تبیان، دستیار زندگی
علیرضا زاکانی کاندیدای جبهه حماسه سازان با حضور در وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زاکانی:رنگ انتخاب نمی‌کنم


علیرضا زاکانی کاندیدای جبهه حماسه سازان با حضور در وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


زاکانی

به گزارش تبیان به نقل از جهان، دکتر علیرضا زاکانی کاندیدای جبهه حماسه سازان بعد از حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب و همچنین زیارت مزار شهیدان و قبور همرزمان شهیدش، با حضور در وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی به همراه پرویز سروری، الیاس نادران، مجتبی رحماندوست، روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف، زهره الهیان، مجتبی شاکری، منوچهر محمدی و جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان وارد ستاد انتخابات کشور شد.

زاکانی با شعار "پیشرفت اسلامی" کاندیدای این دوره از انتخابات شده است.

علیرضا زاکانی در اسفند سال 1344 در تهران و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. وی در سال 1368 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند است. او در همان سال نیز در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته و در تابستان سال 1376 مدرک دکترای عمومی‌ خود را اخذ کرد و بعد از آن با شرکت در آزمون تخصصی، به‌عنوان دانشجوی دوره تخصصی پذیرفته شد.

در سال 1380 دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را آغاز و در اسفند 1382 آن را به پایان رساند.

کاندیدای جبهه حماسه سازان در سوابق خود 62 ماه حضور در دفاع مقدس را دارد. وی همچنین جانباز و منتخب "جانبازان عاشورایی" در انتخابات یازدهم می باشد.

او در دانشگاه عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی و 7 سال مسئول بسیج دانشجوئی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بود. او در اواخر سال 1377 مسئولیت بسیج دانشجوئی دانشگاه‌های استان تهران و از سال 1379 تا 1382 مسئولیت سازمان بسیج دانشجوئی کشور را بر عهده گرفت.

در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس راه یافت. حضور در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس و شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در کنار مسئولیت دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و عضویت در کمیسیون ماده ده احزاب به‌ همراه فعالیتهای قانونگذاری و نظارتی از دیگر مسئولیت‌های وی است.

زاکانی در انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی نیز به مجلس راه یافت و نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شد. او در  مجلس نهم نیز عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس، مسئول کمیته احزاب و گروه های سیاسی، عضو کمیسیون ماده ده احزاب کشور و رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شد.

من عنصری انقلابی هستم و به آن افتخار می‌کنم و به دلیل تکلیفی که حس کردم، کاندیدا شدم و هر جا اعم از انقلاب و جبهه و مجلس و دانشگاه و ... که قدم گذاشتم، بر اساس وظیفه و تکلیفی بود که حس کردم

وی همچنین در پیگیری تاسیس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نقش داشت و در حال حاضر بیش از 3 سال است که دبیرکل آن است. زاکانی علاوه بر این مسئولیت‌ها صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه اصولگرای پنجره است. وی سابقه طولانی در مبارزه با فساد دارد که از جمله آن می توان به پرونده های فساد دانشگاه آزاد در دوران جاسبی، دادستان سابق تهران، فروش سئوالات کنکور، ماجرای معاون وزیر اسبق اطلاعات، پرونده کهریزک، واگذاری سایپا و... اشاره کرد.

زاکانی در شامگاه 31 فروردین‌ماه با حضور در جمع بسیجیان و رزمندگان حسینیه شهدای دوکوهه تهران رسماً آمادگی خود را برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و دولت خود را "دولت مردم" عنوان کرد.

علیرضا زاکانی هم اکنون نماینده تهران در مجلس و دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. وی متخصص پزشکی هسته ای و عضو هیات علمی دانشگاه است.

زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به عنوان نامزد نهایی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی انتخاب شده است.

کاندیدای جبهه حماسه سازان که با "گفتمان پیشرفت اسلامی" وارد انتخابات شده است، در پاسخ به این سوال که با توجه به قوت گرفتن حضور جلیلی در انتخابات آیا احتمال ائتلاف شما با وی وجود دارد، اظهار داشت: اگر آقای جلیلی در صحنه حضور یابند، معتقدم ما حتما ائتلاف می‌کنیم ولی در جلسه‌ای که با او داشتم، گفت که آمدنش هنوز مشخص نیست.

زاکانی با بیان اینکه در انتخابات رنگ انتخاب نمی کنم، افزود: اما نماد انتخاباتی بنده پرچم ایران است.

*خواستار بازگشت به حاکمیت تفکر بسیجی، انقلابی و جهادی هستم

علیرضا زاکانی پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود با رسانه‌ها با بیان اینکه من این افتخار را دارم که به عنوان نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کنم، گفت: دلیل حضورم توجه و اهتمام برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف خودش نیاز به تلاش مضاعف، ایثار، فداکاری و جانفشانی بیش از گذشته دارد، افزود: ما معتقدیم با حضور در صحنه باید مجددا راه پرتلاشی را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی آغاز کنیم. اهدافی که جز با تبعیت شایسته از مقام معظم رهبری و خدمت‌گزاری شایسته به مردم محقق نمی‌شود؛ لذا معتقدیم که گفتمان ما گفتمان "پیشرفت اسلامی"است.

زاکانی

قائل به حاکمیت تفکر بسیجی، انقلابی و جهادی در کشوریم

به گفته زاکانی "ما قائل به حاکمیت تفکر بسیجی، انقلابی و جهادی در کشوریم؛ عطر دلنشین این تفکر در دفاع مقدس فضای کشور را فراگرفته بود، لذا خواستار بازگشت به همان حال‌ و هوای برادری و همبستگی و حرکت در مسیر خدمتگزاری شریف به مردم هستیم. اگر این تفکر در کشور حاکم شد، نوع نسبتی که با رهبر انقلاب داریم، متفاوت از شرایطی خواهد بود که برخی سیاسیون مشخص می‌کنند. همچنین نوع نگاهمان به مردم عوض می‌شود و مردم به ولی نعمت‌مان تبدیل می‌شوند و البته در کنار آن تبعیت از رهبری را افتخار می‌دانیم."

وزرای دولت رعیت رییس جمهور نیستند

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم با بیان اینکه قائل به شایسته سالاری و حضور نخبگان در تصدی امور هستیم، گفت: وزرای دولت همکار دولت و نه رعیت رئیس جمهور هستند. دولت آینده به جای وعده باید عمل کند و به جای هجو انگاری به همه ظرفیت‌های کشور توجه کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به محرومین باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدم دولت آینده در صورت توفیق و مورد عنایت قرار گرفتن توجهات الهی و اهل‌بیت و عنایت مردم، دولتی خواهد بود که به شدت معتقد به ارزش‌هاست و تابع رهبری بودن را افتخار خود می‌داند. البته توجه ما علاوه بر همه ارزش‌ها، دقت در جهت اصلاح امور در چارچوب قانون اساسی و فقرزدایی و مبارزه جدی با تبعیض و فساد است.

پاک بودن کافی نیست، دولت آینده باید فسادستیز باشد

وی با بیان اینکه  "پاک بودن کافی نیست، دولت آینده باید فسادستیز باشد، اما با تدبیر"، خاطرنشان کرد: راه مبارزه جدی با نظام سلطه در گام اول ساختن ایران اسلامی و استحکام درون است. در برابر دشمن هم قائل به سیاست پیشرو هستیم و قائل به انفعال و سازش و حرکت‌های رادیکالی تند و بی‌منطق نیستیم.

حل مشکلات اقتصادی فوریت اول امروز کشور است

به گفته زاکانی، حل مشکلات اقتصادی فوریت اول امروز کشور است؛ امروز کشور نیاز به آرامش،همگرایی، وحدت و انسجامی برای ساختن ایران اسلامی دارد.

وی ادامه داد: ما جامعه‌ای مقتدر، نمونه و الگو می‌خواهیم که در آن ارزش‌های ناب اسلامی متجلی باشد و امیدواریم در داخل این توفیقات را داشته باشیم و هم زمینه‌ای فراهم شود که با الگوگیری از این جامعه، زمینه تمدن اسلامی و شکل‌گیری قطب مقابل نظام سلطه تقویت شود.

وی با بیان اینکه اگر توفیق داشته باشم رئیس جمهور شوم، همه امکانات کشور را برای حل مشکلات کشور بسیج می‌کنم و خودم را سرگرم نزاع و تنش‌های داخلی نخواهم کرد، گفت:ما به مردم وعده نمی‌دهیم، زیرا معتقدیم با عمل‌مان باید کام مردم را شیرین کنیم

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سئوالی درخصوص استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌های گران‌سنگی هستند که باید دلشان برای ایران اسلامی بتپد.

وی افزود: در کشور زمینه برای حضور و فعالیت آنان مهیاست؛ معتقدم اکثریت آنان هم علاقمند به ایران هستند و لذا ما تمهیدمان ایجاد زمینه مساعد برای حضور فعال آنها در عرصه‌های داخل کشور است.

وی تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند به شکوفایی بهتر در داخل کشور کمک کند، توجه به توانمندی ایرانیان خارج از کشور است؛ لذا برنامه‌ام این است که مسیر حضورشان در کشور را هموار کنم.

تفکری که در دوران مقدس آن حماسه‌ها را خلق کرد

زاکانی ادامه داد: با توجه به اندوخته‌ای که فراهم کردیم و با توجه به همیاری و همراهی کسانی که صاحب فرهنگ انقلابی و جهادی هستند، راه اثباتی رقابت را بدون اینکه بخواهیم فضا را غبار آلود کرده یا با نفی آنها برای خودمان سرمایه‌ای جمع کنیم، خواهیم داشت. روش من ارائه یک تفکر و اندیشه خدمتگزاری به مردم شریف است و این تفکر، همان تفکری است که در دوران مقدس آن حماسه‌ها را خلق کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم درخصوص مسئولیتش در ستاد انتخاباتی قالیباف در سال 84، اظهار داشت: ما در سال 84 در ستاد شخص نبودیم. آقای قالیباف و احمدی‌نژاد و رضایی و توکلی میثاق نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن بنا بود در 5 خرداد هر کسی در نظرسنجی‌ها جلوتر بود، وارد عرصه رقابت در انتخابات شود. بنده نیز مسئول همه ستادها بودم. لذا من مسئول ستاد ائتلاف و جریانی بودم که پای آن جریان را چهار نفر امضا کرده بودند.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی‌ها آقای قالیباف در کشور اول بود و به همین خاطر بنا شد که ستادها از آنِ ایشان شود.

زاکانی خود را آزاد شده حضرت امام(ره) دانست و گفت: تمسک به امام و شهدا علت حضور ما در کنار شهدای عزیز در بهشت زهرا(س) و آغاز حرکت از این نقطه بود.

کاندیدای جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی درباره رنگ انتخاباتی‌اش نیز با بیان اینکه در همه نمادهای ما از پرچم ایران استفاده می‌شود، گفت: درباره رنگ، به پرچم که نماد عزت ماست، توجه کردیم.

زاکانی

عنصری انقلابی هستم و به آن افتخار می‌کنم

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه احساس تکلیف ما نسبتی با احساس تکلیف احمدی‌نژاد ندارد، تصریح کرد: من عنصری انقلابی هستم و به آن افتخار می‌کنم و به دلیل تکلیفی که حس کردم، کاندیدا شدم و هر جا اعم از انقلاب و جبهه و مجلس و دانشگاه و ... که قدم گذاشتم، بر اساس وظیفه و تکلیفی بود که حس کردم.

وی با بیان اینکه اگر توفیق داشته باشم رئیس جمهور شوم، همه امکانات کشور را برای حل مشکلات کشور بسیج می‌کنم و خودم را سرگرم نزاع و تنش‌های داخلی نخواهم کرد، گفت:ما به مردم وعده نمی‌دهیم، زیرا معتقدیم با عمل‌مان باید کام مردم را شیرین کنیم.

سه گام اقتصادی

زاکانی تصریح کرد: در مسیری که در حوزه اقتصاد توسط اقتصاددانان بزرگی همچون نادران در 3 گام تنظیم شده است، اولین گام مهار تورم، تثبیت آن و واقعی کردن قیمت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های جدی که به شفافیت و زمینه رقابت سالم منجر شود و همچنین مبارزه جدی و منطقی با فساد است.

وی با بیان اینکه معتقدیم که برنامه‌ریزی باید به حل فوری مشکلات جامعه کمک کند، زمان در نظر گرفته شده برای گام اول را 1.5 سال خواند و در تشریح گام دوم گفت: گام دوم فعالیت ما مربوط به تولید است. هرچه مانع بر سر تولید باشد آن را از جلو برخواهیم داشت؛ در همین گام، تولید اشتغال و تولید ثروت و در کنار آن نظارت بر توزیع ثروت و عدالت اهمیت دارد.

دبیرکل رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: در گام سوم، توجه به محرومیت‌زدایی و فقر‌زدایی از یک سو و توجه به توسعه متوازن منطقه‌‌ای از سوی دیگر برایمان کار جدی است که البته کار میان مدت است.

بخش سیاست تبیان