تبیان، دستیار زندگی
شهردار تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهردار آمد


شهردار تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد.

قالیباف

به گزارش تبیان به نقل از فارس؛  محمدباقر قالیباف شهردار تهران، صبح امروز با حضور در مزار شهیدان گمنام در باغ‌موزه دفاع مقدس، با همرزمان خود تجدید بیعت کرد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

پرویز اسماعیلی، محمد نبی رودکی . حسین مظفر، قالیباف را در این ثبت نام همراهی می کردند.

قالیباف پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران قرار گرفت و متن میثاق‌نامه خود با مردم را قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا

سرورانم، مردمم، عزیزانم!  اینک که پس از سال‌ها گذران فراز و نشیب انقلاب‌مان در پیشگاه شما ایستاده‌ام، آمده‌ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار مانده‌ام. پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در 19 سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که «مدیون این مردمم».

من تمام جوانی‌ام را همراه هزاران هزار جوان شریف دیگر، بر سر همین پیمان ماندم. زندگی من فقط به زندگی فرزند ساده‌ای از این خاک شریف نیست؛ زندگی‌ام زندگی تمام مردم ایران اسلامی است. روایت فتح مردمانی که چون انقلاب کردند و چون پای در دفاع گذاشتند در چشمان‌شان برق امید بود و پس از جنگ تا امروز هم همین امید زنده هست.

قالیباف

آمده‌ام تا عشق و ایثار را زنده کنم، ایستاده‌ام که دوباره به ایران، وطنم و به انقلاب، انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همچون آن روزهای بهشتی افتخار کنم. و من امروز تنها به این افتخار نمی‌کنم که کشوری مستقل هستیم، تنها به این افتخار نمی‌کنم که جوانان‌مان قله‌های بلند دانش را فتح کرده‌اند و حتی تنها به این افتخار نمی‌کنم که یک وجب از خاک‌مان را به دشمن ندادیم و نخواهیم داد. بلکه به این می‌بالم که فرزند مردمی هستم که سخت، امید و ایمان به خدا دارند. و اگر با هم یکی باشیم و صادقانه تلاش کنیم خدا این امید را ناامید نمی کند.  امید به آینده ای بهتر، به پیشرفت، به عدالت و به استقلال و آزادی.

این بار آمده‌ام پیمان بزرگتری با مردمم، با امامم، با رهبر عزیزم و با دوستان شهیدم ببندم. با جانم عهد ببندم و به ایرانی افتخار کنم که هیچ کودکی دیگر گرسنه سر به بالین نگذارد. به ایرانی افتخار کنم که جوانانش سرگردان یک شغل با عزت نباشند. به ایرانی افتخار کنم که هیچ پدری خجلت‌زده خانواده‌اش نباشد. به ایرانی افتخار کنم که در آن حرف ‌زدن تمام شده باشد و همه با هم کار کنند. به ایرانی افتخار کنم که برادری علیه برادر دیگرش کینه و نفرت نپراکند. افتخار کنم به آرمان‌هایمان از یک سرزمین عادلانه که رعایت حقوق ملت و قانون اساسی سبب می‌شود کسی با خود نیندیشد بدون رابطه بازی، راه‌های پیشرفت او به سوی آینده بسته شده است.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه بنده بیش از 30 سال در این کشور توفیق خدمتگزاری دارم و کارنامه من شاهد انجام تعهداتم به مردم است، گفت: امیدوارم در آینده هم به کمک مردم و به فضل الهی و با تلاش و مجاهدت همکارانم شاهد باشیم این اتفاق همچنان ادامه یابد

افتخار کنم به آرمان‌های بلندمان از وطنی که به جای سیاست‌بازان و سیاست پیشگان، سیاست‌اندیشان ، نخبگان و اندیشمندانش قدر ببینند و برصدر نشینند و افتخار کنم به امتی که روح اسلام، روح قرآن و روح نظام ولایی پایدارترین مرجع و ماوایش باشد. افتخار کنم به آرزوهایمان از امید به یک ایران بی‌کینه ، ایران بی‌ظلم، ایران بی‌تفرقه، ایران آباد و در یک کلام ایران اسلامی اسلامی.

افتخار کنم به یک امید واقعی که اول بار در چشمان نازنین دوستان شهیدم دیدم و اینک در چشمان تک‌تک مردمی می بینم که منتظر آینده‌اید. باید بیشتر و بهتر کار کنیم تا این امید ، ناامید نشود. آمده ام به پوست و گوشت و خونم ایمان ببندم که پای این امید به بهتر شدن بایستم. بایستم که دوباره مردمم ببینند که ایران اسلامی، نه ایران چپ است و نه ایران راست. نه ایران ترک است و نه ایران فارس، نه ایران کرد است و نه ایران لر، نه ایران عرب است و نه ایران بلوچ، بلکه ایران اسلامی، فقط یک ایران است. ایران همه ما ، ایران بچه های ما، ایران بی کینه، ایران مستقل و آزاد، ایران اسلامی، ایران قرآن، ایران سربلند و ایران ایران.

قالیباف

با اقتدا به مولایم امیرالمومنان علی (ع) عرضه می‌دارم که: «خدایا ، تو می‌دانی که آنچه انجام می دهم نه برای کسب قدرت است و نه برای رسیدن به دنیای بی‌ارزش. من آمده‌ام تا پرچم ارزش‌های دینی برافراشته شود، سرزمین تو آباد گردد، امنیت بندگان ستم دیده‌ات فراهم آید و دستورها و احکام تو اجرا شود.» مرا برای عمل به این پیمان یار و یاور باش.

مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم.

والسلام/ فرزند شما

محمد باقر قالیباف

امروز نظام اسلامی فرصت‌های بسیار کلیدی دارد که در روابط بین‌الملل و دیپلماسی و بخصوص هسته‌ای سرعت بهتری را در حل موضوعات داشته باشد

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه بنده بیش از 30 سال در این کشور توفیق خدمتگزاری دارم و کارنامه من شاهد انجام تعهداتم به مردم است، گفت: امیدوارم در آینده هم به کمک مردم و به فضل الهی و با تلاش و مجاهدت همکارانم شاهد باشیم این اتفاق همچنان ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در طول بیش از 6 سال گذشته برنامه‌ای را به طور مرتب با 250 تن از کارشناسان کشور در 24 سرفصل تنظیم کرده‌ام که در یک کنفرانس خبری حتما آن را توضیح خواهم داد، دیدگاه‌های خود را این چنین تشریح کرد: حوزه دیپلماسی را نباید با سیاست خارجی اشتباه گرفت؛ سیاست‌های کلان را رهبری تنظیم می‌کنند ولی تمام نقش را در اجرای آن سیاست‌ها و سیاست‌های کلان رئیس‌جمهور دارد.

قالیباف با تاکید بر اینکه درباره موضوع هسته‌ای دنبال عزت کشور هستیم، افزود: امروز نظام اسلامی فرصت‌های بسیار کلیدی دارد که در روابط بین‌الملل و دیپلماسی و بخصوص هسته‌ای سرعت بهتری را در حل موضوعات داشته باشد.

قالیباف در حماسه سیاسی

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه قانون اساسی میثاق همه ملت ایران است و طبیعتا مسئولان بیش از هر کسی باید به این میثاق وفادار باشند و آن را اجرا کنند، گفت: قانون اساسی، شورای نگهبان را مرجع تشخیص احراز صلاحیت‌ها می‌داندو من تابع شورای نگهبان در قضیه صلاحیت‌ها هستم.

وی با اشاره به اینکه انشاءالله جزو آنهایی نیستم که اگر توفیق خدمت پیدا کنم، بعدش بگویم قانون نقص دارد و کمبود دارد، به وضعیت امروز کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در کشور شاهدید که نه تنها حرمت زندانیان و محرومین هتک می‌شود، بلکه هیچ حرمتی برای شهروندان و مسئولان وجود ندارد و هر کسی هر‌گونه که می‌خواهد، عمل می‌کند.

قالیباف ادامه داد: در حوزه شخصی مصمم هستم که میثاق ملی خود در قانون اساسی را از همان روز اول اجرا کنم؛ نه اینکه بیندازم آخر و بعد بگویم قانون اساسی ظرفیت نداشت عمل کنم. حتماً در مبارزه با فساد با همکاری با قوه قضائیه، با کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند، برخورد می‌کنم.

عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: مطمئنم قبل از پایان این دوره شورای شهر، از پروژه بزگراره صدر بهره‌برداری می‌شود. من مرد پروژه‌های نیمه‌تمام نیستم.

قالیباف گفت: در شورای شهر جریان انحرافی نداریم.

در پایان این کنفرانس، شهردار تهران خطاب به خبرنگاران گفت:در کنفرانس خبری مفصل درخدمتتان هستیم.

شهردار تهران در گفت‌و‌گو با صداو سیما نیز تاکید کرد: شورای نگهبان را فصل‌الخطاب می‌دانم و تابع نظر شورای نگهبان هستم.

بخش سیاست تبیان