تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح روز پنج‌شنبه از نمایشگاه تحقیقات و جهاد خودکفایى نیروى دریایى ارتش جمهورى اسلامى ایران در محل دانشگاه علوم دریایى امام خمینى نوشهر بازدید کردند. به گزارش ایسنا در این نمایش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرمانده کل قوا:هر تهدید و یا تجاوزى ، براى متجاوز به شدت گران خواهد بود


حضرت آیت الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح روز پنج‌شنبه از نمایشگاه تحقیقات و جهاد خودکفایى نیروى دریایى ارتش جمهورى اسلامى ایران در محل دانشگاه علوم دریایى امام خمینى نوشهر بازدید کردند.

به گزارش ایسنا در این نمایشگاه نتیجه تحقیقات و دستاوردهاى علمى متخصصان صنایع دفاع  و نیروى دریایى در بخش‌هاى مربوط به شناورهاى سطحی، زیرسطحی، هواپیماهاى بدون سرنشین، سامانه‌هاى موشکى و لیزری، ساخت قطعات و تجهیزات فنی، توپ‌هاى پیشرفته و بومى شده فجر 27، سامانه‌هاى کشف، ردگیرى و انهدام موشک‌ها و سامانه‌هاى راداری، به نمایش گذاشته شده بود.

فرمانده کل قوا سپس در جمع فرماندهان ارتش جمهورى اسلامى ایران با قدردانى از پیشرفت‌ها و دستاوردهاى نیروى دریایى ارتش و همت، تلاش و برنامه‌ریزى فرماندهان این نیرو تاکید کردند: دانشگاه‌هاى ارتش به لحاظ حضور دانشجویان جوان، پرامید و بااستعداد بسیار حائز اهمیت هستند و باید ارتقاى بیش از پیش سطح آموزش‌ها همواره مد نظر باشد.

ایشان بسیارى از فرماندهان کنونى ارتش در رده‌هاى مختلف را تربیت شدگان نظام جمهورى اسلامى دانستند و افزودند: دانشجویان دانشگاه‌هاى ارتش همچون محرک‌هاى پرقدرتى هستند که اگر داده‌هاى مناسب به آنان داده شود، فرآورده‌هاى شگفت‌انگیزى به دست خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه‌اى ضمن تاکید بر لزوم افزایش روزافزون اقتدار نظامى  نیروهاى مسلح خاطرنشان کردند: در دنیاى امروز به دلیل سلطه قدرت‌هاى زورگو و چشم طمع آنان به منافع دیگر کشورها باید اقتدار و توان نیروهاى مسلح در سطحى باشد که دشمن هیچ گاه احساس طمع نکند.

فرمانده کل قوا، ادعاى صلح طلبى برخى کشورهاى غربى را فریب و دروغى آشکار خواندند و با تاکید بر این که جمهورى اسلامى ایران هیچ گاه به دنبال تعرض به دیگران نیست، تصریح کردند: آمادگى نیروهاى مسلح کشور اکنون به گونه‌اى است که پاسخ آنها به هر تهدید عملى و یا تجاوزی، براى متجاوز به شدت گران خواهد بود و قطعا موجب شکست او خواهد شد.

در پایان این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه‌اى اقامه شد.