تبیان، دستیار زندگی
مشکل نفخ و گاز معده جزو مشکلاتی است که خیلی‌ها را آزار می‌دهد. اما خوشبختانه همیشه غذاهایی وجود دارد که به رفع این مشکل کمک می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخورنخورهای نفخ معده


مشکل نفخ و گاز معده جزو مشکلاتی است که خیلی‌ها را آزار می‌دهد. اما خوشبختانه همیشه غذاهایی وجود دارد که به رفع این مشکل کمک می‌کند.

مشکل نفخ و گاز معده جزو مشکلاتی است که خیلی‌ها را آزار می‌دهد. اما خوشبختانه همیشه غذاهایی وجود دارد که به رفع این مشکل کمک می‌کند. در این مقاله‌ی کوتاه چند ماده‌ی غذایی مفید و چند ماده‌ی غذایی مضر را برای مقابله با این مشکل معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ادویه

مواد غذایی مفید: ادویه ها

رزماری، برگ بو و زنجبیل باعث کاهش قندهای غیر قابل هضم خانواده‌ی کلم‌ها و سبزیجات غده ای و لوبیاها می‌شود. اگر قصد مصرف این قبیل مواد غذایی نفخ آور را دارید موقع پخت آن‌ها، این ادویه ها را اضافه کنید تا نفخ و گاز معده را کاهش دهد.

مواد غذایی مضر: مارچوبه و کلم‌ها

مارچوبه، کلم، بروکلی، کلم بروکسل و کلم‌های دیگر حاوی قندهای غیرقابل هضمی هستند که باعث تولید گاز معده می‌شوند. از مصرف این مواد غذایی با مواد غذایی چرب خودداری کنید چون باعث کندتر شدن هضم آن‌ها می‌شود و مشکل را چند برابر می‌کنند.

مواد غذایی مضر: حبوبات

حبوبات سابقه‌ی بدی در تولید گاز معده دارند. این شهرت بد به دلیل داشتن قندهای غیر قابل هضم است (مانند کلم‌ها). میزان مصرف این مواد غذایی را کاهش دهید. قبل از پخت نخود و لوبیا حداقل 8 ساعت آن‌ها را در آب بخیسانید و اگر می‌خواهید از کنسرو استفاده کنید قبل از مصرف، محتویات کنسرو را آب بکشید.

مارچوبه، کلم، بروکلی، کلم بروکسل و کلم‌های دیگر حاوی قندهای غیرقابل

هضمی هستند که باعث تولید گاز معده می‌شوند. از مصرف این مواد غذایی

با مواد غذایی چرب خودداری کنید چون باعث کندتر شدن هضم آن‌ها می‌شود

مواد غذایی مفید: ماست

ماست حاوی ترکیبات فعالی است که باعث کاهش گاز معده می‌شود. به خطر این که این محصول لبنی تعداد باکتری‌های مفید داخل شکم را بیشتر می‌کند. لازم نیست که حتماً به دنبال ماست‌های حاوی پروبیوتیک‌ها باشید. همه‌ی ماست‌ها برای مقابله با نفخ و گاز معده به شما کمک خواهند کرد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plaisirssante

مطالب مرتبط:

توصیه‌هایی برای پیشگیری از احساس سنگینی و ورم معده

حل‌المسائل نفخ

اگر نفخ می‌کنید این‌ها را نخورید

با نفخ شکم چه کنیم؟

غذاهای نفاخ و رژیم ضد نفخ

نفخ کمتر با غذای پخته تر

نفخ شکم، مشکلی آزار دهنده

توصیه هایی برای کاهش نفخ

راه‏های کاهش نفخ معده

مشکلات ناشی از عدم هضم غذا و درمان آن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.