تبیان، دستیار زندگی
محمدباقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت با رد ادعای حصر موسوی و کروبی به دستور رهبر انقلاب، این اقدام را بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قالیباف:حصر موسوی و کروبی قانونی است


محمدباقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت با رد ادعای حصر موسوی و کروبی به دستور رهبر انقلاب، این اقدام را بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی دانست.

به گزارش تبیان به نقل از خبرآنلاین؛ در ادامه گزیده ای از اظهارات محمدباقر قالیباف در یک نشست دانشجویی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد به نقل از فارس می آید:

بهاینکه گفته شود حصر موسوی و کروبی با نظر رهبری صورت گرفته را درست نمی‌دانم.

قالیباف

در کشور قانون وجود دارد و باید بر اساس قانون عمل کرد. هیچ انسان مسلمانی از اینکه انسانی در زندان باشد لذت نمی‌برد اما بالاخره برای اداره جامعه همیشه نباید نصیحت و با رأفت برخورد کرد. با قانون‌شکن بر اساس قانون برخورد می‌شود.بعد از انتخابات 88 در مقطعی مسائل مسائل امنیتی پیش آمد که شورای عالی امنیت ملی بر اساس قانون تصمیم گیری کرد و آنچه انجام شد، قانونی است.

بنده شنبه بعد از انتخابات با یکی از دوستان خدمت آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و حاج حسن آقا رسیدیم و شرایط و وضعیت کشور را تشریح کردیم. مقام معظم رهبری نیز شخصا همه اقدامات لازم را برای حل و فصل موضوع انجام دادند و در حرکتی پدرانه با مسئولان ستاد انتخابات نامزدها جلسات صریح برگزار کردند. انصافا مقام معظم رهبری برای حل موضوع هیچ کم نگذاشتند اما شما دیدید روشی که آنها در پیش گرفتند که بخشی از آن شاید در کنترل خودشان هم نبود، شرایطی را بوجود آورد که خلاف امنیت ملی بود. این موضوع حل و فصل شود تا کارها در آینده به صورت منسجم پیش رود.

کسی نمی‌گوید در فرآیند انتخابات با آن گستردگی و حجم کار تخلف نمی‌شود اما مهم این است که اجازه ندهیم تخلف جزئی در اصل کار اثر بگذارد. معتقدم در سال 88 تخلف در انتخابات صورت گرفته اما تقلب نشده است.

کسی نمی‌گوید در فریند انتخابات با آن گستردگی و حجم کار تخلف نمی‌شود اما مهم این است که اجازه ندهیم تخلف جزئی در اصل کار اثر بگذارد. معتقدم در سال 88 تخلف در انتخابات صورت گرفته اما تقلب نشده است

بنده حرف حق را بر اساس تشخیص خود می‌گویم و در سال 78 نیز نامه‌‌ای که به آقای خاتمی نوشتیم، به حق و محترمانه و مۆدبانه بود. پس از آن نامه به آقای خاتمی[پس از18 تیر 87] صحبت کردم و ایشان به من گفت که فلانی وقتی این نامه را نوشتید واقعا اگر احساس کنم که راضی نیستید برای آخرت احساس نگرانی می‌کنم.

آقای خاتمی هم از اتفاقات کوی دانشگاه راضی نبود و برخی اطرافیان وی آن حادثه را ساماندهی کردند. بنده در سال 78 فرمانده ناجا نبودم اما وقتی فرماندهی نیروی انتظامی را برعهده گرفتم با دولت مستقر کاملا همکاری داشتم.

وقتی فرمانده ناجا شدم برای اولین بار به سراغ اساتید دانشگاه رفتم و با آنها یک صبح تا عصر در هتل لاله جلسه گذاشتم و واقعا در ناجا به جای تهدیدمحوری رویکرد اساسی کارم را جامعه محوری قرار دادم.

دانشجو نباید خلاف قانون عمل کند. در حوادث سال 82 که سالگرد کوی دانشگاه بود، دولت اصلاحات خیلی بدتر از حد تصور با دانشجویان رفتار کرد. در آن زمان در جلسه شورای امنیت کشور که مسئولان وزارت کشور و وزارت علوم هم حضور داشتند در بحث حوادث خوابگاه کوی دانشگاه به بنده اجازه برخورد و تیراندازی دادند اما من قبول نکردم. در حالی که دانشجویان اجازه ندادند آقای فرجی دانا رئیس وقت دانشگاه اجازه صحبت ندادند و به او اعتراض داشتند اما بنده با آقای طلایی فرمانده انتظامی تهران به کوی رفتیم و با دانشجویان صحبت کردیم.

با قانون‌شکن بر اساس قانون برخورد می‌شود.بعد از انتخابات 88 در مقطعی مسائل مسائل امنیتی پیش آمد که شورای عالی امنیت ملی بر اساس قانون تصمیم گیری کرد و آنچه انجام شد، قانونی است

من در زندگی‌ام تلاش کردم که رفتار دوگانه نداشته باشم؛ اگرچه ممکن است برخی بگویند من راست یا چپم اما عُلقه‌ای به این دو جریان ندارم. درست است که بنده در جبهه بوده‌ام و لباس سپاه بر تن داشتم که به دوران حضورم در جبهه و سپاه افتخار می‌کنم، اما مانند شما از دانشگاه به میدان رزم رفتم و رفتار سیاسی‌ام سعی کرده‌ام طرفدار حق باشم.

قالیباف

معضل امروز ما سیاست‌زدگی است که می‌گوید هر که با ما نیست، بر ماست. امروز انقلابی‌نماهایی که مرا ساکت فتنه می‌خواندند و من به آنها کاری ندارم باید بدانند که توهین کردن و تهمت زدن خلاف رفتار بزرگ نظام اسلامی است. آنها باید بدانند که با دروغ و بی‌ادبی و تهمت و افترا نمی‌توان از دین و انقلاب دفاع کرد بلکه باید با منطق دفاع کنیم. حرف من درباره حوادث 88 همان است که در سه‌شنبه بعد از حوادث تیر ماه در شبکه دو سیما گفتم و امروز هم همان را می‌گویم اما هر کس بحث سیاسی را از منظر خود دنبال می‌کند.

اصلاح‌طلبان در صحنه هستند و باید باشند و انقلاب به آنها نیاز دارد. آنچه ما قبول نداریم تجدیدنظرطلبی است که می‌خواهد مبانی و اساس نظام ولایی را تغییر دهد و بین اصلا‌ح‌طلبی و این نگاه لیبرالیستی تفاوت و فاصله وجود دارد.

وقتی بنده وارد شهرداری شدم، گفتند که قالیباف فقط از مشهدی‌ها برای همکاری استفاده می‌کنند. همین امروز مهمترین مسئولیت حوزه شهری تصدی شهرداری 22 منطقه تهران است که هیچکدام از آنها مشهدی نیستند. ملاک من برای انتخاب همکارانم داشتن مدرک تحصیلی و مدیریت و کاربلدی است و بر اساس شایسته ‌سالاری عمل می‌کند. برای من در حوزه مدیریت و عزل و نصب‌ها برخورداری از تدین و سوابق انقلابی و پذیرش اصل نظام دینی و توانمندی ملاک است و حتی اگر کسی مخالف من باشد از او استفاده می‌کنم.

آذری‌ها بیشترین سهم را در شهرداری دارند و پس از آنها لرها، مازندرانی‌ها و تهرانی‌ها در شهرداری هستند و خراسانی‌ها رتبه ششم را دارند.

بخش سیاست تبیان