تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی دولت با اشاره به ماده 76 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که می‌گوید مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات حق تبلیغ یا صحبت له یا علیه نامزدی ندارند، گفت: آن ماده شامل ایشان نمی‌شود که در امر انتخابات مداخله کرده باشدآقای رئیس‌جمهور با ادبیات روشن اعلام کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر الهام درباره مرخصی احمدی نژاد


سخنگوی دولت با اشاره به ماده 76 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که می‌گوید مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات حق تبلیغ یا صحبت له یا علیه نامزدی ندارند، گفت: آن ماده شامل ایشان نمی‌شود که در امر انتخابات مداخله کرده باشدآقای رئیس‌جمهور با ادبیات روشن اعلام کرد که من رئیس‌جمهور نیستم و مرخصی گرفته‌ام.

الهام

به گزارش تبیان به نقل از عصر ایران؛ غلامحسین الهام سخنگوی هیئت دولت در پایان جلسه دیروز و در پاسخ به سۆالی درباره امضای حکم انتخابات نظام‌ پزشکی گفت: این انتخابات از نظر قانونی دچار اشکال است و مخدوش است و حرف آقای رئیس‌جمهور در خصوص این انتخابات مبتنی بر قانون بوده است.

وی افزود:‌ انتخابات نظام‌پزشکی در شرایطی برگزار شده است که اشکال قانونی داشته است. آیا ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم ملتزم به نتایجی باشد که در یک فرآیند غیرقانونی به نتیجه رسیده است.

وی افزود: بنابراین ایشان مسئول صدور حکم است و باید به این فرآیند اعتراض کند. از این جهت تا این مشکل از لحاظ قانونی حل نشود نمی‌توان حکم رئیس سازمان نظام پزشکی را صادر کرد.

الهام در پاسخ به سۆال دیگری درباره برخی اعتراضات نسبت به حضور رئیس‌جمهور در وزارت کشور و همچنین گرفتن مرخصی توسط وی ادامه داد: من ابتدا درباره ادبیات به کار رفته استدعا دارم که مقداری با احتیاط و دقت بیشتری منعکس شود.

وی افزود:‌ اینکه نسبت بدهیم عملی جرم است و فردی را مجرم بشناسیم قبل از بررسی و اثبات آن در یک محکمه صالحه به هیچ عنوان صحیح نیست و یک نوع اتهام است.

نکه نسبت بدهیم عملی جرم است و فردی را مجرم بشناسیم قبل از بررسی و اثبات ن در یک محکمه صالحه به هیچ عنوان صحیح نیست و یک نوع اتهام است

وی افزود: از این رو باید نسبت به ادبیاتی که درباره رئیس‌جمهور و رئیس قوه مجریه استفاده می‌شود باید با دقت بیشتری برخورد شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر جایی شائبه وجود دارد باید گفته شود که این شائبه را برای بررسی بیشتر ارجاع داده‌ایم.

الهام گفت: بر اساس قانون انتخابات زمانی تبلیغات رسمی آغاز می‌شود که اسامی نامزدها اعلام شود. بعد از اعلام رسمی اسامی تبلیغات انتخابات آغاز می‌شود که هیچکس نمی‌تواند بر اساس اصول قانونی مندرج در انتخابات عمل کند چرا که در غیر این صورت صدا و سیما اظهارات داوطلبانی که فقط ثبت نام می‌کند را منعکس می‌کند نوعی تبلیغات است.

وی افزود: از این جهت خدشه‌ای در خصوص بحث انتخابات ریاست‌جمهوری و یا قانون تبلیغات نداریم.

رئیس‌جمهور در امر انتخابات مسئولیتی ندارد و اخیراً هم گفته می‌شود که وزیر کشور مسئولیت و نقشی ندارد. این موضوع به وزیر کشور و ناظرین انتخابات مختص است. رئیس‌جمهور در بحث انتخابات مسئولیت مستقیم ندارد

الهام در ادامه تصریح کرد: بحث‌هایی در خصوص ماده 76 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است که مسئولین اجرایی و نظارتی که بر امر انتخابات دخیل‌اند حق ندارند له یا علیه نامزدی تبلیغ و صحبت کنند.

رئیس‌جمهور در امر انتخابات مسئولیتی ندارد و اخیراً هم گفته می‌شود که وزیر کشور مسئولیت و نقشی ندارد. این موضوع به وزیر کشور و ناظرین انتخابات مختص است. رئیس‌جمهور در بحث انتخابات مسئولیت مستقیم ندارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: آن ماده شامل ایشان نمی‌شود که در امر انتخابات مداخله کرده باشد. آقای رئیس‌جمهور با ادبیات روشن اعلام کرد که من رئیس‌جمهور نیستم و مرخصی گرفته‌ام یعنی هم‌اکنون به عنوان شخص محمود احمدی‌نژاد در اینباره اظهار نظر کرده است که جدا از شخصیت حقوقی شده است و این تمایز را مشخص کرده است.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند اراده خود را بر این ملت بزرگ تحمیل کند انتخابات، انتخابات آزادی است که ملت در آن تصمیم گیری خواهد کرد.

بخش سیاست تبیان