تبیان، دستیار زندگی
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه سال قبل تعداد قابل توجهی از اقلام دارویی بالغ بر 202 قلم كه 54 قلم آن داروهای اساسی بود تحت پوشش بیمه قرار گرفت كه بسیاری از مشكلات را مرتفع كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

24 دارو با 90 درصد پوشش بیمه ای


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه سال قبل تعداد قابل توجهی از اقلام دارویی بالغ بر 202 قلم كه 54 قلم آن داروهای اساسی بود تحت پوشش بیمه قرار گرفت كه بسیاری از مشكلات را مرتفع كرد.

دارو

دكتر سیدحسن امامی رضوی در نشست مشترك معاونان درمان و غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشكی كشور در ستاد وزارت بهداشت، اظهار داشت: در شرایط كنونی كه در برخی زمینه ها از جمله دارو مشكلاتی وجود دارد نظارت بیشتر بر امور و پاسخگویی مناسب اهمیت بیشتری دارد.

وی بیان داشت: خوشبختانه سال قبل تعداد قابل توجهی از اقلام دارویی بالغ بر 202 قلم كه 54 قلم آن داروهای اساسی بود تحت پوشش بیمه قرار گرفت كه بسیاری از مشكلات را مرتفع كرد.

امامی رضوی ادامه داد: ویژگی این پوشش هم این بود كه پیش از این بیمه ها 70 درصد قیمت داروها را می دادند ولی اكنون 90 درصد قیمت این داروها را می دهند. هرچند مشكلاتی در برخی بیمه ها وجود دارد ولی در هر حال بیمه مركزی طبق این مصوبه عمل می كند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینكه در دو سال گذشته مصرف داروی هرسپتین را مدیریت كرده و نگذاشتیم به مردم فشار زیادی وارد شود، گفت: مصرف 200 میلیاردتومانی این دارو در سال 88 تحت این مدیریت به 50 میلیارد تومان در سال 90 رسید.

وی اظهار داشت: ما از سال 84 و 85 مكانسیم های حمایتی خود از سرطانها را آغاز كردیم و دو شاخص مهم "پرداخت از جیب مردم" و "كاتاستروفیك" كه شاخصه هزینه های مصیبت باری است كه به صورت ناگهانی مردم را تحت فشار قرار می دهد، را مورد نظر قرار دادیم.

ویژگی این پوشش هم این بود كه پیش از این بیمه ها 70 درصد قیمت داروها را می دادند ولی اكنون 90 درصد قیمت این داروها را می دهند. هرچند مشكلاتی در برخی بیمه ها وجود دارد ولی در هر حال بیمه مركزی طبق این مصوبه عمل می كند

امامی رضوی ادامه داد: بر این اساس 82 مركز قطب سرطان مورد توجه قرار گرفت و مكانسیم حمایتی از بیماران خاص به همراه دستورالعملها و فلوچارت های آن پیش بینی شد.

وی در پایان، توزیع اعتبارات برای اجرای این برنامه ها را در سال 90 حدود 440 و در سال 91 حدود 592 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: این رقم برای امسال تاكنون به صورت علی الحساب به میزان 140 میلیارد تومان بوده است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :مهر