تیم برای رویارویی با استقلال خوب است، اما کادر فنی این تیم به دلیل غیبت 4 بازیکن کلیدی تیم‌شان به شدت نگران این بازی حساس هستند. محمد مرزوق که در بازی با پاختاکور کارت قرمز گرفت به همراه ولید عباس، محمود قاسم و حسن ابراهیم نیز به دلیل 2 اخطاره بودن بازی استقلال را از دست داده‌اند و می توانند مقابل استقلال به میدان بروند. مارکوس باکیتا، سرمربی برزیلی الشباب برای مقابله با استقلال در روزهای اخیر فیلم بازی های اخیر استقلال را به خوبی مورد آنالیز قرار داده و تمرکز اصلی وی برای مقابله برابر استقلال روی کاری بدنی است. این در حالی است که گفته می شود کارت های زرد بازی های مرحله اول در مرحله دوم محاسبه نخواهد شد.

مشکل خروجی سه مدافع استقلال حل شد

سه بازیکن استقلال با مشکل خروج از کشور روبرو بودند که این قضیه حل شد. برای این سفر امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده و پژمان منتظری به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع الخروج بودند که این مسئله با تلاش مسئولان باشگاه حل شده و این بازیکنان فعلا برای خروج از کشور مشکلی ندارند.

بهمن اسدی
 بخش ورزشی تبیان