تبیان، دستیار زندگی
مصطفی دنیزلی در كنفرانس مطبوعاتی ظهر دیروز خود با خبرنگاران از كنار گذاشتن چهار بازیكن این تیم خبر داد كه به گفته‌ی او در حد و اندازه‌ی تیم پرسپولیس نیستند. به مصطفی دنیزلی اظهار كرد: در حال حاضر شناخت كاملی نسبت به كلیه‌ی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصطفی دنیزلی: نیامد‌ه‌ام كه پرسپولیس را نهم لیگ كنم


مصطفی دنیزلی در كنفرانس مطبوعاتی ظهر دیروز خود با خبرنگاران از كنار گذاشتن چهار بازیكن این تیم خبر داد كه به گفته‌ی او در حد و اندازه‌ی تیم پرسپولیس نیستند.

به مصطفی دنیزلی اظهار كرد: در حال حاضر شناخت كاملی نسبت به كلیه‌ی بازیكنان پرسپولیس به دست آورده‌ام. از عملكرد بازیكنان كاملا راضی‌ام اما، چهار بازیكن از تركیب كنونی در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند كه طی چند روز آینده رسما از تركیب تیم كنار گذاشته خواهند شد.

وی كه حاضر نشد نامی از این بازیكنان ببرد، تاكید كرد: در شرایط كنونی برنامه‌ای برای جایگزینی بازیكنان مذكور نداریم چرا كه معتقدم در وهله‌ی اول باید مشكلات بازیكنان كنونی حل شود، بسیاری از بازیكنان به دلیل شرایط باشگاه نتوانسته‌اند مبالغ قرارداد خود را دریافت كنند، مشكلات مالی كنونی باید حل شود و بعد به دنبال بازیكنان جدید باشیم.

دنیزلی در پاسخ به این سوال كه آیا مدیریت باشگاه در اخراج بازیكنان مذكور با شما هم عقیده خواهد بود گفت: پرسپولیس من را به تهران آورده كه این تیم را هدایت كنم، آنها به من اعتماد دارند و قطعا كلیه‌ی تصمیماتم به نفع باشگاه خواهد بود.

مصطفی دنیزلی تصریح كرد: در تیم پرسپولیس نسبت به سال گذشته تغییر و تحولات زیادی انجام شده است. بازیكنان زیادی از این تیم خارج شده‌اند و بازیكنان جدیدی به تیم آمده‌اند. هنوز مدت زیادی نیست كه با این تیم كار كرده‌ام اما، پس از گذشت چهار بازی از روند موجود راضی‌ام.

وی خاطر نشان كرد: در شروع كار نسبت به كلیه‌ی شرایط پرسپولیس امیدوار بودم اما، این امیدواری و راضی بودن نتوانست برای ما جام بیاورد. حذف شدن از فینال جام حذفی در ضربات پنالتی موضوعی است كه هنوز هم برایم غیر قابل تصور است. باید برای ادامه‌ی كار برنامه‌ی ویژه‌ای مد نظر داشت.

سرمربی تركیه‌ای تیم پرسپولیس خاطر نشان كرد: اگر در پرسپولیس برخی از ضعف‌های كنونی را برطرف كنیم یكی از بهترین تیم‌های ایران خواهیم بود. اگر به برنامه‌ای كه مد نظر دارم و یا به جایگاهی كه می‌خواهم دست یابیم، می‌توانیم بزرگ‌ترین مدعی قهرمانی در رقابت‌های فصل جاری باشیم. برای رسیدن به این هدف باید همه در یك محیط سالم كار كنیم.

دنیزلی همچنین با اشاره به مصاحبه‌هایی كه در طول روزهای پیش از مسابقات جام حذفی به نقل از وی نوشته می‌شد خاطر نشان كرد: وقت زیادی ندارم كه مطبوعات را مطالعه كنم اما، یك سری صحبت‌هایی به نقل از من در مطبوعات منتشر شد كه هیچ گاه چنین مطالبی را عنوان نكردم. عادت ندارم كه در مورد یك بازیكن و مشخصات وی با مطبوعات صحبت كنم، اگر هم چنین موضوعی پیش آید. اگر هم در مواردی با مطبوعات در مورد بازیكن خاصی صحبت كنم هیچ گاه از او انتقاد نمی‌كنم چرا كه معتقدم نقد عملكرد فنی بازیكنان و جریمه‌ی نقدی باید در درون تیم و باشگاه بماند. به مطبوعات كشیده نشود. تنها در مواردی كه بخواهم بازیكنی را اخراج كنم آن را با رسانه‌ها در میان می‌گذارم.

وی افزود: هیات مدیره و مدیرعامل برای خارج شدن باشگاه از مشكلات كنونی تلاش زیادی می‌كنند من و تیم پرسپولیس سعی خواهیم كرد كه با همكاری یكدیگر و در قالب یك مجموعه از مشكلات كنونی سربلند بیرون آییم. كارهای زیادی داریم و بازی‌های دشوار. باید كاری كرد كه هواداران در بازی‌های آینده شادمان استادیوم را ترك كنند.

دنیزلی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از او پرسید چرا شما هنگام آمدن به پرسپولیس قول قهرمانی داده بودید در حالی كه كاپلو با رئال مادرید نمی‌تواند چنین قولی را به هوادارانش بدهد؟ اظهار كرد: نه من و نه كاپلو نمی‌توانیم قول قهرمانی بدهیم. بعد از این كه تیم پرسپولیس را دیدم تنها گفتم كه پرسپولیس بزرگ‌ترین مدعی قهرمانی است و بعد هم تاكید كردم كه اگر انتظاراتم برآورده شود، می‌توانیم بزرگ‌ترین مدعی باشیم. گفته بودم كه با پرسپولیس می‌توانم قهرمانی را تجربه كنم اما، هیچ گاه قول قهرمانی نداده بودم.

دنیزلی خاطر نشان كرد: نیامدم كه پرسپولیس را نهم لیگ ایران كنم. من از مربیانی هستم كه به تیم و خودش اعتماد دارد. می‌خواهم با پرسپولیس روزهای خوبی داشته باشم.

خبرنگاری از دنیزلی پرسید، در نقل قول‌هایتان گفته بودید كه تیم كنونی پرسپولیس تیم دوم این باشگاه است كه به من داده‌اند، آیا هنوز هم به این نظریه اعتقاد دارید؟ دنیزلی در پاسخ گفت: اگر مربی تیم دوم پرسپولیس بودم قطعا در تیم دوم این باشگاه مربیگری می‌كردم. اصلا چنین چیزی نگفته‌ام و چنین حرفی را قبول ندارم.

دنیزلی خاطر نشان كرد: این یك واقعیت است كه بازیكنانی كه از تیم پرسپولیس جدا شده‌اند تعدادشان بیشتر از بازیكنانی است كه به این تیم آمده‌اند، این موضوعی است كه تمام ایرانیان می‌دانند و نیازی نیست كه من به آن اشاره مجددكنم.

دنیزلی هم‌چنین در مورد حضور دو مترجم به صورت همزمان در برنامه‌های كاری‌اش گفت: هر دو مترجم از دوستان من هستند و با هر دو راحت كار می‌كنم. یكی از این دو مترجم شاگرد من بوده و مترجم دوم نیز به دلیل راحت بودن با او ترجیح می‌دهم كه در مصاحبه‌ها وكنفرانس‌های مطبوعاتی با او باشم.

خبرنگاری از دنیزلی پرسید، چرا علی‌رغم ضعف‌های متعدد پرسپولیس باز هم برای رفع آنان اقدامی نمی‌شود و یا پرسپولیس با داشتن موقعیت‌های فراوان نمی‌تواند گلی به ثمر برساند؟ كه دنیزلی پاسخ داد: این سوال جواب ندارد، هیچ مربی نمی‌تواند به این سوال جواب دهد، استفاده از موقعیت‌ها و تبدیل كردن موقعیت‌ها به گل بستگی به حس بازیكنان دارد. این كه بازیكن بتواند در لحظه‌ی حساس جلوی دروازه‌ی حریف چگونه به توپ ضربه بزند نه با تجربه‌ی من و نه با هیچ گفتنی اصلاح نخواهد شد. وظیفه‌ی من تا پیش از ورود بازیكن به زمین بازی است. در جریان بازی تنها بازیكن است كه می‌تواند از هر موقعیتی استفاده كند یا بهترین موقعیت‌ها را با عدم اتكا به تجربیات از بین ببرد.

دنیزلی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا كه آیا از بازیكنان خارجی تیم علیرغم تاكید گذشته مبنی بر احتمال كنارگذاشتن آنها هنوز هم راضی هستید؟ گفت: زمانی كه در دومین تمرین پرسپولیس از من در مورد بازیكنان خارجی پرسپولیس سوال شد به دلیل عدم اطلاع كافی از نحوه‌ی عملكرد آنها با خنده گفتم كه احتمال دارد آنها را كنار بگذاریم، این چیزی نبود كه من به آن رسیده بودم اما، در حال حاضر و با شناخت كافی نسبت به این بازیكنان از عملكردشان راضی هستم.

خبرنگار دیگری از دنیزلی پرسید، گفته می‌شود شما مرد روزهای بزرگ نیستید و عموما تیم‌های شما علی‌رغم بازی‌های خوب هیچ‌گاه نتوانسته‌اند، مقامی به دست آورند، پاسخ داد: آخرین باری كه با تیم من قهرمان شد، سال گذشته با پاس تهران بود، معتقدم با پاس قهرمان شدیم، هر چند شاید در نوشته‌ها استقلال قهرمان لیگ ایران بود اما، ایمان دارم كه پاس قهرمان واقعی لیگ سال گذشته بود.

خبرنگار دیگری پرسید، چرا خیلی از بازیكنان از جمله معدنچی در زمان آری‌هان و شما عملكردهای متفاوتی دارند؟ كه سرمربی پرسپولیس گفت: اینگونه نیست. همه سعی می‌كنند در شرایطی تفكرات خود را غالب كنند اما، اگر فوتبال بدانید قطعا چنین اعتقادی نخواهید داشت. در دوران مربیان گذشته‌ی پرسپولیس بازیكنان با هم هماهنگی بیشتری داشتند كه قطعا در هفته‌های گذشته نیز این هماهنگی حاصل خواهد شد.

وی در مورد معدنچی نیز تصریح كرد: معدنچی ذاتا بازیكن حرفه‌ای و با تجربه‌ای است، او تنها بازیكنی است كه با اختیار كامل در زمین بازی می‌كند. به او اعتقاد دارم و مطمئنم كه شرایط خوبی در آینده خواهد داشت. اگر هم می‌بینید معدنچی در دو بازی آخر خوب كار نكرده است، شاید بیشتر به دلیل این موضوع است كه وی قصد دارد بیشتر از توانایی‌های خود عمل كند. طی هفته‌های آینده مجددا عملكرد گذشته را از معدنچی خواهید دید.

دنیزلی در جریان كنفرانس مطبوعاتی‌اش اعلام كرد كه پس از حذف پرسپولیس از جام حذفی، برای دومین بار در طول عمرش قرص سردرد خورده است و از موضوع حذف پرسپولیس بسیار ناراحت است كه در این میان خبرنگاری پرسید، اولین باری كه قرص خورده‌ای كی بوده است؟ دنیزلی با خنده گفت: دیدار تیم ملی تركیه با آلمان كه تیم تركیه در آن بازی به تساوی دست یافت. از شدت ناراحتی قرص سر درد خوردم.

خبرنگار ایسنا مجددا پرسید، فكر می‌كنید آیا سومین باری هم كه قرص سردرد خواهید خورد با تیم پرسپولیس است؟ دنیزلی پس از مكث كوتاهی گفت: شاید اگر بازی بزرگی با پرسپولیس داشتیم و شرایط به نفع ما نباشد، برای سومین بار هم قرص سر درد بخورم!

دنیزلی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری كه قصد داشت با آمار و ارقام ثابت كند عدم حضور دایم او در تمرینات به دلیل سفرهایش به تركیه، به ضرر این تیم تمام می‌شود، با عصبانیت پاسخ داد: شما سوال می‌پرسید یا حساب می‌كشید؟

با اصرار خبرنگار و تاكید او بر این كه سفرهای موقتی دنیزلی به تركیه در نهایت به ضرر پرسپولیس است، دنیزلی گفت: این كه روزهایی كه تیم تمرین ندارد و من به كجا می‌روم به كسی ربطی ندارد. اصلا نمی‌خواهم بیشتر از این در مورد این موضوع بحث كنم. خیلی از مربیان ایرانی هستند كه پنج الی شش روز در تمرینات حاضر نمی‌شوند، ولی من زمانی كه تیم تمرین ندارد به تركیه می‌روم؛ چرا كه به دلیل قراردادی كه با یك گروه رسانه‌ای تركیه‌ای داشته‌ام، مجبورم تا بخشی از قرارداد آنها را همراهی كنم و این موضوع نیز هیچ لطمه‌ای به تمرینات پرسپولیس نمی‌زند.

دنیزلی تاكید كرد: كاری نمی‌كنم كه به تیم، باشگاه و خودم لطمه‌ای وارد شود. اگر شما روش بهتری از روش تمرینی كنونی پرسپولیس سراغ دارید، بگویید بسیار خوشحال خواهم شد.

خبرنگاری در مورد این كه چرا دنیزلی از حمید استیلی كمتر استفاده می‌كند و یا این كه حضور عملی استیلی در تمرینات پرسپولیس كمتر شده است پرسید كه دنیزلی از این سوال نیز برآشفته شد و پاسخ داد: مگر شما با ما زندگی می‌كنید. استیلی كمك من است و قرار نیست كه برنامه‌های كاری را از ایشان بگیرم. اطلاعات لازم را در درون زمین از استیلی نمی‌گیرم، ما برای رد و بدل كردن اطلاعات زمان و مكان مشخصی داریم.

وی تصریح كرد: اگر استیلی در كنار من است به خاطر اعتماد و اعتقادی است كه به او دارم، هر موقع كه لازم باشد از او استفاده می‌كنم.

همان خبرنگار دوباره پرسید منظورم تقسیم وظایف است. آیا با استیلی تقسیم وظایف كرده‌اید؟ دنیزلی پاسخ داد: تقسیم وظیفه‌ای وجود ندارد، وظیفه را من می‌دانم و تقسیم وظیفه نیز با من است.

خبرنگار دیگری در مورد ناكارآمد بودن خط حمله‌ی پرسپولیس و عدم استفاده‌ی بازیكنان تخصصی در این پست پرسید دنیزلی گفت: می‌تواند نظریه‌ی درستی باشد. قبول دارم كه شاید نیكبخت و معدنچی بازیكنان خط حمله نباشند. اگر شما بازیكن بهتری سراغ دارید معرفی كنید!

دنیزلی هم‌چنین در مورد تعویض‌های دیدار فینال جام حذفی كه به اعتقاد خبرنگاران باعث حذف این تیم شد نیزگفت: تعویض نوری و اسدی به دلیل مصدومیت اجباری بود و چاره‌ای جز تعویض آنها نداشتم. حضور خرسندی نیز در بازی از روی اجبار صورت گرفت چون كه بازیكن دیگری برای فرستادن به زمین نداشتم. تعویض «صلاح حسن» نیز به دلیل عدم آماده بودن فیزیك بدنی او انجام شد.حضور نود دقیقه‌ای فرشید كریمی در دروازه نیز به دلیل اعتمادی بود كه به او داشتم. اگر كریمی در دروازه‌ی پرسپولیس ایستاده است به دلیل آن است كه به او اعتقاد دارم. اگر محمدی هم به اصفهان می‌آمد در ضربات پنالتی این كریمی بود كه باید در دروازه می‌ایستاد.

دنیزلی تاكید كرد: در طول زندگی‌ام فینال‌های زیادی به پنالتی كشیده شده است. اگر قبل از بازی برابر سپاهان تمرین پنالتی نكرده بودیم به دلیل آن است كه در ذهن ما برای این بازی فقط بردن وجود داشت. پنالتی طرف منفی كار است، پنالتی از جزییات تمرین است. من همیشه كار اصلی را انجام می‌دهم.

خبرنگاری از دنیزلی پرسید آیا برای ادامه‌ی حضور در پرسپولیس انگیزه و اراده‌ی لازم را دارید؟ سرمربی این تیم پاسخ داد: زمانی كه به پاس آمدم پاس شانس قهرمانی در لیگ را نداشت و در تمام بازی‌ها و تمریناتی كه با این تیم انجام می‌دادیم تنها به قهرمانی در لیگ قهرمانان می‌اندیشیدیم. اصلا هدف‌مان انجام بازی‌های خوب در لیگ قهرمانان بود. اما، در پرسپولیس شرایط متفاوت است و ما هدف اولیه‌ی خود را برای موفقیت در لیگ گذاشته‌ایم فینال جام حذفی را از دست دادیم اما، هنوز فینال لیگ برتر و جام حذفی سال آینده را داریم.

وی در پایان هم‌چنین در مورد سرنوشت نهایی مهرداد اولادی‌گفت: هنوز كارت ITC اولادی آماده نشده است و اگر از او در بازی برای پرسپولیس استفاده نكردیم به دلیل این موضوع بود. اولادی تاكنون هیچ تمرینی با پرسپولیس نداشته است و دو ماه است كه تمرین نكرده است اگر روزی هم به تمرینات بازگردد، علیرغم این كه برای او احترام خاصی قائلم و به او علاقه‌مندم، معتقدم كه باید بتواند خود را با شرایط تیم وفق دهد و به آمادگی كامل برسد.