تبیان، دستیار زندگی
شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران شنبه 21 اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف و تقدیر از سعید کشن فلاح و هما جدیکار به کار خود پایان داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تئاتر دانشگاهی تمام شد


شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران شنبه 21 اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگان رشته‌های مختلف و تقدیر از سعید کشن فلاح و هما جدیکار به کار خود پایان داد.

تئاتر دانشگاهی

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی شنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور علاقمندان به تئاتر، هنرمندان و دانشجویان رشته های مختلف در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

بخش پوستر

قباد شیوا داور بخش پوستر لوح تقدیر دوم و جایزه نقدی را به طور مشترک به کمال کچوئیان برای طراحی پوستر نمایش "شویک در جنگ جهانی" و حمید شیرزاده برای طراحی پوستر نمایش "دلتنگی های خانه پدری" و لوح تقدیر اول و جایزه نقدی را به میثم خاوری برای طراحی پوستر نمایش "آنکه گفت آری، آنکه گفت نه" و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به زهرا سادات طباطبایی برای طراحی پوستر نمایش "آب، آیینه و اثر پیگمالیون"  اهدا کرد.

بخش عکس

شهاب الدین عادل داور بخش عکس شانزدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ دو میلیون ریال را به مهرداد رجبی خامسی برای نمایش"خون و ماتیک" و شرمین ولی‌محمد برای نمایش "راهزنان" اهدا کرد و جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 4 میلیون ریال را به مهدی پارسی برای نمایش "روایت شخصی" اهدا کرد.

برگزیدگان مقالات دانشجویان

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مقاله "جستاری در فرگمانویسی در تئاتر" تالیف بهرام جلالی پور و مقاله "بررسی گفتگو در اسلام با تاکید بر انواع آن در قرآن کریم" تالیف مهدی فنائیان اهدا گردید . جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  مقاله "نقش نمایش های آئینی و مذهبی در بازیابی هویت فضاهای شهری ایران" تالیف نرگس غفاری اهدا شد .

برگزیدگان مقالات استادان و مدرسان

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مقاله "پیوستگی نمایش های سنتی ایران با جامعه ایرانی" تالیف رضا کوچک زاده و مقاله "استهزا جنگ در آثار آریستوفان(کهن ترین کمدی نویس جهان)" تالیف عطا اله کوپال تعلق گرفت. جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  مقاله "جستاری در تعزیه از منظر نشانه شناسی" تالیف محمد حسین ناصربخت اهدا شد.

بخش پژوهش

3 پژوهش دانشجویی و 5 پژوهش مدرسان تئاتر ، به عنوان نامزدهای دریافت جایزه استاد فرهاد ناظر زاده کرمانی معرفی شدند.

کاندیداهای انتخاب مقالات برتر جشنواره

مقاله "جستاری در فرگمانویسی در تئاتر" تالیف بهرام جلالی پور

مقاله "بررسی گفتگو در اسلام با تاکید بر انواع آن در قرآن کریم" تالیف مهدی فنائیان

مقاله "نقش نمایش های آئینی و مذهبی در بازیابی هویت فضاهای شهری ایران" تالیف نرگس غفاری، عیسی نوری، مهدی غزاییان

تئاتر دانشگاهی

مجموعه مقالات برتر استادان و مدرسان

مقاله "بررسی جایگاه تخیل در نمایشنامه نویسی خلاق" تالیف اسماعیل شفیعی و نرگس یزدی

مقاله "انرژی نهفته در کلام بیضایی با نگاه به نمایشنامه آرش و مرگ یزدگرد" تالیف احمد جولایی و محمد ایمان کشاورز

مقاله "جستاری در تعزیه از منظر نشانه شناسی" تالیف محمد حسین ناصربخت

مقاله "استهزا جنگ در آثار آریستوفان(کهن ترین کمدی نویس جهان)" تالیف عطا اله کوپال

مقاله "پیوستگی نمایش های سنتی ایران با جامعه ایرانی" تالیف رضا کوچک زاده

بخش نمایشنامه نویسی جایزه اکبر رادی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را بدون اولویت به نیما نادری برای نمایشنامه " یوبیتسومه" و محسن پاکدامن برای نمایشنامه "ودیعه" اهدا کرد. همچنین جایزه نفر برتر این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ناتاشا محرم زاده برای نمایشنامه "دیوار" تعلق گرفت.

بخش مسابقه رادیو تئاتر

رحمت امینی و ایوب آقاخانی جوایز این بخش را اهدا کردند.

برگزیده بخش افکت

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سعید نعمتیان برای نمایش"خط رو خط" و "تماشاخانه مادام لوسی" اهدا کرد.

برگزیدگان بخش تهیه کنندگی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طور مشترک به مجید غلامعلی نژاد برای نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ"، محمدحسین بشارتی و سیاوش مقدم برای نمایش "خط رو خط" اهدا کرد.

برگزیده بخش نویسندگی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ را به مارال تقوایی برای نمایش"دل نازک" و "معصومه" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به پیام سعیدی برای نمایش "سِیر" اهدا کرد.

برگزیدگان بخش بازیگری زن

لوح تقدیر و جایزه نقدی به معصومه عزیز محمدی برای نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بیتا خارستانی برای نمایش "خط رو خط" تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدسعید سلطانی برای نمایش "تاریخ ابوجعل یقلوی"و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در این بخش به حمید رحیمی برای نمایش "بیوه های غمگین سالار جنگ"اهدا شد.

برگزیدگان بخش کارگردانی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به فائقه صالحیان برای نمایش "دل نازک" و علی بهرامی برای نمایش "گلدونه خانوم" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مریم زارعی برای نمایش "سیر" اهدا کرد.

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی شنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور علاقمندان به تئاتر، هنرمندان و دانشجویان رشته های مختلف در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد

برگزیدگان بخش مسابقه نمایشنامه نویسی رادیو تئاتر

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیاوش مقدم برای "نمایش مرحوم اشتباهی" و سعید نیکورزم برای نمایش "حق التألیف" اهدا شد.

برگزیدگان بخش مسابقه انتخاب

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مریم جلیلی برای نمایش"در خانه ام غریب" اهدا کرد.

برگزیدگان بخش تله تئاتر

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سهیل ساعی برای نمایش "نقشه روباه" و مینووش رحیمیان و لعیا گرامی برای نمایش "سه زن" اهدا کرد.

بخش نمایشنامه‌خوانی

برگزیده بخش نویسندگی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به سعید نیکورزم برای نمایشنامه "معصومه" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پوریا کاکاوند برای نمایشنامه "آن سال ها" اهدا شد.

برگزیدگان بخش بازیگری زن

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به مژده دائی برای نمایش "نوار زرد"و سارا نجفی برای نمایش "معصومه" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به گلناز توسلی برای نمایش "معصومه" اهدا کرد.

برگزیدگان بخش بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهروز سالمی برای نمایش "تبار نیرومند و امین پروین برای نمایش "زندگی رۆیاست" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به محمد روشنی برای نمایش "ناخوانده" و وحید راد برای نمایش "معصومه"اهدا شد.

برگزیدگان بخش کارگردانی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به بابک رفاهی برای نمایش "تبار نیرومند" و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به باقر سروش و حمیدرضا شکاری برای نمایش "ناخوانده" اهدا کرد.

بخش پایان‌‌نامه برگزیده

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به  نمایش "کاهنه های باکوس" به کارگردانی زهرا فولادوند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ را به نمایش "طبیعت بی جان" به کارگردانی امیرحسین مشاهری فرد اهدا کرد.

تئاتر دانشگاهی

بخش تئاتر خیابانی

تقدیر ویژه از وحید لک به خاطر تلاش های مستمر و همراهی بخش تئاتر خیابانی در سالیان متمادی برگزاری این بخش در طی برگزاری 10 دوره با عنوان مشاور و عضو هیئت های انتخاب و داوری جشنواره

تقدیر ویژه از سامان خلیلیان به عنوان دبیر 10 دوره بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران از دوره هشتم تاکنون

اهدای لوح تقدیر به مجتبی مرادی به جهت حضور مستمر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره به عنوان کارگردان

اهدای لوح تقدیر به مصطفی کولیوندی به جهت حضور مستمر در بخش تئاتر خیابانی جشنواره به عنوان بازیگر

تقدیر از مدرسان کارگاه های نمایش خیابانی

رضا بهبودی، مدرس کارگاه بازیگری

سجاد افشاریان، مدرس کارگاه از ایده تا اجرا در تئاتر خیابانی

پیام عزیزی مدرس کارگاه کارگردانی در تئاتر خیابانی

کریم خاوری، مدرس کارگاه پژوهش در تئاتر خیابانی

مسابقه دانشجویان در سایر رشته ها

هیات داوران بخش مسابقه دانشجویان سایر رشته ها جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشكل از كاظم بلوچی، فریبرز قربان زاده و امیرحسین حریری برگزیدگان بخش مختلف را به شرح زیر معرفی كرد.

طراحی نور

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به حسین امینی و رضا رسولی پور برای نمایش «غریبانه» اهدا كرد.

كاندیدا های بخش موسیقی

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به سپهر طهرانچی برای نمایش «خروس» اهدا كرد.

طراحی لباس

هیات داوران این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به مِقِدی شاهمیریان «باور كنید منگره گوار سامسا هستم» اهدا كرد.

طراحی صحنه

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفر برگزیده را به دانیال محسنی برای نمایش «خروس» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به مصطفی حمیدی فر برای نمایش «غریبانه» اهدا كرد.

بازیگری زن

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به مهسا نظری برای نمایش «آوا» و محدثه قبادی برای نمایش «باور كنید منگره گوار سامسا هستم» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به سارا كریمیان اقبال برای نمایش «خروس» اهدا كرد.

بازیگری مرد

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به حسین توازنی زاده برای نمایش «فورتی» و وحید مكاری برای نمایش «غریبانه» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به مهدی رحیمی سده برای نمایش «اینجا یكنفره ست» اهدا كرد.

كارگردانی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به مهدی حنفی و حسین امرایی برای نمایش «دلتنگی های خانه پدری»، محمد محقق منتظری برای نمایش «اندر هدایت نسل جوان»، میلاد تولیتی برای نمایش «باور كنید منگره گوار سامسا هستم» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به احسان شایان فرد برای نمایش «فورتی» اهدا كرد.

نمایشنامه نویسی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به طور مشترك به سیما بنیادی برای نمایشنامه «گاو ماهی (تنگ)» و حسین امرایی برای نمایشنامه «دلتنگی های خانه پدری» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به احسان شایان فرد برای نمایشنامه «فورتی» اهدا كرد.

همچنین هیات داوران دو نمایش «فورتی» به كارگردانی احسان شایان فرد و «دلتنگی های خانه پدری» به كارگردانی مشترك مهدی حنفی و حسین امرایی را به عنوان نمایش های برگزیده برای معرفی به دبیرخانه جشنواره جهت اجرای عمومی معرفی كردند.

تئاتر دانشگاهی

مسابقه صحنه ای دانشجویان تئاتری

هیات داوران بخش مسابقه صحنه ای دانشجویان تئاتری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متشكل از محمدرضا خاكی، شیرین بزرگمهر، مسعود دلخواه، حسین مسافرآستانه و مهدی هاشمی برگزیدگان این بخش را به شرح زیر معرفی كرد.

موسیقی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به علی حریریانی برای نمایش «مجردها» اهدا كرد.

طراحی لباس

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به سیما صادقی برای نمایش «آنكه گفت آری، آنكه گفت نه» اهدا كرد.

طراحی صحنه

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برتر را به صورت مشترك به آرمین جوان برای نمایش «مهر ششم» و امید اكبری برای نمایش »تهران - بلگراد» اهدا كرد.

بازیگری زن

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به صورت مشترك به شهره سعیدی بقا برای نمایش «چشم در برابر چشم» و الهه بخشی برای نمایش «مهر ششم» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به آوا درویشی برای نمایش «آنكه گفت آری، آنكه گفت نه» اهدا كرد.

بازیگری مرد

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به بهروز سالمی برای نمایش «زندگی یعنی همین» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به ایمان سیدبرهانی و میرسعید موسویان برای نمایش «زندگی در تئاتر» اهدا كرد.

كارگردانی

هیات داوران این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی نفرات برگزیده را به صورت مشترك به كاوه مهدوی برای نمایش «حساب پرداخت نمیشه» و فریار حسینی برای نمایش «تهران - بلگراد» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به محمد برهمنی برای نمایش «زندگی در تئاتر» اهدا كرد.

نویسندگی

لوح تقدیر و جایزه نقدی را به امیراحمد قزوینی برای نمایش «آب، آینه و اثر پیگمالیون» و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نفر برتر را به فریار حسینی برای نمایش «تهران - بلگراد» اهدا كرد.

همچنین هیات داوران نمایش های نمایش »مهر ششم» به كارگردانی آرمین جوان، نمایش «آنكه گفت آری، آنكه گفت نه» به كارگردانی كیومرث حائری، نمایش «آب، آینه و اثر پیگمالیون» به كارگردانی امیراحمد قزوینی، نمایش «زندگی در تئاتر» به كارگردانی محمد برهمنی، نمایش «تهران- بلگراد» به كارگردانی فریار حسینی و نمایش «حساب پرداخت نمیشه» به كارگردانی كاوه مهدوی را به عنوان آثار برگزیده برای اجرای عمومی به دبیرخانه جشنواره شانزدهم تئالتر دانشگاهی ایران معرفی كردند.

مسعود عجمی

بخش سینما و تلویزیون تبیان