تبیان، دستیار زندگی
یكی از بهترین ویژگی های ویندوز 8 كه مایكروسافت به خوبی بر روی آن تمركز كرده است عدم ضعیف شدن این ویندوز در هنگام اجرای چند برنامه است، ویندوز 8 طوری برنامه ‌نویسی شده تا عملکرد آن بهتر از ویندوز 7 باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

(قسمت دوم)


یكی از بهترین ویژگی های ویندوز 8 كه مایكروسافت به خوبی بر روی آن تمركز كرده است عدم ضعیف شدن این ویندوز در هنگام اجرای چند برنامه است، ویندوز 8 طوری برنامه ‌نویسی شده تا عملکرد آن بهتر از ویندوز 7 باشد، حتی با وجود اضافه شدن رابط "مدرن" به رابط قدیمی دسکتاپ.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

در قسمت قبل به مواردی همچون شروع به كار ویندوز 8 و همچنین برخی از رمزگذاری ها اشاره كردیم. در این قسمت به بیان برخی دیگر از تنظیمات مرتبط با این ویندوز می پردازیم.

چگونه مرورگر خود را تغییر دهیم؟

در ویندوز 8 و سایر ویندوزها مرورگر اینترنت اكسپلورر به عنوان مرورگر پیش فرض معرفی می شود اما اگر بخواهید آن را تغییر دهید می توانید از روش زیر استفاده كنید.

ابتدا به Control Panel بروید و بعد از انتخاب Programs و Default Programs گزینه

Set your Default Programs را انتخاب كنید. در این قسمت می توانید بر روی مرورگر مورد نظر خود انتخاب كرده و بر روی گزینه Set this program as default کلیک کنید و OK کنید.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

در هر ویندوزی آیكن كامپیوتر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد اما در ویندوز 8 این آیكن در Start وجود ندارد و در دسترس نیست. برای آن كه بتوانیم از این آیكن راحت تر استفاده كنیم. بهتراست در قسمت جستجوی ویندوز 8 این آیكن را جستجو كنیم سپس بر آن راست كلیك كرده و گزینه Pin to Start انتخاب كنید. با این کار Computer به صفحه Start ویندوز منتقل می شود.

Sleep و Hibernateعملکردی شبیه به هم دارند با این تفاوت که در حالت Sleep برق کمی مصرف می شود ولی در Hibernate به هیچ عنوان برقی مصرف نمی شود و سیستم خاموش می باشد

افرادی كه به طور مداوم با رایانه خود كار دارند نمی توانند آن را خاموش كنند و یا در حالتLog of قرار دهند چرا كه برنامه های جاری آن ها بسته خواهد شد. این دسته افراد می بایست از گزینه های Sleep یا Hibernate استفاده كنند. در حالتی كه سیستم Hibernate است یا به عبارتی سیستم در حالت خواب زمستانی قرار دارد سیستم به صورت کامل خاموش می شود و تمامی اطلاعات و داده های شما كه در حال كار كردن با آن ها هستید در حافظه رم و هارد دیسک ذخیره می شوند.

Sleepو Hibernateعملكردی شبیه به هم دارند با این تفاوت که در حالت Sleep برق کمی مصرف می شود ولی در Hibernate به هیچ عنوان برقی مصرف نمی شود و سیستم خاموش می باشد.

باید به این نكته توجه داشته باشید كه به ازای مقدار حافظه رمی كه مورد نیاز است، از حجم هارد دیسکتان كم خواهد شد.

برای آن كه بتوانید این ویژگی را در ویندوز 8 فعال كنید:

- بر روی آیکون باطری در System Try (به هنگام استفاده از لپ تاپ و یا تبلت) کلیک کنید

- سپس گزینه More Power Options را انتخاب کنید.

- اگر از رایانه شخصی استفاده می كنید باید به کنترل پنل رفته و از قسمت Power Option این كار را دنبال كنید.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

-  در قسمت سمت چپ What the Power Buttons Do را انتخاب كنید

-  گزینه Change settings that  are currently unavailable را برگزینید.

- در قسمت Power Options Setting گزینه ای وجود دارد با نام Show Hibernate که اگر تیک آن را بزنید این ویژگی فعال خواهد شد.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

با این كار اگر از قسمت Charm Bar بر روی Power کلیک کنید می توانید گزینه Hibernate را هم ببینید.

- مایكروسافت فناوری به نام ایكس باكس را ارائه داده است. با استفاده از ویندوز 8 کاربران از سراسر جهان می توانند گیم های ایکس باکس را بازی کرده و با هم مسابقه دهند.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

- ویندوز 8 قابلیتی به نام  Windows To Goرا داراست. با استفاده از این قابلیت افراد می توانند ویندوز خود را با محتویات و تصویری کامل بر روی یك فلش، کارت های SD، هارد دیسک ها به همراه داشته باشند و در ویندوزهای 7 و یا 8 دیگری استفاده كنند. برای استفاده از این ویژگی کافیست فلش و ... خود را که همراه با ویندوز 8 است را به سیستم متصل نمایید و آن را در زمان بوت شدن انتخاب کنید، بعد از چند ثانیه ویندوز 8 بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می شود.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

در قسمت قبل به نواری به نام Charm اشاره كردیم با استفاده از کلید میانبر Win+C می توانید به سرعت نوار Charms را باز كنید.

در این قسمت برنامه هایی مانند جستجو، اشتراک گذاری و تنظیمات سیستم عامل وجود دارد كه شما می توانید با استفاده از میانبرها به این بخش ها دسترسی داشته باشید.

قسمت Share: کلید  Win+H

قسمت Settings: کلید  Win+I

قسمت Devices: کلید Win+K

در صورتی كه شما نیاز به پرینت گرفتن اطلاعات خود بر روی كاغذ داشته باشید می توانید در نوارCharms  وارد بخش  Devicesشوید. آنگاه برای رسیدن به تنظیمات پرینتر باید روی More settings کلیک کنید.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

دانستن تمامی راه ها و میانبرها به كاربران كمك می كنند تا بهتر و راحت تر بتوانند با این ویندوز ارتباط برقرار كنند و این امر موجب بالاتر رفتن سرعت عمل آنها خواهد شد.

چگونه با ویندوز 8 شروع کنیم؟

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

windows.microsoft

Hands-on preview of new Windows 8 features"By Mark Spoonauer"

New File Explorer features