تبیان، دستیار زندگی
جواد نکونام در گفتگو با آسوشیتدپرس از عزم بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی برزیل سخن گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکونام: می خواهیم برای اولین بار صعود کنیم


جواد نکونام در گفتگو با آسوشیتدپرس از عزم بالای ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی برزیل سخن گفت.


جواد نکونام

اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که جواد نکونام و همتیمی‌هایش روی آن برای موفقیت در جام جهانی با همه محدودیت‌هایش در راه آمادگی برای آن حساب می‌کنند، آن هم حمایت 80 میلیون ایرانی است.

هم‌گروهی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌و هرزگوین خود به تنهایی یک چالش بزرگ برای ایران محسوب می‌شود. حال اگر بودجه لازم برای تیم ملی ایران فراهم نشود این چالش بزرگتر می‌شود.

ایران پس از صعود به جام جهانی 2014 و مشخص شدن حریفانش در این رقابت‌ها تنها یک دیدار دوستانه برگزار کرد و ان هم برابر گینه بود که با شکست 2 بر یک ایران به پایان رسید که البته تعجبی هم ندارد که ایران در ان دیدار شکست خورد زیرا شاگردان کی‌روش آمادگی لازم برای حضور در این بازی دوستانه را نداشتند.

جواد نکونام: حضور کی روش برای فوتبال ایران بسیار مفید بوده است و باعث شده اعتماد به نفس بازیکنان تیم بالا برود

با این وجود جواد نکونام معتقد است کارلوس کی‌روش می تواند با هوش و توانمندی خود و تجربه بین‌المللی بازیکنان در برزیل شگفتی بیافریند و نتایج خوبی با ایران کسب کند.

جواد نکونام در گفتگو با آسوشیتدپرس درباره حضور کی‌روش و نقش او در تیم ملی ایران گفت: حضور کی روش برای فوتبال ایران بسیار مفید بوده است و باعث شده اعتماد به نفس بازیکنان تیم بالا برود. ما در بازی های انتخابی در گروه سختی قرار داشتیم. اکنون پس از صعود به جام جهانی تمام تمرکز خود را معطوف به نتیجه گرفتن در برزیل کرده‌ایم. می‌خواهیم برای اولین بار در جام جهانی از گروه خود صعود کنیم. می دانیم که این کار سختی است اما می خواهیم تمام مردم ایران را خوشحال کنیم و در جام جهانی برزیل افتخارآفرینی کنیم.

ایران بازی هایش را در انتخابی جام جهانی با برتری برابر ازبکستان اغاز کرد و سپس چند نتیجه ضعیف باعث شد شانس صعود ایران به بازی‌های جام جهانی کمرنگ شود اما در ادمه 3 برد ارزشمند پی‌درپی باعث شد تا شاگردان کارلوس کی‌روش به عنوان تیم نخست به مرحله نهایی جام جهانی در برزیل صعود کنند. اتفاقی که برای چهارمین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ می دهد. مشکل بزرگ ایران در انتخابی جام جهانی گل زدن بود. ایران تا قبل از 3 بازی نهایی خود در این گروه تنها 2 گل زده در کارنامه خود داشت اما برد 4 بر صفر برابر لبنان و سپس 2 پیروزی برابر قطر و کره‌جنوبی باعث شد کمی این نقیصه برطرف شود.

آندرانیک تیموریان: ایران کشوری است که با فوتبال زندگی می کند. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. در جام جهانی برزیل تمام مردم ایران از ما حمایت خواهند کرد تا نتایج خوبی کسب کنیم

کارلوس کی روش در سال 2011 پس از ناکامی ایران در رسیده به جام جهانی 2010 و جام ملت های آسیا به عنوان سرمربی این تیم معرفی شد و از ان زمان تلاش زیادی برای آوردن بازیکنان اروپایی به تیم ملی ایران انجام داد. اشکان دژاگه، دانیل داوری، رضا قوچان‌نژاد و مهرداد بیت آشور از جمله بازیکنانی بودند که کارلوس کی‌روش انها را برای حضور در تیم ملی ایران متقاعد کرد. ایران با حضور این بازیکنان و تجربه بازیکنان داخلی دیگر مانند جواد نکونام و آندرانیک تیموریان موفق شد به عنوان تیم نخست به جتم جهانی راه یابد و اکنون نیز در رده بندی فیفا در صدر تیم‌های آسیایی قرار دارد.

آندرانیک تیموریان نیز درباره شرایط فوتبالی ایران می گوید: ایران کشوری است که با فوتبال زندگی می کند. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند. در جام جهانی برزیل تمام مردم ایران از ما حمایت خواهند کرد تا نتایج خوبی کسب کنیم. ما برای موفیت در جام جهانی هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: آسوشیتدپرس