تبیان، دستیار زندگی
شرکت اپل اعلام کرد کیف های سنگین و پراز کتاب درسی به تاریخ خواهند پیوست. این شرکت بزرگ آمریکایی فعال در زمینه رایانه از برنامه جدیدی پرده برداشت که براساس آن دانش آموزان می توانند تبلت های این شرکت یعنی آی پد را جایگزین کیف و کتاب های درسی خود کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپل به دنبال حذف کتاب‌های مدرسه


شرکت اپل اعلام کرد کیف های سنگین و پراز کتاب درسی به تاریخ خواهند پیوست. این شرکت بزرگ آمریکایی فعال در زمینه رایانه از برنامه جدیدی پرده برداشت که براساس آن دانش آموزان می توانند تبلت های این شرکت یعنی "آی پد" را جایگزین کیف و کتاب های درسی خود کنند.

براسس این برنامه، دانش آموزان برای رفتن به مدرسه تنها نیاز دارند آی پد خود را به همراه داشته باشند و دیگر نیازی به حمل کیف پر از کتاب درستی ندارند. در این برنامه، شرکت اپل کتاب های درسی را به صورت برنامه های کامپیوتری قابل تغییر، انعطاف پذیر و دارای قابلیت تعامل دو طرفه در دستگاه های "آی پد" قرار داده تا مورد استفاده دانش آموزان و معلمان قرار بگیرد.

اپل به دنبال حذف کتاب‌های مدرسه

اپل اضافه کرد که در همین راستا، توافقنامه هایی را با دو شرکت بزرگ ناشر کتاب های درسی در آمریکا امضا کرده است. این دو شرکت "پرسونماکجرو هیل " و "هوتون میفلین هارکورت" هستند که 90 درصد از بازار کتاب های درسی آمریکا را در اختیار خود دارند.

اپل ادامه داد: تهیه کتاب های درسی در سیستم جدید این شرکت، برای هر فرد تنها 14 دلار و 99 سنت یا کمتر از این مبلغ، هزینه خواهد داشت.

اپل توضیح داد: دو برنامه جدید این شرکت به نام های "آی بوکس تو " و "آی بوکس اوثر" ، دنیای کتاب های درسی را تغییر خواهند داد .

در این برنامه، شرکت اپل کتاب های درسی را به صورت برنامه های کامپیوتری قابل تغییر، انعطاف پذیر و دارای قابلیت تعامل دو طرفه در دستگاه های "آی پد" قرار داده تا مورد استفاده دانش آموزان و معلمان قرار بگیرد

"فیلیپ چیلر" معاون ارشد رئیس اپل در امور بازاریابی جهانی نیز گفت: آموزش، حضور جدی در فعالیت های اپل دارد و دستگاه آی پد می تواند در میان محصولات اپل ، بیشترین کاربرد را در این زمینه داشته باشد.

چیلر ادامه داد: هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون دستگاه آی پد در مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. برنامه های جدید آموزشی اپل باعث می شود آی پد با سرعت بیشتری در بخش های آموزش در آمریکا و دیگر کشورها، گسترش یابد.

اپل به دنبال حذف کتاب‌های مدرسه

کتاب های درسی در آی پد از ویژگی های تعاملی دو طرفه برخوردار خواهند بود که از جمله می توان به عکس، فیلم و طرح سئوال به صورت تعاملی اشاره کرد. در کنار این برنامه های کامپیوتری کتاب های درسی، تعداد زیادی فایل های ویدئویی آموزش درس ها نیز وجود دارد. این فایل های ویددویی توسط دانشجویان دانشگاه های همکار با اپل تهیه شده است. تعداد این دانشگاه ها به یک هزار دانشگاه و تعداد این فایل های ویدئویی آموزش درس ها نیز به 700 میلیون فایل رسیده است.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: عصرایران