تبیان، دستیار زندگی
برای عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع)، از کارت تسلیت طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و شهادت این امام همام را به دیگران تسلیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت تسلیت شهادت امام هادی (ع)

السلام علیك یا علی النقی الهادی

برای ارسال این كارت، به اینجا مراجعه نمایید.

دل را شراره‌ی غم تو پر شرار کرد

داغ تو قلب خسته‌دلان، داغدار کرد

ای سرو بوستان ولا از غم تو چرخ

جاری ز دیده اشک، چو ابر بهار کرد

امام هادی (ع) فرموده‌اند: بهتر از نیکی، نیکوکار است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدی، عامل به آن است، و وحشتناک‌تر از وحشت، آورنده آن است. (مسند الامام الهادی، ص 304)

تأملی در معنی و مفهوم «هادی» که معروف‌ترین لقب حضرت امام علی النقی الهادی(ع) است، بسیاری از حقایق را روشن می‌سازد. هدایت در کتب لغت، دو معنای «ارائه طریق» و «رساندن به مقصد و مطلوب» را در بردارد؛ و معمولاً در ارائه راه مطلوب و مثبت به کار می‌رود.

در فرهنگ قرآن و عترت، هدایت و هادی، بار مفهومی و معنایی بسیار عمیق‌تر از رهنمای جغرافیایی دارد. شناخت راه، شناخت مقصد، شناخت امت و کاروانیان همراه، شناخت موانع و مشکلات مسیر، ایجاد انگیزه برای حرکت، دمیدن روح استقامت در رهروان، حفظ اتحاد و هماهنگی کاروان، حمایت و حفاظت از جان و مال و حقوق کاروانیان وظیفه دلیل و رهنمای کاروان و بخشی از مفهوم «هادی» در فرهنگ اسلامی است.

حضرت علی بن محمد النقی و معروف به ابن الرضا (ع)، خورشید نورافشانی بودند که از سال‌های 220 تا 254 هجری قمری، رسالت رهبری و هدایت امت بزرگ اسلامی را بر دوش داشتند و حدود سی و چهار سال، ناخدای کشتی اسلام در میان امواج وحشتناک عصر عباسی بودند.

حضرت امام هادی (ع)، دهمین رهبر آسمانی است که از سوی پیامبر گرامی (ص) برای اداره امور امت اسلامی معرفی شده است.

برای ارسال این كارت به اینجا مراجعه نمایید.

امام هادی (ع) می‌فرمایند: فروتنی در آن است که با مردم چنان کنی که دوست داری با تو چنان باشند. (المحجة البیضاء، ج 5، ص 225)

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع)، از کارت تسلیت‌های طراحی شده باشگاه کاربران استفاده کرده و شهادت این امام همام را به دیگران تسلیت بگویید.

این کارت تسلیت‌ها را از بخش كارت پستال تبیان، برای دوستان و آشنایان خود ارسال نمایید.


باشگاه کاربران تبیان

مطالب مرتبط:

كارت تسلیت شهادت امام هادی (ع) - 1

كارت تسلیت شهادت امام هادی (ع) - 2 

صفحه اصلی مقالات کارت پستال

صفحه اصلی ارسال کارت پستال

سه نمونه از کارت تسلیت‌های باشگاه کاربران:

كارت تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)

كارت تسلیت وفات حضرت معصومه (س)

کارت تسلیت شهادت امام حسن عسكری (ع)