تبیان، دستیار زندگی
فرماندار سیریک گفت: برگزاری برنامه های متنوع در روز ملی خلیج فارس در سراسر ایران اسلامی بویژه در نوار ساحلی آب های نیلگون خلیج فارس نشان از اهمیت وافر ملی و انقلابی برای ملت ایران دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشکیل زنجیره انسانی به مسافت 2 کیلومتر توسط دانش آموزان سیریک استان هرمزگان

تشکیل زنجیره انسانی به مسافت 2 کیلومتر توسط دانش آموزان سیریک استان هرمزگان


فرماندار سیریک گفت: برگزاری برنامه های متنوع در روز ملی خلیج فارس در سراسر ایران اسلامی بویژه در نوار ساحلی آب های نیلگون خلیج فارس نشان از اهمیت وافر ملی و انقلابی برای ملت ایران دارد.


محمد اسفندیاری  در مراسم زنجیره انسانی  روز ملی خلیج فارس در سواحل دریای بندر کوهستک شهرستان سیریک گفت: خلیج فارس ایران در طول تاریخ مدّون خود از اهمیت ویژه ای برای مردم ایران و در سیاست های بین المللی و منطقه ای برخوردار می باشد.

فرماندار سیریک بیان کرد: موقعیت خاص جغرافیایی و ارتباط این آبراه با اقیانوس هند و آب های آزاد  باعث شده تا منطقه از لحاظ تجاری ، نظامی و اکتشافات نفتی و غنای آب خلیج فارس از لحاظ مواد معدنی و غذایی، آن را به نگینی بی همتا تبدیل کرده و چشم طمع بسیاری از کشورهای منطقه و قدرت های فرا منطقه ای را به سوی خود جلب کرده است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد:خلیج پارس نامی به جای مانده از کهن ترین منابع که از سده های پیش از میلاد  با  نام پارس و فارس در کتاب ها و نقشه های قدیمی  در سرزمین های مختلف قاره های جهان نه تنها ایرانیان و جهان اسلام بلکه در تاریخ همه ادیان و مذاهب  ثبت و ضبط شده است.

خلیج پارس نامی به جای مانده از کهن ترین منابع که از سده های پیش از میلاد با نام پارس و فارس در کتاب ها و نقشه های قدیمی در سرزمین های مختلف قاره های جهان نه تنها ایرانیان و جهان اسلام بلکه در تاریخ همه ادیان و مذاهب ثبت و ضبط شده است.

این مسئول ابراز داشت: قدمت نام خلیج فارس با همین نام چندان دیرینه است که عده ای  از تاریخ نویسان و مورخان جهان معتقدند خلیج فارس گهواره تمدن عالم و خاستگاه نوع بشر بوده که ساکنان باستانی این منطقه نخستین انسان هایی بودند که روش دریانوردی را آموخته و کشتی اختراع کردهو عامل پیوند شرق و غرب با یکدیگر بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دریانوردان ایرانی نام خلیج فارس را قریب به پانصد سال پیش از میلاد مسیح و دوران سلطنت داریوش اول می نامند اظهار داشت: کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان باید بدانند که پاک نمودن حقیقت از تاریخ امری ناممکن است و جعل یک عنوان هرگز نمی تواند سلاح مناسبی برای پاک نمودن هویت چندین هزار ساله یک منطقه و افراد وابسته به آن کار اصلا  شرافت مندانه ای و درستی نیست و بدانند که ایرانیان اعم از پیر و جوان هرگز اجازه نمی دهند که  این رویا و تعبیر سلطه طلبان صهیونیسم و امریکای غاصب و جنایتکار  از نام و آب های نیلگون خلج فارس سوء استفاده کنند.

در این روز در شهرستان سیریک علاوه بر تشکیل زنجیره انسانی به مسافت 2 کیلومتر در سواحل زیبای بندر کوهستک ، مسابقه دوچرخه سواری ، پرواز بادبادکها  ، مسابقه انشای خلیج فارس ، نقاشی خلیج فارس  و دو و میدانی برگزار شد.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان