تبیان، دستیار زندگی
با مسجل شدن قهرمانی بارسلونا در رقابت های این فصل لالیگا، تعداد جام های قهرمانی ژاوی ارناندس در این رقابت ها به عدد 7 رسید و بدین ترتیب او مبدل به بازیکنی شد که بیشترین جام قهرمانی لالیگا را در میان بازیکنان تاریخ این باشگاه کسب کرده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژاوی سلطان قهرمانی

ژاوی و فابرگاس

با مسجل شدن قهرمانی بارسلونا در رقابت های این فصل لالیگا، تعداد جام های قهرمانی ژاوی ارناندس در این رقابت ها به عدد 7 رسید و بدین ترتیب او مبدل به بازیکنی شد که بیشترین جام قهرمانی لالیگا را در میان بازیکنان تاریخ این باشگاه کسب کرده است و از پپ گواردیولا، سرمربی و هم تیمی پیشینش در بارسا که 6 قهرمانی در لالیگا را در ویترین افتخاراتش می دید پیشی گرفت.

پپ گواردیولا در طول دورانی که پیراهن بارسا را برتن می کرد 6 بار قهرمانی در لالیگا را تجربه کرده بود و سه بار هم به عنوان سرمربی این افتخار را کسب کرد.

قهرمانی این فصل بارسا در لالیگا به منزله اولین قهرمانی سسک فابرگاس در این رقابت ها بود. او که از سن شانزده سالگی به آرسنال پیوسته بود، در طول دوران حضورش در رختکن توپچی هها موفق به فتح جام قهرمانی لیگ برتر با این تیم نشده بود.

ژاوی علاوه بر کسب 7 قهرمانی در لالیگا با بارسلونادر سالهای 1999، 2005،2006، 2009، 2010، 2011 و 2013، با این تیم دو بار قهرمان جام حذفی شده، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده و 2 بار هم قهرمان جام باشگاه های جهان شده. او به علاوه دو قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام جهانی را هم در ویترین افتخاراتش می بیند.

ژاوی که اولین بازی اش برای بارسلونا را در روز 18 آگوست سال 1998 مقابل مایورکا در سوپرکاپ اسپانیا برگزار کرده بود، حالاتعداد جام های ویترین افتخاراتش را به عدد 24 رساند و بدین ترتیب حالا او پرافتخارترین بازیکن در تاریخ فوتبال اسپانیاست. وی علاوه بر کسب 7 قهرمانی در لالیگا با بارسلونادر سالهای 1999، 2005،2006، 2009، 2010، 2011 و 2013، با این تیم دو بار قهرمان جام حذفی شده، سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده و 2 بار هم قهرمان جام باشگاه های جهان شده. او به علاوه دو قهرمانی در یورو و یک قهرمانی در جام جهانی را هم در ویترین افتخاراتش می بیند.

این قهرمانی به منزله هفتمین قهرمانی اریک آبیدال در لیگ های مختلف نیز هست. او پیش از پیوستن به بارسلونا سه بار با المپیک لیون قهرمان لیگ فرانسه شده بود و حالا تعداد جام های قهرمانی اش در لالیگا با بارسا را به عدد 4 رساند.

بخش ورزشی تبیان


منبع:گل