تبیان، دستیار زندگی
از ساعت 6:38 دقیقه امروز تاکنون، 8 زمین‌لرزه بین 4,7 تا 6,2 ریشتر شرق هرمزگان را لرزاند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقوع 8 زمین‌لرزه در شرق هرمزگان


از ساعت 6:38 دقیقه امروز تاکنون، 8 زمین‌لرزه بین 4,7 تا 6,2 ریشتر شرق هرمزگان را لرزاند.

زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان از صبح امروز تا کنون این منطقه از هرمزگان بیش از 8 بار با زمین‌لرزه‌های بالای چهار ریشتر لرزیده است.

در حالی که مراکز زمین‌لرزه نگاری، بیشتر بندر جاسک را نشان می‌دهند، اما گویا بیشترین خسارات متوجه شهرستان بشاگرد شده است.

ساعت 6:38 دقیقه امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر بندر جاسک را لرزاند که بر اثر آن بخش اعظمی از شهر گوهران پرجمعیت‌ترین شهر شهرستان بشاگرد تخریب شده است.

همچنین طبق بررسی‌های خبرنگار فارس در این منطقه، روستای ایرر نیز به طور کامل تخریب شده و حدود 5 نفر زخمی شده‌اند.

از وقوع نخستین زمین‌لرزه تاکنون حدود 7 زمین‌لرزه دیگر نیز بین 4.7 تا 5.6 شهرستان بشاگرد و جاسک و همچنین میناب را لرزانده است.

این سه شهرستان در شرق هرمزگان قرار دارد. در حال حاضر تیم‌های امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

تعداد مصدومان زلزله هرمزگان به 17 نفر رسید/ حضور 90 نیروی امدادی در منطقه

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: با افزایش اعزام نیروهای عملیاتی به منطقه زلزله‌زده هرمزگان طی 3 ساعت اخیر و افزایش عملیات جست‌وجو و نجات تاکنون مصدومیت 17 نفر در زلزله تأیید شده است.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در مورد جزئیات آخرین امدادرسانی در زلزله هرمزگان اظهار داشت: از ساعات اولیه وقوع زلزله 5 تیم عملیاتی به منطقه اعزام شدند که به مرور با توجه به پراکندگی و وسعت منطقه این تعداد اکنون به 18 تیم عملیاتی شامل 90 امدادگر افزایش یافته است.

از وقوع نخستین زمین‌لرزه تاکنون حدود 7 زمین‌لرزه دیگر نیز بین 4.7 تا 5.6 شهرستان بشاگرد و جاسک و همچنین میناب را لرزانده است

وی تصریح کرد: همچنین 3 فروند بالگرد برای ارسال کمکهای ضروری و جست‌وجوی سریعتر در منطقه حضور دارند و 6 روستا تاکنون بیشترین میزان تخریب را داشته‌اند.

به گفته مظفر تاکنون 17 نفر در این منطقه مصدوم شده‌اند که در میان یک کودک که دچار مصدومیت جدی شده است به بیمارستان انتقال شده است.

به گزارش فارس، زلزله به بزرگی 6.2 ریشتر ساعت  6 و 28 دقیقه صبح امروز مناطق بشاگرد و جاسک در استان هرمزگان را لرزاند که تاکنون 8 پس‌لرزه در پی داشته است.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : فارس