تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و کاندیدای نهایی ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان، دقایقی پیش با حضور در ساختمان وزارت کشور،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاندیدای نهایی ائتلاف پنج گانه ثبت نام کرد


حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و کاندیدای نهایی ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان، دقایقی پیش با حضور در ساختمان وزارت کشور ثبت نام کرد. 
ابوترابی

به گزارش تبیان به نقل از مشرق؛ نامزد ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در حاشیه ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری در جمع خبرنگاران تأکید کرد: دبیر ائتلاف 5گانه نظر ائتلاف را به صورت شفاف اعلام کرد و اعضا هم نظرشان را اعلام کردند.

فارس نوشت:نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد اختلافی درباره گزینه نهایی ائتلاف پنجگانه وجود ندارد و با انتخاب من دلیلی برای ثبت‌نام سایر کاندیداهای ائتلاف پنجگانه نیست.

حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که گزینه نهایی ائتلاف پنجگانه چیست، اظهار داشت: دبیر ائتلاف این موضوع را اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: گزینه اعلام شده قطعی است و اعضا هم درباره آن به توافق رسیده‌اند؛ وقتی گزینه نهایی اعلام شده دلیلی برای ثبت‌نام دیگران نیست.

ابوترابی‌فرد در پایان تاکید کرد: اختلافی در بین اعضا وجود ندارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در نشست خبری

وی در ابتدا به سوابقش اشاره کرد و گفت: افتخار دارم که در طول چهار دوره در مجلس حضور داشته‌ام؛ نزدیک به ربع قرن حضور در مجامع علمی و دانشگاهی و شکل‌گیری در نهاد ارزشمند حوزه علمیه، نهاد برآمده از قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام و تجربه چهار دوره حضور در نهاد قانونگذاری و سه دوره افتخار نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی، داشته ام.

عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان با اشاره به فعالیت کارشناسان هوشمند و صاحب‌نظران برجسته علمی و سیاسی کشور و همکارانش در مجلس، و صرف ده‌‌ها ساعت وقت برنامه پنجم توسعه کشور که نقشه راه است را تدوین کرده اند، گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، تلاش جدی را برای پیاده‌سازی آن خواهم داشت.

وی ادامه داد:با اعتقاد به ضرورت مدیریت مبتنی بر اسناد بالادستی نظام، نگاه به چشم انداز بیست ساله و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون بودجه سالانه کشور باید مسیر حرکت را برای رسیدن به پیشرفت و عدالت در عالیترین سطح ممکن آن در دهه چهارم انقلاب فراهم کرد.

نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ده‌ها نفر از چهره های دانشگاهی، سیاست‌های اجرایی برنامه پنجم توسعه را برای تحقق اهداف چشم‌انداز و اسناد بالادستی نظام فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: می‌توان با الهام از سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی و استفاده از ظرفیت مدیریتی ارزشمند کشور در عرصه های علمی و ... و با کنار گذاشتن نگاه‌های تنگ حزبی و جناحی و گروهی و با نگاهی مبتنی بر اخلاقیت و باور به اصول کلیدی نظام راه را برای حضور سلایق مختلف  معتقد به مبانی نظام فراهم کرد.

به گفته وی دانشگاهیان و حوزویان و نخبگان باید احساس کنند در مدیریت کشور نقش موثر و تعیین کننده دارند؛ باید قوای سه‌گانه در عالیترین سطح از تفاهم و همدلی در زیر چتر رهبری نظام باشند

بخش سیاست تبیان